Kellotusta

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi -Rumba- 12.05.2005.

1. -Rumba-

-Rumba- Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo elikkä haluisin tietää et mihin asti ja miten vois kellottaa..

Prossu: AMD Athlon 64 3000+
    Emo: MSI K8T NEO2 FIR

luin jo noita entisiä kellotus topicceja mut en mä oikee ymmärtäny... oon meinaa newbie kellotuksen suhteen. jos sais niiku iha alusta asti ohjeita?

2.  
  3. pX4

pX4 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  4. kkuula

kkuula Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Muropaketin keskustelualueelta löytyy paljolti asiaa kellotuksesta. periaatteessahan tuo homma toimii niin että biosista nostat väylää ja sillä selvä. No tietty joutunee mahdollisesti hieman lisäämään jännitettä ja säätämän muistiasetuksia ymym..

5. EsaMa

EsaMa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Väylää vaan BIOSista ylös. Onko tuossa mallissa kerroinlukitut AGP ja PCI väylät? Jos ei ole, joudut puljaamaan jakajien kanssa.

Viimeksi muokattu: 12.05.2005
  6. -Rumba-

-Rumba- Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jaa-a... en tiiä kerroinlukituista mitää... mut tuol emon ohjekirjas sanotaa et pystyy yli kellottaa yms... mä nyt tossa sitten lueskelen noita, ilmotan jos en pääse eteenpäin...

7. -Rumba-

-Rumba- Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo eli nyt tajusin ton periaatteen tossa hommassa... hyvin meni, mut ei se ei kestäny ku 2.23ghz asti... ihan hyvä kuitenki 1.8:sta. piti nollata biossi monta kertaa ;) juu, mutta tietääkö kukaan sitten hyvää opasta (mieluiten suomenkielinen) tohon näytön ohjaimen kellotukseen?

Edit: Näyttis: Nvidia GeForce fx5600 ultra

Viimeksi muokattu: 13.05.2005
  8. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Nvidian ajureista löytyy kellotus ominaisuudet ja Coolbits on päällä.(google) Sitten vaan nostat maltillisesti kelloja -> testaat esim 3dmarkilla että ei tule artifakteja -> nostat lisää. Jos rupee tulee häikkää graffoissa niin lasket kelloja joku 5MHz ja testaat. Jos skulaa niin otat kunnon raskaan pelisession ja pistät näyttiksen koville.

9. -Rumba-

-Rumba- Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en mä löytäny mitää kellotus ominaisuuksia sieltä.. voitko tarkentaa?

EDIT: Ei enää mitää, löysin sen ku en laittanut eka tota coolbits:iä.

Kiitos

Viimeksi muokattu: 14.05.2005
  10. DolbyR

DolbyR Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itse ole kellottanut nVidian näyttistä riva tunerilla,googlettamalla löytää ja on erittäin helppo käyttää, sisältää testaus ominaisuuden.

11. -Rumba-

-Rumba- Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mä en saanu kellotettuu sit näyttistä. se ei näköjää kestä oikee. 3dmarkilla toimii vaikka kuinka pitkälle, mut sit ku menee pelaa ni graffat on päin p*rsettä

12. Antigod

Antigod Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Onko joku leikkinyt tuon Winfox II-ohjelman kanssa, itse olen nyt varovasti sillä nostanut L.Tek6600Gt:n (Agp) kelloja.

Kyselisin ohjelman lämpötilanäytön paikkansapitävyydestä, kun tuntuu että parin kymmenen Mhz:n nosto nostaa GPU-lämpöjä huomattavasti.

Kaikissa nettijutuissa on sanottu että vakiojäähdytyksellä kortin kellot uskaltaisi nostaa 550/1000:aan (?), kortin PCI-E versiossahan nuo muistit toimivat suoraan 1000Mhz:n taajuudella, ongelma on se että Winfoxin mukaan lämmöt nousevat heti päälle 90 asteen esim. 3dMark05:ssa, mutta onko kyse ennemminkin lämpötilanäytön epätarkkuudesta vai todellisesta lukemasta.

Muistien osaltahan ongelma on se että niiden lämpötilaa ei näe mistään.

Nyt kortissani on 530/950Mhz ja vaikuttaisi toimivan normaalisti.

13. Uukoo

Uukoo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kädellä koittamalla selviää aika helposti.. tuskin sentään 90 asteessa käy. Luulisi siinä tilassa jo ilmenevän jos jonkinlaista grafiikkavirhettäkin.

EDIT: Ratukan 9600 XT muistien nosto 100MHz:llä nostaa lämpöjä n.2-3 astetta.

Viimeksi muokattu: 18.05.2005
  14. Antigod

Antigod Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toisaalta se Nvidian (tai L.Tekin) oma kriittinen lämpö on 127, itse tosin laskin Winfoxissa sen 100 asteseen, silloin pitäisi sammua.

Jaa tämä sivu