1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näyttö täynnä viivoja ja ruutuja käynnistäessä uudestaan?!!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Jercon 02.08.2005.

1. Jercon

Jercon Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin Aina kun sammutan koneen napista niin näyttöön tulee viivoja ja ruutuja , mutta ongelma häviää kun pari kertaa käynnistelee konetta uudestaa.
    Missähän mahtaisi olla ongelma.

2.  
  3. ufo957

ufo957 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkista onko näytönohjaimesi kunnolla paikoillaan. Irroita kortti ja laita se uudelleen paikoilleen ilman että virtajohto on kytketty koneeseesi. Jos ongelma ei poistu, veikkaampa että näytönohjaimesi on rikki.

4. pontso

pontso Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minullakin on esiintyny samantapainen ongelma. Välillä kun koneen käynnistää on näyttö tosiaan täynnä viivoja. Sammutan koneen, revin näyttiksen irti ja laitan takaisin paikalleen. Yleensä tämän jälkeen viivat häviävät, mutta tuota ongelmaa esiintyy aina silloin tällön. Nyt tosin olen vaihtanut dvi kaapelin entisen vga:n tilalle. Pitää seurailla jatkuuko ongelma edelleen...

Varmaan näyttis räjähtää jossain vaiheessa, jos tuo ongelma ei kaapelinkaan avulla korjaannu.

5. extralow

extralow Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Konetta ei kuulu sammuttaa napista :)

6. jonir21

jonir21 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä ainakin mun koneen pystyy sammuttamaan napista niin, että se sulkee ohjelmat ja sammuttaa koneen ihan normaalisti.

7. admins

admins Guest

oletko vanhan aikainen?
    uudet koneet tekee shutdownin kun virtanappia painaa lyhyesti ja katkaisee virrat kuin pitää pitempään pohjassa.
    ollut jo pitkään näin (atx mallit)

8. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei ainakaan mun kone sitä tee, ja sentään suht uusi =)

Tuo power napin käyttäytyminen on täysin sidonnainen BIOS:sta ja käyttiksestä. ATX standardi määrittelee sammutuksen 5s painamisella ei mitään muuta.

9. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Niin-ainakin itse sammutan koneen valikosta(Käynnistä-Sammuta tietokone-jne),mistä se tuleekin sammuttaa,mutta toki sen "napistakin" saa sammutettua,jopa kahdestakin monesti(Reset taitaa olla toinen).Bios ja käyttis sitten määrittelevät nappien todellisen käyttäytymisen eli sammuuko kone vai tekeekö jotakin muuta...

10. jonir21

jonir21 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ohjauspaneeli/virranhallinta-asetukset/lisäasetukset sieltä ainakin minulla pystyy määrittelemää mitä tapahtuu kun virta nappia painetaan.

edit: eli ei tarvitse kuin nopeasti painaa nappia niin wintoosa lopettaa ohjelmat ja sammuttaa koneen samallailla kuin valikoista.

Viimeksi muokattu: 03.08.2005
  11. pontso

pontso Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla tuo kaapelin vaihtokaan ei ole ratkaissut ongelmaa. Olen myös huomannut ettei kortin irroitus ja takaisin laittokaan aina tehoa. Välillä kun vain sammuttaa koneen ja käynnistää uudelleen niin viivat saattavat kadota. Outoa...

12. Aslakki71

Aslakki71 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Poista ajurit ja asenna ne uudelleen.
    Mulla oli sama vika tosin huomasin sen vasta kun olin ostanut
    uuden kortin :)

13. Jercon

Jercon Member

Kiitokset: