1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LG L226WTQ-SF vai HP W2207

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi lauri_lr 19.07.2007.

  1. lauri_lr

    lauri_lr Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    3,401
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Samsungin 226BW:n ostaminen on aikamoista uhkapeliä ku sieltä monesti on tullu C- ja A-paneelia.
     
  2.  
  3. wurtsi

    wurtsi Member

    Liittynyt:
    13.02.2005
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on ollut 226BW ja w2207 testikäytössä ja päädyin itse hp:n w2207 ostamiseen. Ensinnäkin valintani suurin syy oli näytön jalka, jossa on todella huikeat säätöominaisuudet... pivotkin löytyy mutta ei tarpeellinen minulle. Myös lasimainenpinta tuo erilaisen syvyyden ja eloisuuden elokuviin ja valokuviin. Ainoana miinuksena pidin tuota lyhyttä 1vuoden takuuta, mutta eipä tuo minua ainakaan haittane.
    Plussaa myös kaiuttimista ja usb-porteista.

    En olisi muuten HP:ta edes harkinnut mutta monissa teisteissä niittänyt mainetta ja erimielisyyksiin ei ole aihetta. Hintakin on hp:lla n. 60€ edullisempi.
     
  4. anthan

    anthan Member

    Liittynyt:
    29.08.2003
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mä suosittelen vakaasti LG:tä. Oon nyt sen kuvaa reilun kuukauden tuijottanut, eikä mitään häntimistä esiinny. Muinaisesta häntimisestä lisää http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/540239

    Ulkonäöltäänkin LG on tosi tyylikäs, kunhan sen vaan ostaa musta-valkosena.
     
  5. PKRisFUN

    PKRisFUN Member

    Liittynyt:
    08.08.2007
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Haukkukaa vaan 226bw:tä mutta tuskin on tuo HP:kaan mikää täydellinen
     
  6. lauri_lr

    lauri_lr Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    3,401
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No mitä hemmettiä? Täällä on sanottu että tuon 226BW:n ostaminen on arpapeliä, kukaan ei väittänyt sitä huonoksi tai W2207:aa täydelliseksi??
     
  7. Pesmerga

    Pesmerga Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    298
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen ainakin tilamaassa tuon Hp:n härvelin.

    Murobbsin puolella tuo on käytännössä ristitty parhaaksi 22" näytöksi hintaluokassaan.
     
  8. lauri_lr

    lauri_lr Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    3,401
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jep. Nyt kuvaputkinäyttö kusee ku tollasia ihmeellisiä läikkiä ilmestyny. Pitäis vissiinki se näyttö ostaa kohta.
     
  9. anthan

    anthan Member

    Liittynyt:
    29.08.2003
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Musta Pörssi antoi 3v:n takuun LG:hen. Mut ei tuota vuoden takuuta kannata pelätä. Kyllä kuluttaja-asiamies on pienen puolella eli oikeasti takuuta ainakin 24kk.

    Tämä siis perustuu kuluttajasuojalakiin, jossa ostajalla on oikeus olettaa tällaisen laitteen eliniän olevan yli 12kk.
     
  10. lauri_lr

    lauri_lr Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    3,401
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tossa WTQ:ssakaan ei taida enää olla sitä haamukuvaongelmaa jos siinä on uusin firmis?
     
  11. anthan

    anthan Member

    Liittynyt:
    29.08.2003
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jees, mulla on tuo uusin firmware, eikä tosiaan minkäänlaista häntimistä näy.
     
  12. lauri_lr

    lauri_lr Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    3,401
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ja niille joilla tuo häntii niin sen voi pistää takuseen, jossa firmware päivitetään ja tulee päivitettynä takas ja toimivana.
     
  13. Psst

    Psst Member

    Liittynyt:
    21.10.2007
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kävinpäs juuri tänään tuolla expertin puolella vertailemassa näyttöjä, W2207 näytti kyllä upealta ja päädyin sen tilaamaan tietoasemasta, maksan sitten enemmän kunhan saan pikselitakuun.
     
  14. lauri_lr

    lauri_lr Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    3,401
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joo se on hyvä se pikselitakuu
     
  15. lauri_lr

    lauri_lr Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    3,401
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    E: Tuplat
     
    Viimeksi muokattu: 24.10.2007
  16. Psst

    Psst Member

    Liittynyt:
    21.10.2007
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vielä henk.koht. mielipide, en näyttötekniikoista tiedä, mutta lähes jokaisessa näkemässäni lg:n mallikappaleessa kuva on "sumea" ja hieman häntivä eikä parane asetuksistakaan.
     
