1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Missä toimivat tallentavat digiboxit ?

Viestiketju Keskustelua antenniverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi toope 18.06.2006.

  1. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Kuten sanottu, topfiledin ohjelmat ovat jo sillä tasolla että harva parempaa siihen tarvii.
    Jos olisit vienyt boksisi liikkeeseen josta se on ostettu niin he olisivat joutuneet päivittämään boksisi ilmaiseksi.
    Jos ei itse taida niin takuulla tulee ilmaiseksi päivitykset.
    Mutta se vaan nyt on semmoinen asia että kaikki boksit eivät ole ohjelmallisesti valmiita kun ne tulevat markkinoille.
    Ihmiset vaan tuntuvat vaativan mahdottomuuksia. Jos kyseessä on joku televisioon liittyvä laite niin sille vaaditaan täydellisyyttä joka osa-alueella. Huomioon ei kuitenkaan oteta että kahden virittimen kovalevyllinen digiboksi on todella monimutkainen laite.
    Sitä voidaan pitää tietokoneena mutta toisinkuin tietokoneeseen hyväksytään päivittelyt, niin boksin kanssa ilmeisesti sellaista ei saisi sitten tapahtua.

    Mutta kaiken kaikkiaan. Kahden virittimen boksin omistajat ovat yleensä niin tyytyväisiä laitteisiinsa että eivät suostuisi niistä luopumaan viikon käytön jälkeen. Ei tarvi enää miettiä minkä ohjelman jättää katsomatta kun parhaimmilla voi nauhoittaa kahta ja katsoa kolmatta. Ohjelmien ajastus todella helppoa ja nauhoituksia helppo katsella ja poistaa. Jos pitää mennä vaikka vessaan kesken ohjelman niin pause vaan päälle.

    Mutta onko toope:n ideana tuoda esille että digiboksit ovat turhia ja tallentavat vasta huonoja ovatkin.
    Jos on niin hommaa ekana vähän edes omaa kokemusta laitteista.
    Voin sanoa että mielipide tulee muuttumaan...

    Boksien haukkuminen on ollut niin kauan aikaa jo muodissa että voisi alkaa jo väistyä tämäkin trendi.

    Ja ei pitäisi olla enää ongelma ostaa boksia. Kuluttajaviraston uudet linjaukset ovat sitä luokkaa että ei enää kusta kuluttajaa silmään.
    http://www.kuluttajavirasto.fi/user/loadFile.asp?id=6223
     
    Viimeksi muokattu: 19.06.2006
  2.  
  3. villisika

    villisika Member

    Liittynyt:
    06.03.2006
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Unohdin aikaisemmin mainita, että itse päivitykseen ei mennyt kuin päivä. Siihen, että laite siirtyi liikkestä toiseen, meni useampi viikko. Mutta kuten sanoin, asun kaapeli taloudessa, niin en jaksanut hätäillä tuon antenniverkon boxin takaisin saannissa.

    Kiitos, tiedosta. Tuo liike on tosin toisella paikkakunnalla, ja siitä liikkeestä on jäänyt paskan maku suuhun, joten en mielelläni sinne mene. Eikä ole kuittikaan valitettavasti tallessa.
     
  4. pelttu

    pelttu Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2000
    Viestejä:
    576
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No joo... näin tiedoksi
    Päivitin Finluxin boxini versiolla Medion ODT 4200 PVR versiolla v2.29. Schneider huolehtii Medionin päivityksistä.

    Päivityksessä kannattaa muistaa, että huoltoliikkeiden kautta tehdyt päivitykset eivät takuuseen vaikuta. Omat (ja varsinkin epäonnistuneet) kyllä.

