*

AfterDawn.com Keskustelualueet
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Arvostelussa Nokia Lumia 800 - uusi aluevaltaus

uutinen julkaistu:

Noin vuoden odottelun jälkeen Nokia sai vihdoin ja viimein toimitettua ensimmäisen Windows Phone -puhelimen Puhelinvertailu.comin testipenkkiin. Loppuvuodesta useissa Euroopan maissa julkistettu ja virallisesti helmikuun ensimmäinen päivä (huomenna yöllä) Suomeen saapuva puhelin pyrkii vastaamaan paitsi kilpailijoiden Windows-puhelimille, myös uuden sukupolven iPhonelle ja Android-puhelimille. ...

Lue uutinen kokonaisuudessaan

Tässä viestiketjussa on 51 viestiä.

Onko tuossa mahdollista vaihtaa hakukoneeksi Google?
AfterDawn Ilmoitus
DNAduunari Tuntematon käyttäjä
@30 voi pikkuinen kun tietäisit, meille nokia antaa leluksi yleensä nuo puhelimet 2-4vkoa ennen julkistamista, niin voit taas miettiä, mutta jos käyt sen ylasteen ensin ja ihmetellään joskus kun kasvat =)
@32
Eipä ole, ellet halua lähteä soveltamaan itse softaa... Mutta kysymyksenä, miksi haluat siihen googlen ? Itse ollut tuohon bingiin enemmänkin ku tyytyväinen
@33 Onhan se mukava jos joku on Bingiin tyytyväinen, mutta minä ja suurin osa kuitenkin käyttää Googlea. Tässä ei ole nyt kysymys siitä kuka tykkää mansikoista kuka mustikoista.
Eli kysymys on voiko Bingin vaihtaa Google vai ei?
@34 Löytyi ainoastaan tälläinen ohje:
http://www.momobiles.com/guide-to-chang...-search-engine/

Se kuitenkin vaati "jailbreakin", koska tuossa käydään käsiksi puhelimen rekisteritiedostoon.
Lainaus:
Eli kysymys on voiko Bingin vaihtaa Google vai ei?

Voi vaihtaa, tosin en ole aivan varma löytyykö tuo asetus kaikista luureista, kun tuosta on niin paljon valitusta ollut netissä
http://wmpoweruser.speedymirror.com/wp-...e308.png?e83a2c
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.2.2012 @ 14:49
Onkohan tässä jotain vikaa kun yön aikana kului 39% akkua vaikka en käyttänyt puhelinta ollenkaan? :|
87605 pojoa iPhone 4S:llä 3G verkossa Sodankylässä ja keskellä metsää -37 pakkasessa :) Kyseessä browsermark siis.. S2:set on Haaviston fanien puhelimia :D Galaxy S "kakkonen"
kikel Tuntematon käyttäjä
paska mikä paska
ruma käyttis ja ruma mohlo muutenkin
Mites, saako tässä puhelimessa tota musiikkintoisto sovellusta suljettua ollenkaan vai onko se taustalla pausella kokoajan? itse en ainakaan oo löytänyt mistään että saisi suljettua..
otsikoiden fonttikin liian iso kun menee kokoajan reunan yli, typerän näköstä
dafteri Tuntematon käyttäjä
Kauniin näköinen!
Tulen ehdottomasti hankkimaan tuon Lumia 800:sen, lumoavan kaunis!
Minulla on Nokia n9,joka on Lumia 800 puhelinta paljon edellä käyttöjärjestelmässä ja videolla näkyi,kun Nokia n9 oli nopeampi netissä.Lumia 800 puhelimessa on parempaa sovellusmäärä ja Windows Phonea tehdään muihin Nokian malleihin.Mutta Nokia 1100 on nyt ja aina maailman paras puhelin!!!
@35 ja @36 Kiitoksia vastauksista. Edelleen minulle jäi mielikuva, että tuo puhelin on aika lukittu ainakin käyttäjän muutoksille. Toivottavasti tuokin mielestäni pieni asia tulee ajan myötä muuttumaan.
spam Tuntematon käyttäjä
@40 Totta!. ;)
tosta lumiasta... Tuntematon käyttäjä
oon hankkimassa uutta puhelinta juuri tähän aikaan milloin kauppoihin on ilmestynyt tämä nokia lumia 800. ja oon todennu et EN missään tapauksessa osta tätä puhelinta. kuten kaikki tietää kyseessä on nokian ensimmäinen windows phone, ja sisältää hyvin paljon lapsentauteja. odotan ainakin vähän aikaa että ostan nokian windows phonen että nokia osaa valmistaa parempia wp:ja.
Ostin Lumian koska Nokian puhelimissa on ollut ilmainen navigointi.

Miksi kukaan ei kertonut missään että Lumia 800 puhelimessa sitä ei ole ??!!

