1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Topfield ft5100pvr susiko?

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi Eki55 15.05.2005.

  1. Eki55

    Eki55 Member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin tämän kovasti mainostetun testivoittajan nyt viimeviikolla, entinen oli Humaxin 8000t, elikä topfield on täysi susi, elikä viallinen (sillä voi tallentaa muttei juuri toistaa), elikä kuva pysähtelee pätkii ja pysähtyy, tulee ilmoitus TOISTO LOPETETTU!
    Olen huomannut että nykylaitteet ovat ihan järjestään kelvottomia, tallentavat dvd laitteet 3kpl:tta kokeiltu ja kaikki palautettu vikoineen päivineen liikkeesseen, yleensä menivät tilttiin, elikä levykelkka jumittui eikä homma toiminut uudelleen kuin ottamalla tökkelin pois seinästä ja jälleen sama juttu!

    Tuo Humax on ainoa mikä on toiminut upeasti, se vaan kun siinä ei ole kuin yksi viritin ja korttipaikka puuttuu, täytyy maanantaina yrittää saada perua kaupat tuon topfieldin osalta, en uskalla ostaa enää näitä halvalla tehtyjä "leluja" mitkä ovat todella vika-alttiita ihan poikkeuksetta melkein! Todella pettynyt kaikkeen nyky krääsään, halvalla tehty jossain Taiwanissa, kova hinta ja jumalattoman vika-alttiita! :(
     
  2.  
  3. stauf

    stauf Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    571
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikä vie se takaisin liikkeeseen, elikä lähettävät takuuseen:)
     
  4. Eki55

    Eki55 Member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu kyllä vien, mutta eihän sitä voi takuuseen vaatia, että kun ostin perjantaina ja maanantaina pääsen viemään, niin kuluttajasuojalakikin sanoo että tavaraa ei tarvitse ostaa tiskiltä suoraan huoltoon, elikä mieluiten rahat pois kun vastaavaa en "uskalla" ottaa tilalle, on niin huonoja kokemuksia liki kaikista mahdollisista tämän päivän laitteista, paras jättää ostamatta kokonaan!
     
  5. stauf

    stauf Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    571
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikun tarkoitin juuri sitä että lähettävät takuuseen ja antavat sulle uuden tilalle.
     
  6. Eki55

    Eki55 Member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Näin oli tarkoituskin, tosin siellä liikkeessä oli lavallinen noita boxeja, mutta taidan pidättäytyä Humaxissa, koska siinä ei ole ollut mitään vikaa ja noita Topfieldejä en taida uskaltaa enää ottaa riesaksi, muuten jos jollain on vastaava laite niin voisiko raportoida siitä tänne, että tuleeko paljon kiintolevyltä kuvan palikoitumisia tai sen pysähtymisiä, ei oikeen vakuuta koko systeemi kun välillä kuva nykii, pysähtelee, palikoituu ja lopulta lopettaa toiston!

    Antenni singnaali on varmasti moitteeton kun on uudet vahvistimet ja antennit elikä digivalmius ollut jo muutaman vuoden, itsestäni tuntuu että nuo laitteet eivät ole suunniteltu vieläkään viimeisen päälle, kun ja jos analogiset lähetykset loppuvat olen aivan varma että tulee todella "kaaos", ei porukat hyväksy vastaavia tapauksia, mullakin ollut joka ikisessä digiboxissa samaa ongelmaa ja niitäkin jo 4kpl menossa!
     
  7. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  8. Eki55

    Eki55 Member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En löytänyt sieltä linkin kautta mitään tuohon vikaan viittaavaa, elikä tuo mun mylly on kovalevytoiston osalta sökö, jos niissä olis noita vikoja niin kai porukat kertoisivat niistä, kuitenkin tuli tunne että otanko uuden laitteen edestä rahani pois, on semmoinen "kutina" että näitten kanssa saattaa joutua tappelemaan enempikin? :)
     
  9. effer

    effer Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2004
    Viestejä:
    132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihmeen paljon niitä on käytettynä myynnissä, melko uusiakin. Olisko kuitenkin ongelmia niiden kanssa.
     
