1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

NAT-ongelma p2p-ohjelmissa

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi heikki75 15.11.2007.

  1. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
  2.  
  3. eikukaan

    eikukaan Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2007
    Viestejä:
    256
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sain jotenki säkäl wörkkii
     
  4. Molopaeae

    Molopaeae Member

    Liittynyt:
    16.10.2008
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Selvisi toi mun edellinen ongelma, mutta nyt tulee uutta tilalle...

    Mulla on siis kaksi reititintä, syytä en jaksa selittää, pitkä tarina. Toinen reititin on langaton D-Link, jotta saisin sillä nettiyhteyden Wiihin. Toinen on Zyxel Prestige, joka ei siis ole tarkoitettu langattoman yhteyden muodostamista varten. Tämä Zyxelin poksi toimii tavallaan välikappaleena.

    Ja tässä siis ongelma: Vaikka tein porttiohjauksen D-linkkiin, niin silti edelleen BitComet valittaa että se yhteys on estetty ja se valo siis palaa siinä edelleen keltaisena. Noh, otin asiasta selvää ja huomasin, että mun BitComet estää/blockkii tätä ZyXELin IP-osoitetta. Mutta sitten kun laitan komentoriville käskyn "ipconfig/all", niin siinä IP-osoitteeni näyttäisi olevan D-Linkin oma IP-osoite. Näyttää siis siltä että mulla on 2 IP-osoitetta. Mutta miten ihmeessä saan tässä tilanteessa tehtyä porttiohjauksen ZyXELissä? Pitäisi varmaan saada muutettua komentoriville tämä ZyXELin IP-osoite tuon D-Linkin IP-osoitteen tilalle, mutta miten??

    Apu olisi tarpeen, kiitos.
     
  5. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Kytke tietokone D-Link reitittimeen ja aseta Zyxel siltaavaan tilaan jolloin Zyxelin DHCP-palvelin, NAT ja palomuuri eivät ole päällä. Tällöin Zyxel on "tavallinen" modeemi ja D-Link on NAT reititin (johon ainoastaan tehdään porttiohjaukset).

    "ZYXEL SILTAAVAAN (BRIDGE) TILAAN" http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/577971#3536789

    Tuosta Wii pelikonsolista en tiedä mutta jos PS3 tai Xbox on kytketty tietokoneen kanssa samaan verkkoon niin silloin on tehtävä kiinteät IP-osoitteet, jotta tietokoneen IP-osoite pysyisi muuttumattomana. Katso tämän sivun oppaasta kohta "Kiinteät IP-osoitteet".
     
  6. mikko612

    mikko612 Member

    Liittynyt:
    08.11.2008
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oon paininu tän NAT homman kanssa jo pitkään. Tarviis Heikiltä ja joltain muulta ratkasua tähän alkaa jo ottaa päähän.

    Eli mulla on Zyxel P-660HW-D1 modeemi. Ja F-secure 2008 paketti palomuurina ja virustorjuntana. Mulla on kolme konetta samassa verkossa... 2 wlanilla ja yksi siitä modeemista kiinni. Client list pitäs olla ok.
    Käytän uTorrenttia ja oon puhkonu portin auki---> meen kattomaan että onko portti auki. No se näyttää OK!. Koitan uudelleen kun oon laittanu palomuurin päälle Zyxelin asdetuksista ( ei vaikutusta olen koittanut ilman palomuurin päälle laittoa) niin näyttää erroria.


    En saa mitenkään auki tota porttii kunnolla, apu olis tarpeen.


     
  7. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    @mikko612:

    Zyxel porttiohjaus http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/577971#3536789

    Pidä ainoastaan yksi kone päällä, Zyxelin palomuuri pois päältä ja tarkista Zyxelin NAT:in porttiohjaus.

    Jos uTorrent toimii niin laita Zyxelin palomuuri päälle ja tee palomuuriin porttiohjaus.

    Sitten jos uTorrent toimii niin käynnistä muut koneet, jolloin uTorrent toimii mikäli kiinteät IP-osoitteet on käytössä.
     