Offlinessä ei ole mahdollista navigoida...
@49 Pitäisi tulla päivityksen mukana... Uutinen on julkaistu viime vuoden puolella, viikko ennen joulukuuta ja siinä sanotaan ainoastaan, että päivitys tulee "lähiaikoina".

http://www.ic-mobile.com/news/118-nokia...offline-routing

Eli kärsivällisyyttä vaan =)
diwp Tuntematon käyttäjä
Itse myöskin hankin Lumian pitkälti sen takia että onpahan sitten kunnon kartat ja navigoinnit offline tilassa ulkomailla käytettäväksi. Mutta eipäs ollutkaan. Laitoin nokialle tästä kysymyksen ja palautetta ja lupasivat laittaa asian eteenpäin tuotekehityspuolelle (mitään muuta eivät osanneet sanoa).

Lumiassa on omat hyvät puolensa, mutta aika raakile se vielä on ja joissakin toiminnoissa jopa 7v vanha nokian luurini on edelleen edistyneempi.
Hyvän tuntunen puhelin tuo lumia.. Ja jos ny vanhat merkit paikkaansa pitää nii käyttöikä on huomattavasti parempi ku androideissa, jossa kk vanha malli ei ole enää lähelläkään päivityslistaa. Ainoa mitä voi saada uutta on omatekele romit jotka bugittaa ja parhaimmilla junttaa koko softan siihen malliin, että kaikki saa aloittaa alusta. Vanhana androidin käyttäjänä tuosta ei voi oikeen sanoa muuta ku outo.. alkuunsa on outoa käyttää mutta eiköhän tämä tästä. Nii ja tuli kai sitä vannottua etten ylihintasta WP:a osta mutta tuossa tuo vieressä ny on ja toimii kyllä uskomattoman hyvin muutamaa bugia lukuunottamatta. Koska puhelinta komistaa tai rumentaa tuo Nokia teksti tuolla tekee se sen verta parannusta että Ä ja Ö löytyy näppäimistöstä toisin ku esim huawei sonicissa. Eihän tuo Lumia ny tieten täydellinen ole koska ei se mene töihin sun puolesta eikä osaa keittää kahvia. Hintakin on suht massiivinen verrattuna androidiin.. ja muotoilu on tuttua tiiliskivestä ja vanhoista volvoista, mersuista ja ladoista mutta sisältö tekee tuosta puhelimesta jotenkin koukuttavan. Kyllä oli telefinlandin myyntikojulla miettimistä kumpi Lumia vai iphone koska jotain uutta teki mieli välillä saada.. Otin lumian eikä toistaseksi ole kaduttanu. Suosittelen lämpimästi

Bugeista sen verta että nuo muutamat yhteys virheet ei niin suuria murheita ole kun esim androidista jokseenki tutuksi tulleet ei verkkoa virheet tai en varmaan yhdistä wlaniin.

(Kyseisessä tekstissä ei verrata iphoneen koska ei ole kokemusta siitä puhelimesta)
asola Tuntematon käyttäjä
Työpaikalta sain työpuhelimena Lumian 800. Sitä joitakin viikkoja käyttäneenä odotan innolla SGS3 saapumista - päädyin hankkimaan rinnakkaislaite sillä Lumialla on runsaasti ärsyttäviä miinuksia (ei tallenna puh.nroita SIM-kortille, uusien nroiden tallennus monen vaiheen läpi, synkronointi hävittää nimet ja sähköpostit, kaikkia tietoja ei voi edes synkronoida meiliakkauntin kanssa, ei toimivaa puhelimen hallintasovellusta PClle, puhelin sammuu vaikka varausta jäljellä neljännes, ei ilmaisia sovelluksia jne. Kaikkein pahin moka: surkea musiikinsoitin, bassot eivät toistu kuin vakionappikuulokkeilla, jotka eivät mahdu korviin.). Täysin käsittämättömiä "ominaisuuksia", mitään laitetta Windows-liittymällä ei tule enää hankittua ikinä, edes näin ilmaisena. Samsungista erittäin positiiviset kokemukset kahden Wave-mallin kautta.
Kuinkas tuo netin sulku,joutuuko vielä naputtaa takaisin painiketta sen tunnin iltiksen lukemisen jälkeen alkuun asti,ettei jää sovellus avoimeksi?
olen itse sitä mieltä että nokia on ruennut huonosti eteen puhelin mallejaan :) koska kaikki ihmiset eivät välttämättä tykkää pelkästään kosketus näyttö puhelimista :) että niiden kannattaa tehdä esim vaikka n97 mini millin tyylisii missä olis juuri myös näppäimistö :) kanssa ja lumiaan en todellakaan luota yhtään.!!!!
heidi123456 Tuntematon käyttäjä
minulla on lumia 800 ja voin sanoo et se on iha surkee akku buuu viestin lähetäminen buu ei kanata ostaa joa haluu hyvän puhelimen milumin iphone 5
*kosketusnäyttö...omg
Tämä viestiketju on suljettu, johtuen siitä, että ketjun uusimmasta viestistä on kulunut yli 180 vuorokautta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että et voi vastata tähän viestiketjuun lainkaan.

Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.

Tilaa AfterDawnin viikoittainen uutiskirje.