hei kaikki director osaajat! tarttis yhteen cd- romppuun laittaa 6 videoklippiä , mutta formaatin kanssa on pikku ongelmia . videot pitäisi saada sellaiseen muotoon ettei loppukäyttäjän tarvitse asentaa mitään erillistä ohjelmaa / codekkeja , romppu toimisi vanhemmissakin koneissa ( win 98 ) ja videoiden koko pysyisi suht pienenä. avina tietty onnistuu mutta tuppaa tiedostokoot olemaan melko isoja. onkohan tämä nyt ihan mahdoton yhtälö??? jos siis olet tehnyt jotain director ohjelmalla ja sinulta löytyy jotain vinkkejä, olisin enemmän kuin kiitollinen kiitos etukäteen.
MPEG-1 ei vaadi mitään kummempia dekoodereita, lähes kaikki mediasoittimet tukevat sitä. MPEG-2 sen sijaan yleensä vaatii.
"MPEG-1 digital video is supported via QuickTime Player (version 3 or later required on Macintosh, version 5 or later required on Windows). It is possible to use additional digital video file formats; however, this requires the use of third party Xtras which are sold commercially, and can be found at the Macromedia Director Exchange." tuolla quicktimellä onnais, mutta tilanne on sellainen että rompun loppukäyttäjä ei voi/saa (mahdollisesti) asentaa quicktimeä koneelle. hitto mitä rahastusta noitten xtra - jutskien kanssa.
Laita sen rompun mukaan Media Player Classic (4.62MB), niin voit pakata ne videot vaikka MPEG-2:lla. Media Player Classic on Open Source & Freeware ohjelma, joka sisältää dekooderit sekä MPEG-1:lle, että MPEG-2:lle.
Itse kasailen juuri multimedia cd:tä Directorilla. Olen ajatellut ratkaista tuon video ongelman siten että laitan rompulle mukaan asennusohjelman ffdshow-kodekki paketille ja media playerille. Tällä tavalla käyttäjä saa asennettua koneelleen tarvittavat ohjelmat itse mikäli ne puuttuvat. Minulla osa videoista on mpeg1-formaatissa enkä voi niitä siitä formaatista enää mihinkään muuttaa. Tarkoitus olisi kuitenkin kaivaa jostain alkuperäiset videonauhat ja saada ainakin osa videoista muutettua mpeg4-muotoon.
en tiedä olenko ihan väärässä mutta eikö director juuri vaadi jonku xtran:n että saa toimimaan videot *.exe:ssä ? http://www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_12109 http://www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_14888