  8. mikko612

    mikko612 Member

    Liittynyt:
    08.11.2008
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    suljin muut koneet jne. mut se portti oli jonkun aikaa auki ja sit se meni kiinni taas ( en kerinny avata muita koneita, liekö väliäkään) .

    Sitte katoin myip.com mikä mun koneen ip on ni se näytti että se ip tulee kontiolahdesta !! Asun aabaus50-100 km sieltä että aika outoa.

    ipconfig/all toiminto näyttää että on joku tunnelointi toredon interface tuolla, mutta mielestäni oon semmoiden jo poistanut, joten ei pitäisi häiritä ton tota...

    alkaa hapottaa, mut kiitti vastauksesta

    EDIT: nyt katoin 15min myöhemmin niin se portti on auki. mitä täs pitäs sanoa tai tehdä... sekavaaa

    EDIT2: nyt se on taas kiinni.. jepjeps
     
    Viimeksi muokattu: 08.11.2008
  9. Marmador

    Marmador Member

    Liittynyt:
    26.08.2008
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    itellä kaikki menee hyvin siihen asti kun saavun tonne zyxelin sivulle eli http://192... jne ja kirjaudun sisään. Sitten pitäisi vasemmalta valikosta valita NAT -kohta Network -kohdan alta, mutta kun tuolla vasemmalla ei lue kuin ''P-660HW-D1'' eli modeemin malli. Joten ei pääse käsiksi nat-asetuksiin :7
     
  10. Yuq

    Yuq Member

    Liittynyt:
    03.06.2008
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mul on toi Zyxel prestige 600series ja se on ilmeisesti siinä siltaavassa tilassa. Kun en pääse tohon sivuun mis on ne Zyxelin asetukset. Miten sen Zyxelin saa siihen toiseen tilaan? Kun esim. lataan Bitcometil jotain niin tulee välil tosi hitaasti.
     
  11. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    @Marmador:

    Zyxelin salasana on oletuksena 1234 (älä kirjoita user salasanaa).
    Jos kirjautumisen jälkeen näkyy vain "Status"-ikkuna, niin silloin Zyxeliin on kirjauduttu user salasanalla.
    Zyxel porttiohjaus http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/577971#3536789

    @Yuq:

    Jos sulla on Zyxel siltaavassa tilassa niin silloin Zyxel ei voi hidastaa BitCometin latauksia. Mutta tietokoneessa olevan palomuuruohjelman asetukset on oltava oikein, jolloin BitCometin alapalkin oikeanpuoleisen pallukan väri pitäisi olla vihreä kun lataat torrenttia.
     
  12. Yuq

    Yuq Member

    Liittynyt:
    03.06.2008
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos sulla on Zyxel siltaavassa tilassa niin silloin Zyxel ei voi hidastaa BitCometin latauksia. Mutta tietokoneessa olevan palomuuruohjelman asetukset on oltava oikein, jolloin BitCometin alapalkin oikeanpuoleisen pallukan väri pitäisi olla vihreä kun lataat torrenttia.[/quote]

    Minulla siinä keltainen valo.
    mulla on Zoleralarm muuri ja siitä Bitcomet-a bit torrent Client vihreellä
    Ja Windowsin palomuurista on ruksittu Bitcomet.
    Ip on jotain : 80.223.... Eilen Bitcomet latasi joskus jopa 190kb/s mutta nyt se on yleensä 30kb/s.
    Tiiätkö miten saisin sen vihreeks?
     
  13. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Tietokoneesi tietoturvan takia älä koskaan muuta palomuurin asetuksia tai palomuurisääntöjä tietämättä mitä teet, väärin konfiguroitu palomuuri ei suojaa tietokonettasi.