  10. Eki55

    Eki55 Member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sain juuri meiliä että pätkimistä ym vikaa esiintyy tavallista enempi kyseisessä laitteessa, kaikissahan sitä tulee joskus mutta että Topfield pysähtyy kiintolevyn osalta kokonaan bugien takia, elikä ei pysty korjaamaan pieniä virheitä ja varmaan minun yksilöni on siinä vielä villinen, sillä ei tuommoista joka pätkäisee joka ikisen tallenteen minuutin tai kahden jälkeen, voi olla kunnossa!
     
  11. Nutipää

    Nutipää Member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni kaapeliversio ja ongelmia on ollut ainoastaan salattujen kanavien katselussa silloin kun tallentaa salaamatonta kanavaa (ks. aikaisempi viestini). Tallennuksien katselussa ei ole ollut mitään ongelmia ja nyt olen huomannut että tallennuksen aiheuttama ongelma ei ole jatkuvaa, eilen toimi taas hienosti... Itse olen muuten tyytyväinen jos em. ongelmaa ei oteta huomioon.
     
  12. Eki55

    Eki55 Member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sain uuden samanlaisen tilalle, katsotaan oliko vaan yksilövika vai mikä, ilmoittelen piakkoin omat näkemykseni tänne! :)
     
  13. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jäämme mielenkiinnolla odottamaan näkemystäsi! :)
     
  14. Eki55

    Eki55 Member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En ole krennyt vielä monia tallenteita testaamaan, mutta niitä mitä olen ei virheitä ole lainkaan ollut (ainakaan vielä)! :)
     
  15. Eki55

    Eki55 Member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä se oli yksilövika koska tunnin talleenteessa ei ole ainuttakaan virhettä, eka yksilö oli kellonkin osalta poskellaan, elikä aikaero piti olla 3h ennenkuin oltiin Suomen kesäajassa, nyt se on oikea elikä 2h, elikä oli paljon viallista ekassa yksilössä, toivottavasti tämä nyt toimii kunnolla, onhan näissä ainakin 2-vuoden takuu, mikäli joku liike tarjoaa (Hyvinkään Expertti) vuoden takuulla, sanoin että näillähän on 2-vuotta, soittivat Turkuun ja takuu muuttui heti 2-vuoteen, sain muuten expertiltä 550.00€:n hinnalla, elikä vain 5.00€ enempi kuin Suomen halvin postimyynti myy!

    Toki Expertilläkin oli 599.00€, mutta sanoin että viereinen Mustapörssi myy 550.00€.lla, niin sanoivat laskin kädessä että niin hekin, elikä olkaa tiukkana ketkä meette ostamaan, aina voi voittaa kun osaa olla tiukkana! :))
     
  16. artsipunk

    artsipunk Member

    Liittynyt:
    04.03.2005
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse olen ollut 2vk. käyttökokemuksen perusteella erittäin tyytyväinen Topfieldiin. Ongelmia ei ole ollut, paitsi pienen "bugin" olen havainnut. Jos (erehtyy) katsomaan Ylen kanavia, tekstitettyä ohjelmaa, jonkin aikaa, ja sitten vaihtaa esim. Discoverylle, missä normaalisti on mustapalkkiset tekstitykset, niin palkit ovat hävinneet... Tekstityksen fontti on erilainen kuin Ylellä, ja ilman mustia taustapalkkeja tekstitys erottuu kuvasta, varsinkin vaaleista, todella heikosti.. Ainoa tapa saada palkit takaisin on sammuttaa boxi, ja käynnistää uudelleen.. Saakohan noita maksukanavien fontteja ladattua jostain... Meinaan maksukanavien tekstitysfontti on Topfieldissä aivan erilainen, kuin entisessä boxissani, X-Sat CDTV410C:ssä. Ja frendini Nokian boxissa mustat tekstityspalkit ovat vaaleampia, näyttävät kuvaakin läpi...
     

Jaa tämä sivu