    Itse olen boxiini tyytyväinen: Se tallettaa halutut ohjelmat, kuva on hyvälaatuinen ja tekstitkin näkyvät. Se mitä boxin hankinnassa itse painottaisin, mitä laitteita korvataan. Sellainen laite on mielestäni ok, jolla voi ohjelmia tallentaa, kopioida tarvittaessa dvd:lle, toistaa dvd-leffoja: käytännössä tallentavan dvd-soittimen ja tallentavan digiboxin yhdistelmä. Odottelen vain että niitä tulisi laajemmin markkinoille.
     
    Viimeksi muokattu: 19.06.2006
  5. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    [bold]Hei Pahvi päät oletteko edes kokeileet tai käyttänyt vähin tään7 päivää mitään tallentavaa digi boxia [bold]

    [bold]Lukiessani tekstiä tuli heti mieleen että olette vain lukenut eri ihmisten haukkuja ilman käytännön kokemusta johonka teidän haukut perustuu [/bold]

    olen tässä vuosien aikana huomannut että en ole yhtään täydellistä laitetta käyttänyt vaikka hyviä laiteita olen omistanut joten turha etti vikoja kun niitä on kaikissa vaan oikean ostajan pitää ettiä omaan tarpeeseen parhaiten toimivan kokoonpanon

    itellä on [bold]Handan 7700 ja olen tosi tyytyväinen[/bold] alku kankeuden jälkeen kun on tottunut tähän niin tää on loista vehje edellilinen oli Panasonic Dmr-Hs2 kova levy DVD tallenin se meni rikki 1,8v käytön jälkeen joten se siitä Merkki tuotteesta kestävyydestä

    [bold]oma käyttökokemus Sony,Panasonic,Philips vuoden 2002 jälkeen on että ne on pelkää yli kallista ROSKAA ja MEDION on vanha Schneider Jonka "laadun" kaikki tiesivät meni konkursiin vuonna 1999 sitten tuli 2000 Medion nimellä kaveri oli myyti edustaja viime hifi messulla Medion firmalle[/bold]

    se on tosi asia että mitä moni mutkaisempi laite niin siihen tulee enemmän vikoja vaikka se olisi parempi kuin vanha

    [bold]Kaverilla on Topfield TF5100PVRc ja mulla Handan Handan CV-7700 [/bold]
    http://www.welho.fi/?l=1&f=435

    [bold]suurin osa alku vaikeudesta johtui käyttäjä virheistä[/bold] nyt ollut 2 viikkoa ja ei enään "ongelmia"

    vaikka nääkään [bold]tallentavat Digi boxit ei ole täydellisiä mutta kuten jartar manitsi niin ei kyllä tule ikävä VHS syteemiä[/bold]

    mulla oli 1,8-vuotta Panasonic Dmr Hs2 kun se meni rikki käytin 8 päivää JVC vhs nauhuria sitten palo heromot ja ostin tän Handan 7700

    bold]
    TALENTAVA Digi Boxi vs VHS

    Talletava DVD vs VHS[/bold]

    sama systeemi ainakin mun Handanissa on eli näppäile kellon aika ja päivä niin laite nauhottaa ja play napista voit katsoa millon huvittaa ohjelman ainut ero on että nyt kuvan laatu on selkeästi parempi ja ääni on puhdas ja selkeä niin ja ei ainakaan mun VHS nauhalle mahdu 86h tuntia ohjelmia nyt kun on tottunut tähän hadaniin niin käyttö ominaisuudeltaan tää on kuin mun JVC VHS

    [bold]Joten >TOOPE< kerro selkeästi mikä VHS systeemistä tekee siitä idiootivarman verrattuna tallentavaan Digi boxiin nyt en tarkoita kuvan tai äänen laatua joka on parempi vaan itse laiteen käyttöä [/bold]

    jos joku ei saa selvää mun soomen sösötyksestä niin hypätkööt mun kommentin yli

    [​IMG] [​IMG]
     
  6. ricardo

    ricardo Guest

    "Tallentavat dvd soittimet ei vissiin sisällä kuin analogisen virittimen"

