Kotiverkon rakentamisesta?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi vellu-m 31.05.2005.

1. vellu-m

vellu-m Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on nyt kaksi konetta verkossa, koneet on kytketty ainoastaan yhdellä rj-45 johdolla...

Nyt olis tarkotus laittaa kolmas kone verkkoon MITEN onnistuu kaikista "halvimmalla" (kaikki koneet pitää olla nettiyhteyksillä)

3-koneen verkko-johto tulisi olemaan ainakin n.50-60 metriä pitkä sillä olen laittamassa omakotitalosta ----> piharakennukseen... Tartteeko mitään vahvistinta vai toimiiko viellä ihan pelkällä kaapelilla??

2.  
  3. jmpk

jmpk Guest

ja varmaan vielä ulkokautta se johto, ei taida onnistua, koska kaapelit ei kestä pakkasta yms. Hanki langaton tukiasema ja langaton verkkokortti 3. koneeseen

4. bscd

bscd Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä kun ostat hyvin suojattua kaapelia ja kaivat suojaputkessa maahan niin toimii... Ainakin täällä ovat kaapelit kestäneet ongelmitta vettä/jäätä jo pari vuotta...matkakin on lähes 100m hubilta hubille, mutta silti pelaa 100 megasena hienosti.

Tietty tuollainen langaton on helpompi ja nopeampi laittaa pystyyn...

5. urnin

urnin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pakkasenkesto on ilmeisesti vähän kaapelista riippuvaa. Jotkut kestää, jotkut taas ei.

Halvinta on ostaa yks kytkin ja kaapelia. Niitä löytää esim. verkkokauppa.com:sta. Kytkin maksaa ~20e. Kaapelien hinta rippuu aika pitkälti pituudesta. Tuskin tarviit gigasta lähiverkkoa, ni kannattaa ottaa 100 megaset osat.

6. kirppuh

kirppuh Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse kysyin liikkeestä miten ulkokautta kaapelit kestaa niin sanoi että kaapeli kyllä kestää mutta liittimiä ei ulos kannata pistää. Nytten on ollu jo 2 talvea ulkokautta menny verkkojohto yläkerrasta alakertaan ja hyvin on kestänyt paitsi se kohta mikä on ollut oven välissä mistä kuljetaan vakituisesti, mutta se ei taas johdu pakkasesta.

Jaa tämä sivu