  17. tangelo

    tangelo Member

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ikävä vain että tämä "muinainen" häntimisongelma tuli takaisin 1.80 firmwaren myötä joihinkin paneelityyppeihin. LG:hän harrastaa samaa kuin miltei kaikki muutkin valmistajat, eli käyttävät useita eri paneeleita (jonka takia en voi ymmärtää tuota samsung hysteriaa). Joten jos satut omistamaan paneelin missä on uusin TAI vanhin firmware, voit joutua kestämään/sietämään aivan älytöntä häntimistä ja vihreitä haamukuvia, niinkuin itselleni kävi :/

    Pelaaminen ja elokuvien katselu on itselleni ainakin tämän monitorin kanssa täyttä tuskaa. Peleissä hahmojen ja esim talojen/puiden ääriviivat vilkkuvat valkoisina ja jättävät räikeän selkeät vihreät haamut, jotka seuraavat perässä. Elokuvissa ihmisten kasvonpiirteisiin ilmestyy myös vihertäviä uria ja viivoja sattumanvaraisesti. Juoksevat hahmot vilkkuvat myös vihreissä urissa ja viivoissa.

    Hienoa ja tapu tapu vaan LG:lle. Kiikutan tämän sonnan takaisin kauppaan hetimiten ja otan tuon HP:n tilalle.

    En voi rehellisesti suositella kuin vain ja ainoastaan toimistotyö-käyttöön tätä monitoria. Mikäli katselet staattista kuvaa päivästä toiseen, ei tässä varmaan mitää ongelmaa olisi, mutta jos olet graafinen suunnittelija tai haluat pelata pelejä ja/tai katsoa elokuvia tällä monitorilla, tulet pettymään karvaasti mikäli olet saanut 1.80 firmwaren monitorin.

    Häntimistä esiintyi siis ennen ja jälkeen kalibrointien. Niin VGA kuin DVI-liittimillä, huolimatta siitä käytinkö monitoria PC:ssä vai xbox360:ssa.

    my 5 cents...

    edit: kirjotusvirheitä ja aikamuotoja korjattu.
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2007
  18. rkarhu

    rkarhu Member

    Liittynyt:
    04.11.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olin itse menossa ostamaan hpn w2207, mutta verkkokaupan myyjä sai mielipiteeni vaihtumaan LGn puoleen. Kyllä nyt vituttaa. Näyttö häntii aivan helkatisti. Crysistä pelatessa huomasin ensimmäistä kertaa liikkeessä tulevat vihreät häntimiset; ensiksi luulin, että syy on pelissä, mutta kylläpä Bioshockissakin häntimistä tapahtuu. 1.90 firmis on ainakin täyttä paskaa, toivottavasti pystyisin vielä vaihtamaan näytön toiseen...
     
  19. lauri_lr

    lauri_lr Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    3,401
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tuo menee takuun piikkiin

    Graafinen suunnittelija ei todellakaan käytä TN-paneelin littunäyttöjä. CRT tai astetta laadukkaampi lcd.
     
  20. tangelo

    tangelo Member

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitäs myyjä sanoi että näin pääsi käymään? Kyllä tuon vaihdon pitäisi onnistua. Luulen että "helpoimmalla" pääset vain että purat kaupan ja ostat uuden. Myös joku suoraan vaihtokin luultavasti onnistuu, itse tyydyin vain purkamaan kaupan.

    Kovasti yrittivät vääntää ja kääntää että ei siinä mitään vikaa ole, mutta samalla kehoittivat minua olemaan Infocareen yhteydessä (miksi suunnata minut huoltofirmalle jos tuote kerran ei edes ole rikki?). Totesin vain että kuvaus ei vastaa sitä mitä tuote oikeasti oli, ja että minun käyttötarkoituksiini se ei kelpaa. Tässä pitää siis olla selkeä että kyse ei ole "viallisesta" monitorista tai maanantaikappaleesta, vaan mallin tyyppiviasta joka ei korjaamalla hoidu.

    Mielestäni on varsin absurdia että kyseistä monitoria pidetään "loistavana" peleihin ja elokuviin, vaikka juuri näissä nuo vihreät haamukuvat ja tracerit parhaiten näkyvät.

    Itselläni onkin nyt vaikeahko päätös edessä, ostanko Samsungin vai HP:n tilalle. HP houkuttelisi ehdottomasti eniten, mutta se glossy-pinta pelottaa hieman.
    Kuinka todennäköistä on kärsiä heijastuksista yms. jos pelaan käytännössä pimeässä (ei pilkko) huoneessa, jossa ainoa valonlähde on pieni hehkulamppu monitorin takana? Logiikka sanoisi että tämän ei pitäisi aiheuttaa heijastumia ruudulla, mutta jotkut henkilöt kiroavat nämät glossyt alimpaan helvettiin.
     
  21. rkarhu

    rkarhu Member

    Liittynyt:
    04.11.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lähinnä hinnan takia päädyin LGhen.w2207h maksaa verkkokaupassa sen 350 e. Lisäksi myyjä sanoi LGn olevan käytännössä sama näyttö kuin joku Samsung, mikä oli pyyhkinyt kilpailijoilla lattiaa kuullemma "melkein kaikissa testeissä". Voiko kaupan purkaa, ja saada rahansa takaisin, kun näyttö on ollut käytössä jo viikon? Jos tämä olisi mahdollista, voisin palautella LGn verkkokauppaan ja ostaa hpn muualta. Lähetin kuitenkin verkkokauppaan jo vihaista mailia. Saas nähdä.
     

Jaa tämä sivu