1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Driver_irql_not_less_or_equal

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Merri 21.03.2005.

  1. Merri

    Merri Member

    Liittynyt:
    21.03.2005
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis mitä??
     
  2.  
  3. zack2k

    zack2k Regular member

    Liittynyt:
    07.04.2003
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko uusi muisti saman merkkistä, kuin vanha, vai jotain merkitöntä halpamuistia? Jos kyseessä on halpamuisti niin todennäköisesti tuo kyseinen merkki ei ole "yhteensopiva" juuri sinun emolevysi mallin kanssa. Itsellä kaksi saman valmistajan emolevyä, jotka ovat eri mallia. Toisessa levyssä eräs muisti ei toimi pelien kanssa kirveelläkään tulee juuri noita samoja erroreita, mutta toisessa levyssa sitten toimii ilman mitään ongelmia. Kannattaa pysyä erossa noista halpamuisteista. Vaikka kingston maksaa vähän enemmän, niin kannatta valita mieluumin se, kuin repiä hiuksiaan ja hakata päätään seinään :)
     
  4. Merri

    Merri Member

    Liittynyt:
    21.03.2005
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu erimerkkistä on kun vanha.Enkä yhtään tiedä minkä merkkistä se on kun en itse sitä käynyt ostamassa. Edes Everest ohjelma ei näytä sille mitään mallia/merkkiä...
    Voiko olla niin että tuo emolevy olisi niin vanha että siihen ei käy nuo uudemmat muistikammat?
     
  5. Merri

    Merri Member

    Liittynyt:
    21.03.2005
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  6. Merri

    Merri Member

    Liittynyt:
    21.03.2005
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Memory Card Tech. DM1665VS65804X103G
    Tuo taitaa olla sen vanhan muistikamman malli...Taitaa sekin oll ajo aika vanha :)
     
  7. zack2k

    zack2k Regular member

    Liittynyt:
    07.04.2003
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä tuo aika vanha on. Siitä kun löytyy isa-väyliä ja prosessori on Slot A kantainen :)

    Koita toimiiko kone oikein pelkästään uudella muistikammalla, eli jätät sen vanhan pois kokonaan.
    Tämä tietotekniikka on vähän tälläistä, että uudemmat ja vanhemmat komponentit eivät joskus tahdo pelata yhteen vaikka pitäisi.
     
  8. Merri

    Merri Member

    Liittynyt:
    21.03.2005
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo täytyypi kokeilla.
     
  9. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
  10. ReiserFS

    ReiserFS Regular member

    Liittynyt:
    29.12.2004
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on saman tapainen ongelma. Aikaisemmin koneessani oli vika, että se käynnistyi alusta http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/168273 , mutta nyt tulee samaa virheilmoitusta kuin tässä aiheessa on käsitelty.

    Olen myös tarkastanut keskusmuistit, eikä niissä pitäisi olla mitään vikaa. Nyt vaihdoin uuden verkkokortin koneeseen, kun minulla oli sellainen tunne, että sillä voisi olla vaikutusta, niin kuin turska sanoi. Nyt vaan odotellaan.

    Jos laitan tuon Windowsin korjaus asennuksen käyntiin, niin mitä tietoja siinä menettää? En millään jakaisi alkaa kaikkia ohjelmia asentelemaan uudestaan.
     
  11. Merri

    Merri Member

    Liittynyt:
    21.03.2005
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tähänkin ongelmaan oli niin helppo vastaus mikä ei vahingossakaan käynyt mielessä ja oikein hävettää...Eli siis nyt kone toimii kun otin sen vanhemman muistikamman pois :)
     
  12. Merri

    Merri Member

    Liittynyt:
    21.03.2005
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Äh...iloitsin liian aikaisin...ei se toimikkaan.
     
  13. Bigpapa

    Bigpapa Member

    Liittynyt:
    08.03.2003
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heh, se siitä yhteensopivuudesta, itse olen törmännyt usein samaan ongelmaan kun on joihinkin vanhempiin koneisiin laiteltu lisää muistia, eli vanha vaan takaisin ja uusi vaihtoon, joku erimerkkinen vastaava muisti tilalle ja näin sitten taas kokeilemaan. Muistathan kuitenkin muisteja käsitellessäsi ettet koske muistin piireihin, ellet käytä maattoranneketta, staattinen sähkönpurkaus sormista on vahingollisempaa muisteille kuin moni uskookaan.
     

Jaa tämä sivu