Tuliskohan tästä mitään.. Prossu AMD Athlon XP Barton 3000+ 2,1GHz Tray Venice Prossu tuuletin. Näytönohjain Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128MB Muisti Kingston 512 MB DDr 400 MHz Emoksi ajattelin Asusta Tai Abitia,onko ehdotuksia emon suhteen.
Minä ostaisin ainakin asuksen, ko. emot ainakin omalla kohdalla ovat olleet järkevän oloisia ja pelittäneet hyvin.
niin jos ottaa 'ASUS A8N-E deluxe' emon niin pitää vaihtaa näyttiksenkin ja kulut kasvaa taas. tosin jos rahaa on niin sitten tuo kannattaa ja ostaa esim, x800xl näyttis joka pesee helposti gf6600 gt. mut jos haluu pitää näyttiksen ja haluaa siirtyä 64 tekniikkaan niin emoksi sitten 'ASUS A8V Deluxe' jossa on agp väylä. mutta ehkä mielummin kannattaa katsella nforce emoja kuin via emoja, tuo asus mitä ehdotin on via pohjainen.
Vastaanpa ihan sen takia, että tulee yksi eriäväkin mielipide. Itse olen usein joutunut valitsemaan kahden kovan välillä ja valintani on jostain syystä osunut aina Abitiin. Ensin BE6, sitten BD7 ja tällä hetkellä AN8 Fatal1ty SLI. Varmasti DFI Lanparty emolevyt ja MSI:n emolevytkin ovat OK, MSI:stäkin itselläni on positiivisia kokemuksia. Mutta jos haluaa parasta, niin nuo kaksi A:lla alkavaa nelikirjaimista merkkiä ovat usean ATK-myyjän ja myös meikäläisen mielestä parasta mitä rahalla saa. Yhden Abitin emolevyn sain pimeäksi BIOS-päivityksellä, mutta sain takuuseen uuden. Muuta ei ole sattunut, vaikka on tullut kaikenmoisia virityksiä rakennettua. Powereita ja kaikenlaista muutakin on koneista kärähtänyt, mutta Abit vaan toimii kuin junan vessa... Piirisarjoista olen sitä mieltä, että Nforce4 rulettaa (ainakin AMD-puolella), VIA:n kanssa on ollut kaikenlaista takkua. No ehkä nämä uudet VIA:n piirisarjat toimivat jo paremmin.
noista piirisarjoista et yleisesti ottaen nforce pohjaiset emot on parempia ja nopeampia kuin via pohjaiset, myös nforce emoissa yleensä vähemmän takkua.