Siis ruudulla on alkanut välkkyä ja liikkua ylösalas noin 5mm paksuja viivoja ja kuva värisee aina välillä... Eli kysynkin, mistä useimmiten tämmönen johtuu? Näyttiksestä? Näytöstä? Ohjelmasta?(viruksesta) Lämmöstä? Kuun ja tähtien asemasta? Ja mikä avuksi?
Työpöydällä Hiiren kakkosta ja ominaisuudet -> Välilehti Asetukset -> Lisäasetukset-nappula -> Välilehti näyttö tai jotakin muuta sellaista Siitä Päivitysnopeuden pitäisi olla vähintään 60 Hz, mutta mielellään 75-80 Hz. Tarkista kuitenkin näytön käyttöohjeesta, mikä on suurin päivitysnopeus (engl. Refresh rate), jota näyttösi tukee käyttämälläsi näyttötarkkuudella. Jos säädät arvon yli näytön arvojen, näyttö voi mennä rikki.
Yleisimpiä häiriön aiheuttajia on: Matkapuhelin (kuvaputkinäytölle) Kaapelit huonosti kiinni Näytön kaapelissa olevassa liittimessä pinni painuu liittimen sisään, eli liittimessä vikaa Näytönohjain on hajoamassa Monitorissa vikaa (Tässä omakohtaisia kokemuksia)
Osku, virkistystaajuudesta se ei ole kiinni. Oon kokeillut jos on liian ylhäällä, ja kattonut jo mikä on maksimitaajuus jne. 007, magneetit on tarkistettu, eikä ole toista monitoria lähellä. Ton katon jos liitin on painunut sisäänpäin, tulipa tosta mieleen, koulussa oli myös niin käynyt, ja sitä ihmeteltiin sitten miksi ruutu oli vihreä, kunnes hoksattiin =) EDIT: liitin on kunnossa. Näyttö kyllä on 9 vuotta vanha Nokian näyttö... mutta kyllä niitä on näkynyt reilusti vanhempiakin näyttöjä isommassakin kulutuksessa ja vielä toiminut... Niin, kännykkä/radioaallot se voisi olla myös, mutta kuinkas pitkältä semmonen vaikuttaa?
Olen melko varma, että se voi vaikuttaa noin 30-40 sentin pituudelta. No korkeintaan 40cm. Jos katsoit jo että näytön kaapeli on kiinni, niin en osaa enempää tuohon sanoa.
Nii,in, mulla on toinen vanha 60Hz näyttö jossain nurkassa pölyttymässä, sitä voisi kokeilla huomenna... Mutta voiko näytönohjaimessa olla vika jos värinä näkyy näytön valikkojenkin päällä?
Jos valikkojen päällä näkyy niin sitten ei näyttiksessä ole ongelma. Luultavasti on tuo näyttö rikki. Edit: Oman järkeni mukaan ainakin.