    Philipsiltä tuli Suomenkin markkinoille jokin aika sitten kovalevyllinen tallentava dvd digivirittimellä.Mutta eihän sitä nyt partakoneella...;)

    Ps. Ja näkyy Pioneerilläkin olevan vastaava.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 20.06.2006
  7. toope

    toope Regular member

    Liittynyt:
    28.04.2004
    Viestejä:
    595
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En todellakaan puolustele vhs videoita mitenkään se vaan oli esimerkki.vhs videot joutaa puolestani tömsteriin mutta kyllä ne tehtävänsä hoitaa ongelmitta.Lukekaa vaikka pelkästään afterdawnin keskustelut jos että muita jaksa lukea.Kaikki keskustelut täällä ovat pelkkiä ongelmia.Kenelle olisi tullut mieleen ostaa medion,topfiel (en luettele tuota listaa taas) telkkaria tai dvd soitinta jokin vuosi sitten.Nyt vaan on pakko kun muuta ei ole tarjolla.Varmasti käyttäjässäkin on vikaa ja toimivia laitteita löytyy ja sitä tässä etsitään mutta jos ette myönnä että nyky digiboxien kanssa on ongelmia ja vikoja niin lopetan keskustelun teidän kanssanne.Tämä on täysin selvä asia vai väitättekö että kaikki viosta valittajat ovat valehtelijoita.Kyllä se microsoft vaan voi olla niin käsi niin kuin tuossa aikasemmin joku epäili.Lähes kaikissa media center paketeissa on maininta että media center ei tue ylen tekstitystä.Pitää joku boxi ostaa ja toivoa että pelaa uusinta uutta ei uskalla ostaa voi mennä palautusaika umpeen ennen kuin päivityksiä ilmestyy.
     
  8. Supo

    Supo Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2002
    Viestejä:
    437
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 21.06.2006
  9. toope

    toope Regular member

    Liittynyt:
    28.04.2004
    Viestejä:
    595
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tänään oli myös aamulla telkkarissa keskustelua digiboxien ongelmista.Ei lopeteta hyvää keskustelua tähän vaan jatketaan moitteettomasti toimivan digiboxin etsintää.Huomenna alkaisi kesäloma ja lomarahat napsahtaa tilille niin voisi käydä jonkun ostamassa kun nyt olisi aikaa ja rahaa.
     
  10. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    tämä kysymys tuskin kohdistu minuun mutta ei niissä enään ole hirveesti "vikoja" ainakaan mun Handan 7700c ja ymmäetääkseni toi Hnadan 6000t on sama mutta vain anteeni verkkoon

    tietääkseni ei ole vielä olemassa sellaista digi boxia jolla näkysi 100% varmasti koko ajan ylen teksiti[bold] koska ylen "tekniikka" pojat ovat käsiä [/bold]

    [bold]olen tässä n: 2-viikon ajan nyt käyttänyt mun Handan 7700 boxia ja esim tänään CSI NY mtv3 ei mitään ongelmia tai nauhoitettu las vegas nelonen ym ohjelmat MTV3,Nelonen,Subtv ei ongelmia [/bold]tässä 2-viikon aikana mutta olen nauhoittanut ylen Yorkshiren etsivät viime lauantaina tai eilen ja maanantaina katoin murhasta tuli totta niin teksti katosi yht äkkiä mutta vaihdoin (analoogiselle) tv virittimelle niin kyllä teksit näky kyselin tänään keskiviikona 22,6-2006 sitä sanomatalon welho asiakas palvelusta ne sanoi että he ei voi tehdä mitään asialle [bold]koska vika on ylen päässä[/bold] ja asiakas palvelijalla oli sama boxi kun mulla [bold]eli Handan 7700 sanoi että ei ole ongelmia Mtv3,Nelonen,Subtv kanssa oli aika nauhoitus tai suora katselu[/bold] kuten ei minullakaan mutta yle 1,2 suuria teksititys ongelmia joskun jopa kuva menee mustaksi hetkeksi mutta jos vaihtaa heti vaikka mtv3 niin kuva näkyy hyvin

