Ostin maaliskuussa uuden koneen jossa on LG:n DVD/ROM-asema. Mukaan sain paketin "Nashua"-merkkisiä CD-R levyjä. Polttelin pikkuhiljaa näitä kaupanpäällisiä ilman mitään ongelmia mutta nyt huomasin että asema ei enää oikein tunnista levyä/suostu polttamaan parille jäljellä olevalle CD:lle. Aiemmin poltetut Nashuat kyllä toimivat asemassa ok. Samaan aikaan TDK:n levyillä ei ole mitään ongelmaa. Nashuan mahdollinen huono laatu kelpaisi muuten selitykseksi mutta miksei ongelmia ollut heti alusta asti? Jotenkin tuntuu että aseman virheenkorjaus tms. on heikentynyt uudesta. Kellään vastaavia kokemuksia?
Jos kerta TDK:n levyt palaa ihan moitteettomasti, niin vika on varmasti silloin vain niissä Nashua merkkisissä huonoissa aihioissa.
Niin, ihmetyttää vain se että ne huonot aihiot toimivat aiemmin moitteettomasti...? Testaan vielä koneen ja aseman ollessa viileitä. CD-soittimeni on nimittäin sellainen että tarpeeksi kuumennuttuaan se ei enää tunnista itse poltettuja levyjä.
Siinä paketissa voi olla ihan hyvin niin, että osa levyistä toimii ja osa ei. Tässä on juurikin se ero huonolla ja hyvällä levyvalmistajalla.
Minulla taasen Nec 3520 Dvd+-rw on yhtäkkiä päättänyt olla toimimatta TDK CD-R:llä (kone 3kk vanha). Olen polttanut asemalla parikymmentä TDK:tä ilman mitään ongelmia, nyt aina homma tyssää heti alkuun (säteen tehosäätö ei onnistunut? tai sanoo että tapahtui virhe), ja joskus on jumittanut aivan lopussa kun polttanut 100% mutta jumittuu eikä enää tee lead-outtia ja levy jää "tyhjäksi". Plextorit toimivat normaalisti ja niitä olen nyt käyttänyt.