    ZoneAlarm palomuurin (ilmaisversion) oletuksena olevat asetukset joilla p2p-ohjelmat toimivat.

    http://img217.imageshack.us/img217/8598/zonealarm1uc1.jpg
    http://img217.imageshack.us/img217/7203/zonealarm2gp2.jpg

    uTorrent on sallittuna ZoneAlarmin asetuksissa.
    http://img217.imageshack.us/img217/2263/zonealarm3ke5.jpg

    Tarkista ZoneAlarmin asetukset, jos asetukset on oikein mutta p2p-ohjelma ei toimi, niin poista ZoneAlarmin asennus kokonaan ja kokeile toimiiko Windowsin omalla palomuurilla. http://img138.imageshack.us/img138/8504/palomuuriif3.jpg
     
    Viimeksi muokattu: 03.12.2008
  14. Yuq

    Yuq Member

    Liittynyt:
    03.06.2008
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    http://img217.imageshack.us/img217/8598/zonealarm1uc1.jpg

    Muuten mulla kaikki samat paitsi ylläolevassa linkissä asetusta
    [ ] Filter ip traffic over 1394 Ei ole.
    Saattaa tää mun olla vanhempi versio?

    Nii ja siin lukee jtn: Your listen port is blocked You can still download but the speed may not be very fast. Please check your firewall and NAT router configurations

    Mun NAT ei kai oo päällä?
     
    Viimeksi muokattu: 02.12.2008
  15. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Jos ipconfig-komennolla näkyvä tietokoneen IP-osoite on viestissäsi oleva 80.223... niin silloin modeemi on sillatussa tilassa eli sen NAT ja palomuuri ei ole päällä.

    P2p-ohjelman kuunteluportti ei pysty kuuntelemaan sisään tulevia yhteyksiä. Sinulla on vikaa joko palomuuriohjelmassa tai internet-operaattorilla on käytössä NAT-osoitteenmuutos. Elisa, Saunalahti, Sonera ja DNA eivät blokkaa liikennettä ADSL-liittymissään mutta joillakin pienemmillä operaattoreilla on estoja liittymissään.
     
  16. Yuq

    Yuq Member

    Liittynyt:
    03.06.2008
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No Sonerahan mulla on eli vika löytyy sitten palomuurista?

    Kannattaa varmaan asentaa toi ZoneAlarm uusiks
     
  17. Yuq

    Yuq Member

    Liittynyt:
    03.06.2008
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin ZA asennettu uusiks. Samat asetukset kun aikaisemmin linkkaamissasi ohjeissa.

    Silti keltanen valo.

    Onks sul jotain tietoo mitä pitäis tehdä?
    modeemi Zyxel Prestige 600series jos se auttaa :O
     
  18. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Modeemisi tarkan mallin näet modeemin pohjatarrasta, mutta mallilla ei ole merkitystä jos modeemisi on 100% varmuudella sillatussa tilassa koska silloin ei modeemiin tarvitse (eikä pysty) tehdä porttiohjauksia.

    Muistitko kokeilla pelkällä Windowsin omalla palomuurilla, silloin varmistuu että vikana ei ole ZoneAlarm.
     
  19. Yuq

    Yuq Member

    Liittynyt:
    03.06.2008
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En oo viel kokeillu pelkäl windowsin muuril. Kun en haluis tota ZoneAlarmii poistaa kokonaa. Mut saisko sen jotenki kytkettyy pois,vai pitääks kokonaan postaa ja ladata uusiks?
     
  20. Yuq

    Yuq Member

    Liittynyt:
    03.06.2008
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelma löytyi! ongelmana oli ZoneAlarmin valikosta Firewall-> Internet Zone Security -> mediin.
    Vaikka tossa sun antamassa kuvassa norm ois high?
     
    Viimeksi muokattu: 03.12.2008
  21. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Internet Zone Security - High "Tätä liukusäätimen asentoa suositellaan Internet Zone -vyöhykkeelle. Käytä siis tätä!"
    Internet Zone Security - Medium "Suositellaan vain tilapäiseen Internetissä liikkumiseen."

    Sinulla on Windowsin asetuksissa nyt jotain vikaa jos palomuuriohjelman suojauksia pitää heikentää, jotta ohjelmat toimii.

    Suosittelen että kokeilet Comodo palomuuria tai pidä päällä ainoastaan Windowsin oma palomuuri.

    Comodo Internet Security http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/651590#3948884
     

Jaa tämä sivu