    serkku on tietokone nörtti ja sanoi mulle 2001 että jos ikuisesti ettit sitä täydellistä Pc kokoon pano niin et ikinä voi ostaa mitään koska kaikissa on niin hyviä kuin huonoja puolia jossakin vain muita enemmän

    no kaikki uusi on uutta myös niitä valmistaville tehtaille

    esim vaikka luulis että dvd laite sillon 1999 olisi ollut heti High-End tavaraa kun ne korvasi VHS ja nauhoittava DVD korvasi VHS lopullisesti niin olihan noissa jopa sony pioneerin philips ym merkeissä alussa hirveitä bugeja mille levy ei toimi nauhoitus loppu kesken kaiken ääni hävisi ym tuhat muuta vikaa mutta nyt 2005->2006 tallentavat DVD ja High-End DVD ovat loistavia tuskin kukaan DVD omista enään vuokraa muuta kuin DVD leffoja tai ostaa muuta kuin DVD leffoja vaikka VHS lyötyisikin vielä kotoa

    [bold]2008->2010 Talentavat Digi boxit ovat hyviä mutta jos on pakko ostaa jokin niin Handan 7700c tai 6000t[/bold]

    C = kaapeli (welho) T = harava anteeni S = sateeliitti verkko

    http://www.welho.fi/?l=1&f=435

    http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2005/11/digiboksit/

    [​IMG][​IMG][​IMG] [bold] Handan CV-7700 PVR [/bold]

     
  11. RaakaRoki

    RaakaRoki Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on ollut 3 eri yksilöä Handan DVB-T6000 digiboksia. Aina uusin ohjelmistoversio käytössä. Antennin signaalitaso ja laatu seilaa välillä 87%-94% kaikilla paketeilla (A, B, C), siis antenni kunnossa.
    Havaitsemiani vikoja, jonka takia olen perunut kaupat:
    1. Tallennus ei onnistu vaikka "suorassa lähetyksessä" kuva näkyy loistavasti. Mitä minä teen "tallentavalla digiboksilla", joka ei tallenna? Laite ilmoittaa: "Virhe. Ei signaalia. Tallennus keskeytetty."
    2. Em. ongelman takia ilmeisesti myös ajastetut ohjelmat jäävät tallentumatta silloin tällöin.
    3. Laitteeseen on ilmestynyt ylimääräinen häiriöääni, aivan kuin "muuntajan hurina". Se alkaa jos esim. painaa EPG:tä ja kestää pitkään. Jossain vaiheessa se hiljenee, jos et koske EPG:hen etkä yritä tallentaa. Tästä syystä television äänenvoimakkuutta on joutunut lisäämään entisestään katselun aikana.
    4. Laite antaan häiriön analogisiin kanaviin niin, että niitä ei voi katsoa ollenkaan. Häiriö poistuu kun Handan jätetään pois antennikaapeliketjusta.
    5. EPG ei toimi kunnolla (Esim. MTV3:n ohjelmatiedot näkyvät vain 3 vrk eteenpäin 7 vrk:n sijasta).
    6. Handan vaatii muita bokseja vahvemman signaalin (Digitasta kerrottu).
    7. Laatuantennin tuki (=Jouko Karastie) on ala-arvoista. Valittaja leimataan ammattivalittajaksi. Ei kai kukaan valita syyttä!
     
