1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Showshifter/ nauhoitetun videon ääni paremmaksi?

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi MadMaxMel 19.07.2005.

  1. MadMaxMel

    MadMaxMel Regular member

    Liittynyt:
    20.12.2004
    Viestejä:
    238
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miten showshifterissä saisi säädettyä ääntä niin, että nauhoitetun videon ääniraita olisi puhtaampi, nyt ääni on erittäin "säröinen",
    ja bassoa on liikaa.

    Jos katsoo vain TV:tä sillä on ääni loistava...kenties jokin codec tai muu? Käytän asetuksena DIVX TV Best (fast cpu).
    showshifterissä ei näköjään voi päättää ääniraidan laatua niinkuin Christv;ssä vai olenko väärässä?
     
  2.  
  3. musti2

    musti2 Guest

    kokeilemalla erilaisia materiaaleja
     
  4. sorrii

    sorrii Member

    Liittynyt:
    29.04.2005
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä ole mulla juur ongelmia SS(2)'n äänessä. Katsoppa mikä on se äänilähde nauhoituksessa. Yleensä pitää olla line-in (mulla itsellä se on cd-audio, koska PCTV-pro on kytketty sisäisellä audioliitännällä emoon) Nauhoitushan toimii myös STEREO-MIX, MONO-MIX, WAWE ym. "lähteistä" - Kaikesta missä ääni kulkee. Puhdas ääni tulee vain siitä oikeasta liitännästä johon TV-kortin ääni on kytketty suoraan ... Kokeile myös säätää äänen voimakkuus.

    Showshifter2'ssa ainakin saa päättää äänenlaadun! Se on siinä kaappausprofiilissa: Audiocodec .. sen alla bitrate ym.

    PS. Nuo valmiit codekki-asetukset on vähän vanhanaikaisia noin tehokkalle koneelle! Tee omat: Kaappausikkuna isoksi - 640x480; 720x576 tai peräti 768x576 -kuten mulla. Isoin minkä kortti suostuu antamaan. Sitten DivX-koodekkiin asetus RESIZE 640x480 ... ja awot!

    DivX'n vaatima bitrate riippuu siis lopullisen videon frame-koosta; kaappausikkuna voi olla isompi, ilman että kone hyytyy ... :)

    Oon kokeillut nyt DivX6'sta pari kuukautta, ja vakuuttunut, että se on rankasti parempi kuin 5 ; vaatii sekin vaan ne omat kokeilut!

    A64-3000+ ; 1024M ; Maxline3 250G ; PCTV-pro ; nForce3 250Gb ; X800XL
     

Jaa tämä sivu