Minulla on kotona Elisan ADSL liittymä ja sen mukana tullut hubi. Hubissa on tällä hetkellä kaksi konetta kiinni ja molemmat toimivat moitteetta. Kysymys kuulukin, että miten saan siirrettyä tiedostoja koneelta toiselle verkon avulla? Molemmissa koneissa on WinXP.
Ilmeisesti molemmat koneet saavat julkisn ip osoitteen elisalta jos tollasenaan molemmat pääsevät nettiin. Tällöin kansioiden jakaminen ei ole millään tavalla käytännöllistä eikä myöskään kannattavaa. Helpoin olisi laittaa toiseen ftp serveri pystyyn aina tarvittaessa.
Itse olen toteuttanut tiedostojen siirron MSN Messengerillä, joka siirtää isotkin tiedostot vastaavassa verkossa enintään parissa kymmenessä sekunnissa.
ftp-serveri vaan toiseen koneeseen niin se on kaikein helpoin tapa siirtää tavaraa jos on kerta julkinen ip molemmissa koneissa. Niin mulla ainakin kotona on, että ftp päällä ja toiselt koneelt haetaan sielt tärkeet kamat mitä tarvitaan. Helppoa ja yksinkertaista
Itselläni on toimiva kotiverkko kahden koneen välillä ja molemmissa on pääsy internettiin neliporttisen zyxelin välityksellä. NAT ja palomuuri täytyy aukaista toiselle koneelle. Aloita toisesta koneesta luomalla uusi verkkoyhteys ja toimi ohjeiden mukaan, joita XPerse antaa.
Jep... Eli eipä tuohon kannata mitään ftp-servua kyhätä tai mesellä seata kun noista saa kyllä kyhättyä lähiverkonki, jolla tiedoston siirto onnistuu ihan vain kopioi/liitä periaatteella. Tarkoitat tuolla hubilla ilmeisesti dsl-modeemia jossa on kytkin?
Jakonimen loppuun vain $-merkki niin kansiota ei pääse katselemaan, ellei tiedä sen koko nimeä. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314984&sd=tech