  12. RaakaRoki

    RaakaRoki Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mielestäni paras tallentava digiboksi on Humax PVR-8000T !!!!
    Puhun kokemuksesta. Olen kokeillut 3 eri yksilöä Handan DVB-T6000 ja yhtä Nokia 260T-mallia.
    - Humaxissani on 40 GB:n kovalevy mutta sen voi vaihtaa 160 GB (varmistettu Humaxilta, kannattaa vaihtaa vasta takuuajan (=2v)jälkeen, koska takuu loppuu, jos sen vaihtaa takuuaikana).
    - Humaxin viritin toimii heikollakin antennisignaalilla (toisin kuin esim. Handan).
    - Hiljaisin käyntiääni (=ei kuulu mitään) kokeilemistani tallentavista bokseista (Topfield, Handan, Nokia)
    - Yksikään ajastus ei ole epäonnistunut (toisin kuin edellämainituilla usein)
    - Helppokäyttöisin käyttöliittymä
    - Vaikka ohjelmisto on syksyltä 2004, se toimii (tekstitys, ajastus EPG:stä, jne.)
    - Kysymys: Miksikähän Handaniin tulee päivityksiä jopa kahden viikon välein, eikä se toimi kunnolla sittenkään ?

    PS. Kahden virittimen mallia et välttämättä tarvitse! Osta toiseksi virittimeksi halpa digiboksi (esim. Markantalosta 39 eurolla) ja ketjuta nämä.
     
  13. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Erittäin hyvä pointti! Katselkaa niitä vikalistoja ja miettikää mistä teille voi olla haittaa...
    Ja katsokaa ne vikalistat omiin bokseihin.
    Kuten sanottu. Omaan toppyyn 100% tyytyväinen.
     
  14. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    vittu nyt pykii pahasti kolme vistiä lähettänyt joka kerran kun painaa lähetä napiia tulee tunnusten kirjauytuminen joten onko tää automaattinen sensuri mulle .,m.,.öl,ö,,.
     
  15. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no se tuli sittekin no jatketaan jos tää tulis

    ei ole kokemuksia Handan 6000t mutta ymmärtääkseni se on melkein identtinen Handan 7700c kanssa

    [bold]Ohjekirjassa lukee että PAKO kytkeä anteeni loop kiini jotta nauhoitus toimii [/bold]

    eli[bold]anteeni johto seinästä 1in kiini ja 1out menee 2in kiini ja 2out menee töllöön kiini [/bold] vaikka mullakin kuva näkyi yhdellä eli 1in 1out töllöön niin ei toiminut nauhoitus mutta kun laitoi ton 5cm pitkän antteni loop johdon niin heti toimi kaikki nauhoitukset [bold]nyt mulla ollut 3-viikkoa Handan 7700c eikä yksikään laittamani nauhoitus ole "kadonnut"[/bold]

    ei niin mutta jotkut aiheettä nyt en tarkoita sinua RaakaRoki tai muita tässä blogissa vaan yleiseti esim tää kauko säädin on surkea tai boxi on ruman näköinen ym

    oliko micro pc tai muro pakeeti jossa oli Handan ja topsat johon vaihdttiin 500g kiekko toimi mutta parhaiten toimi kuulemma 5400rpm 200g kiekko yhellä tutulla on toi topsat master piece ja laittoi samsung 5400rpm 500g kiekon ja on toiminut 4-viikkoa moitteetta 5400rpm koska suuremmat kuin 5400rpm esim 7200pm kuumenevät liikaa käytössä

    pienen totuttelun jälkeen "moni" ongelma" on ratkaistu nyt juhannuksena ei ollut enään mitään ongelmia oman Handan 7700c kanssa jos sitä ei lasketa että ei voi nauhoittaa kahta kanavaa yhtä aikaa ja kattoa kolmatta niin kuin topsatissa niin no yleesä kelpaa se että nauhoittaa toista ja kattoo toista

    no ei kyllä omastakaan Hnadan 7700c voi sanoa ÄÄNEKKÄÄKSI !!!

