PC jymähtää välillä

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Kokeileva 14.07.2005.

1. Kokeileva

Kokeileva Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys !

Löytyisikö teiltä mitään neuvoja (muita kun vaihda emo kt. vastaava). Koneen käyttötarkoitus lähinnä normaali surfailu, tv-nauhottelu ja leffojen poltto. Yhtään peliä ei ole asennettu.

Kone:
    AMD XP 3200+, ASUS A7V880, 1024 MB, All in Wonder 7500, 2 x 160 GB, AGP 4x

Vikakuvaus:
    Kun käyttää vähänkin vaativampaa ohjelmaa esim. koodaa leffatiedostoa toiseen formaattiin niin kone saattaa jämähtää täysin eli ainoa keino päästä eteenpäin on buutata kone. Toinen tapaus on se kun yrittää nauhottaa telkkaria DVD kuvalaadulla (alhasemmalla laadulla nauhoitus onnistuu). Toisaalta joissakin muissa toiminnoissa, joissa CPU:n käyttö on lähes 100 % tai 100% niin kone toimii normaalisti (kauankin aikaa).

Koneen lämmöt eivät nouse turhan ylös, sillä jämähdys on tapahtunut niin 50 kuin 58 asteessa (CPU, MB alhasempi)). Lämmöt eivät ole missään vaiheessa nousseet muutenkaan yli 60.

Lisäksi voltit tuntuisivat olevan kohdallaa eli niissä ei ole suuria heittelyjä. Poistin kerran jopa AGP ajurin, mutta tulos oli sama.

Niin, lokitiedostoista ei löydy mitään huomionarvoista lisäselvitystä ongelmaan.

Eli jos löytyisi hyviä neuvoja niin olisin kiitollinen !

Terveisin,
    Jari

PS. Olen harrastelija pc:n käytössä, joten termistöt (yllä) ovat mitä suuremmalla todennäköisyydellä vääriä.

2.  
  3. Kokeileva

Kokeileva Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin unohtu mainita, että olen ajanut mem86+ ja muuta testiä ja mitään ongelmia ei mukamas ole löytynyt...Muistit testattu liikkeessä muutenkin...

Olen kuullut, että VIA:n väylän ajureissa (AGP) on ongelmaa, joten onko tämä ongelman ydin ?

t.jari

4. Kokeileva

Kokeileva Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ja vielä lisää unohduksia eli käyttis on win 2000...

t.jari

5. zapetu

zapetu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Virtalähteen teho? Merkki? Ampeerit +12V, +5V ja +3.3V linjoihin?

6. Puntsi

Puntsi Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mulla oli kanssa vähän samantapaista ongelmaa oman koneeni kanssa..Ihan kesken kaiken kaikki toiminnot lakkasivat..eli jymähti aivan täysin..ja yleensä ei ensimmäinen resetointi auttanut asiaan vaan kone jömähti taas täysin kun winukka oli käynnistynyt..
    Ongelma korjaantui kun päivitin biossin ja winukan sekä asensin viruksentorjunta/palomuuriohjelmiston uudelleen

edit: kirijootusvirihe!

Viimeksi muokattu: 15.07.2005

Jaa tämä sivu