Miten poltan xvid leffan että toimii dvd/xvid-soittimessa?

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi station1 28.07.2005.

1. station1

station1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi,

Olen yrittänyt polttaa xvid leffan niin että se toimisi mun jvc xv-n316 dvd soittimessa joka pitäisi toistaa divx/xvid muotoa mutta kuvan laatu on niin huono tv:ssä että sitä ei pysty katsomaan, (mediaplayerilla kuva on loistava). Olen polttanut xvidin datana mutta mikä on oikea tapa ja pitääkö vielä levylle lisätä joku codekki?

Kiitokset etukäteen vastauksista!!

2.  
  3. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Jos olet sen ihan datana polttanut, niin se kuvanlaatu ei siitä millään keinolla parane. Se on mitä on. Tietokoneella se voi näyttää paremmalta johtuen näytöstäkin.

4. station1

station1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Okei, niin xvidit pitää polttaa datana eikä tarvii lisätä mitään codecia? (poltaa ainoastan xvid filen)

Kuva on tv:ssä vihreä, nykii hirveästi,isot pixelit olisiko soittimessa jotain vikaa koska olen kokeilut pari leffaa ja kaikissa sama homma?

5. pkaksp

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Ei tarvitse lisäillä mitään. Jos ne leffat näkyy koneella ilman virheitä, niin silloin on soittimessa vika. Eli joko se ei pysty toistamaan ks. videoita, tai sitten soittimen ohjelmistossa on jotain häikkää. (voisit tietysti koittaa polttaa eri aihioille ja kokeilla vaihtaa polttonopeutta vaikka pienemmäksi)

Mikä soitin kyseessä? Katso löytyykö soittimeen firmware päivitystä. Se voi myös auttaa asiaan.

6. station1

station1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jvc xv-n316

7. pkaksp

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Tuollaista löytyi JVC:ltä. Eli ohjelmisto on ainakin päivitettävissä, mutta sitä en osaa sanoa auttaako ongelmaan.

http://www.hedoy.fi/download

Jaa tämä sivu