    minä ainakin tarvitsen niin kuin tänään katoin Las vegas neloselta 22:00 ja nauhoitin X-file subtv 22.00 miks "pelleillä" kahden kanssa kuin yksi on käytännöllisempi no ainakin mun mielestä

    olet saanut maanantai kappaleen tai sitten se on tosi erillainen kuin tää 7700c
     
  16. Snoopy81

    Snoopy81 Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2005
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse vasta tilasin Topfield 5100 kaapeli mallin. Päädyin ko malliin koska:
    - Sen verran aikaa ollut jo markkinoilla että pahimmat viat on jo päivityksillä korjattu (ainakin foorumien mukaan)
    - Kokemuksia netti pullollaanja vaakakuppi hieman ainakin plussan puolelle kallistuneena
    - Halusin tallentavan boxin kahdella virittimellä
    - Mahdollisuus siirtää tallenteet tietokoneelle muokkausta varten
    - Muutamalla tutulla vastaava laite on jo hetken ollut ja ihan tyytyväisiä ovat olleet
    - Vihdoin viimein taloyhtiömme jäärät tajusivat tuon kaapelin ottaa.

    Itsekään en pidä ajatuksesta, että loppukäyttäjää käytetään testaamiseen ja "testaamattomia" laitteita pusketaan markkinoille. Liekö syynä sitten liian nopea aikataulu digi-aikaan siirtymisessä vai mikä. Mutta koska tilanne on tämä ei auta kuin "alistua" siihen. Oma kuvani kuitenkin nykyisten digiboxien tasosta on melko valoisa. Itsellä on ollut muutaman vuoden tuollainen harava perusboxi pöytäantennilla ja siinä niitä vikoja vasta onkin ollut, mutta niiden kanssa on oppinut elämään ja eivät ne enää edes haittaa. Tosin käytän sitä lähinnä nolla kanavalla sub-tv:n katseluut, joten en pahemmin sillä muilla kanavilla surffaile. Mutta parempaan suuntaan ollaan menossa ja kuten edellä onkin jo mainittu, jos täydellistä haluaa, saa odottaa lopunikäänsä ja että omat tarpeet ja nuo vikalistat olisi hyvä katsella läpi rinnakkain. Viat voivat tosiaan olla toiminnoissa, joita ei itse edes käytä tai ovat mahdollisesti korjattu jo seuraavassa päivityksessä.
     
  17. RaakaRoki

    RaakaRoki Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei Sokar80. Tottakai minulla on se looppijohto kiinni. Se tallennus nimittäin jopa onnistuu joskus. Miksikähän Handanissa virittimet pitää kytkeä ketjuun ulkoisesti, kun esim. Humax PVR-9200T:ssa ne on sisäisesti kytketty.
    Ainakaan minun kolme testaamaani Handania (DVB-T6000) eivät ole hiljaisia: rapsahtelua, hurinaa (joko viritin tai kovalevy).
    Handanin kaukosäädin on hanurista: lukemattomia kertoja tulee painettua "time shiftiä", kun tarkoitus on vaihtaa kanavaa.
    Huomasitteko, että keväällä -06 oli Huutonetissä jatkuvasti myynnissä useita, melkein uusia Handan 6000, sekä T- että C-malleja. Arvelen tuon johtuvan Handanin huonosta laadusta. Onneksi sain peruttua kaupat!
    Handan on hanurista!
     
  18. toope

    toope Regular member

    Liittynyt:
    28.04.2004
    Viestejä:
    595
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvin sanoi serkku nörtti mutta tässä ei nyt puhuta tietokoneista vaan digiboxeista.Taitaa minulta jäädä ostamatta koko boxi liian riskiä touhua kun yli 60%:lla on ongelmia laitteiden kanssa.Vielä minulla on pieni toivonkipinä että joku tunnetumpi valmistaja toisi boxin markkinoille ettei tarvitsisi näitä Uniceffejä sun muita ostaa.Taitaa vaan odottavan aika olla piiiiitkä.
     
