1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

BSA ja sen valtuudet?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi JullePuh 20.06.2005.

  1. JullePuh

    JullePuh Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    303
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lueskelin tossa tommosta artikkelia http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=24215&tyyppi=1 ja alko mietitytään, että minkälaiset valtuudet tolla BSA:lla on.

    Eli jos täällä on joku lakia tunteva niin voisko semmoinen vähän valaista asiaa.

    Sen tiedän, että BSA:lla ei ole mitään oikeuksia tulla yksityisiin koteihin. Mutta miten on yritysten kanssa. Saako BSA ilman jonkun viranomaisen läsnäoloa tarkistaa noi lisenssit. Onko BSA:lla vähän samallaiset oikeudet kuin esim. Rakennuliiton pimeän työvoiman tarkistajilla vai miten toi homma käytännössä hoidetaan asianmukaisesti.

    Onks´ tosta olemassa oikein laki vai onko asiasta jotenkin muuten sovittu osapuolten kesken.

    Tästä on varmaan jossain puhutukkin muttei vaan nyt tarttunut mun silmään. linkitkin kyseiseen asiaan kiinoistais.

    Pitäs varmaan lukea noi lakirjat kun ko. asiat on jostain syystä alkanut kiinnostamaan.
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kyllä ne ihan "vierailemaan" tulee, tosin eihän niitä tarvitse sisään laskea =), tosin jos firmalla on "julkisilla" paikoilla esim. koneita niin pääsyn evääminen tutkijoilta voi olla hankalaa.
    Ja jos ne huomaa jotain "hämärää" niin ne aluksi ehdottavat jonkinnäköistä "diiliä" ettei juttu mene tuon pidemmälle. Ja jos ei diili maistu niin viranomaiset saavat sen maistumaan =)
     
    Viimeksi muokattu: 20.06.2005
  4. JullePuh

    JullePuh Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    303
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jostain syystä nää kaikki lakijutut on alkanut viimeaikoina kiinnostaan.

    Tonkaan jutun kansa, mulla ei muuten oo mitään tekemistä, kun mulla ei oo omaa firmaa (eli pitas olla ihan yhdentekevää), mutta jotenkin sitä nykyään tulee aina ensimmäisenä mieleen toi lakitekninen puoli kun lukee noita juttuja.

    Varmaan johtuu tosta pitkään vireillä olleesta uudesta tekijänoikeuslaista ja tosta patenttikiistasta, jota oon välillä seurannut tarkaankin ja miettinyt mitä ne oikeasti merkitsee ja mitä vaikutuksia niillä on.
     

Jaa tämä sivu