Elikkäs mitä voisin tehdä asian edistämiseks kun pelaan counter strikea joskus pingi on niin korkea että minut bännätään servusta vaikka taustalla ei ole menossa mitään? AMD Athlon 3800+ CLUB 3D GF 6800GT AGP 256MB 256-BIT 1024 muistia Auttaisiko erillisen tulettimen asentaminen mitään kun lämmötkin on tätä luokkaa jos on pelannut monta tuntia putkeeen CPU 75celssiusta SYS jotain 50celssiusta Muuten lämmöt on CPU 40 SYS 35
mikä netti yhteys sulla on? ei periaattees noitten komponenttien nopeus vaikuta siihen, enemmän varmasti toi netin nopeus? ja onko muuta liikennettä..? itellä niin ku näkyy tos alhaalla et ei kone mikään niin ku paska oo ettei pitääs jäädä jalkoihin ainakaa counter strikes.. ja elisan 2mb netti ja pingi on 20-40..
Pingi ei liity millään tavalla tietokoneeseen, vaan internet-yhteyteen. Pyöriikö taustalla pelatessasi jotain nettikaistaa vievää ohjelmaa esim. dc++ tai bittorrent?
Tai sitten serveri, mihin koitat mennä, on meren tuolla puolen ja siks pingi on niin korkea... Esim. Enemy Territoryssä jotkut serveri ovat kovinkin nirsoja pingin suuruudesta. EDIT: Korjattu kijotusviheitä...
Itse asiassa keskusmuisti vaikuttaa pikkaisen pingiin tai ainakin minulla vaikutti, mutta kerros tosiaan se sun nettiyhteytesi! Ja onko sulla jotain p2p-ohjelmia samanaikaisesti päällä? tai muita nettiä vieviä ohjelmia?
Onks tää läppä? taitaa olla. No eli Pingi riippuu siitä, että mikä sun yhteysnopeus on, minkä tarjoajan se on ja siitä missä serveri sijaitsee.
Soneran 2m/512 ja Enemy Territoryssa pingi nousee suomalaisilla servuilla joskus jopa 300ms. Kiitos Soneran monopoliaseman.
Elikäs vaikkei vaikuta tuohon pingiin millään tavalla, niin on nuo lämmöt aika korkeat. Lisää vaikka yksi kotelotuuletin ni eiköhän ala tippumaan.
joo. soneralla pingit kusee aina. varsinkin ulkomaille. kaverilla on elisa ja NL servuilla n. 50 pingi, minun soneralla tää on 60 - 70.
noi lämmöt on todella korkeet, kannattais hommat vähän tuuletusta koteloon ja / tai hommata hyvä prossun tuuletin+siili (zalman, nexus jne.) mulla on amd athlon 64 3200+ @ 4000+ lämmöt kovassa rasituksessa + kesä ilmalla (tällä hetkellä huimat +28c ilman lämpö) rasituksessa enim, 50c (mitä oon saanu ikinä aikaseks) ja idlenä huitelee siinä 40-42 tällä ilmalla. (jos on kylmempi niin idle on 36-38c ja rasitus 46c)
Pingiin vaikuttavat kaikenlaiset asiat sun koneesta, aina palveluntarjoajan laitteiston kautta, palvelimelle. ADSL-yhteydessä välimatka keskukseen ja tämän kuparilinjan laatu vaikuttavat pingiin. Nopeus vaikuttaa pingiin käänteisesti, jos linja on huono ja nopeus on suuri -> kaikki paketit eivät saavu perille, joten samaa dataa joudutaan siirtämään useampaan kertaan. Esim. Pudottamalla yhteysnopeutta tai parantamalla kuparilinjaa pingi saattaa parantua.