  19. jokisam

    jokisam Guest

    osta windows xp media center + digitaalinen tv-kortti.
    sen jälkeen voit polttaa,tallentaa,poistaa,katsella kuvia,katsoa avi leffoja,kuunnella mp3 + sun muuta
     
  20. toope

    toope Regular member

    Liittynyt:
    28.04.2004
    Viestejä:
    595
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yksi vaihtoehto on tuo media center jos kasaisi sille ihan oman htpc:n.
    Mutta kun tuo media center ei tue ylen tekstitystä eikä toisaalta näin kesällä ole aikaa ruveta pakettia kasaamaan ja säätämään mutta eihän telkkarista kesällä mitään katseltavaa tulekkaan.Onhan noita valmiitakin paketteja mutta hinnat on aika suolaisia.Ei hätäillä,kahtellaan kahtellaa....
     
  21. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    en tiedä kaikista "firmoista" mutta olin "suuressa" amerikkalaisessa tytär yhtiössä ruotsissa laite kehitys puolella toissä tiimissä jossa kuulin tai näin yhtä sun toista josta en saa sanoa mutta

    Yleisesti [bold]oli käsky "pomolta"[/bold] ulkomailta että [bold]laite pitää saada HETI ! kauppoihin[/bold] koska on huhuttu että kilpailija pistää oman myytiin eli "meidän" piti yrittää ehti ensin markkinoille

    toinen juttu on että 20 henken "tiimi" ei keksi kokeilla kaikkea mitä "loppu käyttäjä" eli ostaja tekee laiteella

    [bold]Sitten syy [/bold]miksi juoduin teknö nörttien kanssa riitaan ja [bold]melkein sain potkut[/bold] koska laitteen suunittelija on eri tiimi kuin ohjelmiston tekijä eli Ohjelmisto Nörtit ei työskentele kolvi\ruuvari kädessä työskentelevien tekijöiden kanssa vaikka olis sama rakennus "kun muka ovat parempi kuin laite duunari" joskus jopa ne on eri maassa [bold]eli syy riitaa[/bold] oli etta pyysin niitä ottamaan kunnolla selvää mihin ne tekee ohjelmistoa jotta fyysinen laite vastaisi ohjelmisto ja päin vastoin kun vastaus oli että työnnä kolvi perseen tyyliin niin sitten esitin saman pyynön nörtti tiimi johtajalle ilman että kantelin mistää kommentista siitä tuli sitten yleinen nörtti vs duunari\fyysinen tekijä taistelu

    mun mielestä moni laite on "pilalla" juuri "huonon" ohjemoiston takia vaikka fyysinen laite olis kuinka hyvä

    jokaisella on oma mieli pide

    Minusta ehkä vain minusta tuntuu että esim kännykkä ei ole vain puhelin vaan pienois tietokone esim mun Nokia 6630 ja Samsung e730 on moni puolisempi kuin mun vuoden 2003 pocket pc ja onhan tossa digi boxissa paljon pc:eehen "liityviä" osia tai ohjelmia

    ite en esim [bold]ikinä ostaisi sony merkistä laitetta[/bold] vuoden 2002 jälkeen pelkää paskaa kalliila hinnalla ja onhan Schneider kuuluisa vaihtoinimeä Medion merkiksi mutta en silti ostaisi siltä mitään no tää on vain mun mieli pide

    no pc:eessä vasta niitä ongelmia on

    ite rakensin "hyvän" htpc:n eka ongelma piti ostaa vesi jäähy jotta saadaan hiljainen kokoonpano
    toinen oli että aika nauhoitus oli tosi tosi iso ongelma pc ei ikinä käynistynyt silloin kun piti no en ole nörtti mutta kyllä se käynisty mutta ei sillon kuin piti vaikka ohjelma ja pc aika oli oikeessa ajassa

    [bold]sitten päätin ostaa pienemmän pahan eli Dogi Boxsin hau hau :)[/bold]

    niin on ja ei ite rakennettukaan ole paljoo halvempi oma oli jotain 1200e + 400e 19" tft + n:380e vesi jäähy eli yht = n.2000e + pikku sälää kuten digi kortti ym
     
    Viimeksi muokattu: 28.06.2006

Jaa tämä sivu