1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

www.huuto.net

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi heiksi 27.04.2005.

  1. heiksi

    heiksi Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    840
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    onko kellään kokemusta tuolta paikasta? jos sieltä tilaa niin tuleeko tavarat vai ei? suositteleeko joku ostamaan sieltä jotain?
     
  2.  
  3. anatemus

    anatemus Regular member

    Liittynyt:
    11.03.2002
    Viestejä:
    472
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    On.
    Riippuu myyjästä. Tavarathan on yksityisten ihmisten (firmojakin taitaa olla mukana) myymiä tuotteita. Huuto.net toimii vain "kontaktien luojana" myyjän ja ostajan välillä.
    Kyllä ja ei. Päätä itse ilmoituksen/myyjän saaman palautteen/jonkun muun perusteella.
     
  4. juuso17

    juuso17 Member

    Liittynyt:
    24.05.2002
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kuluttajansuoja ei sitten päde, kun on kysymys yksityisten välisestä kaupasta. Silloin tällöin olen ostanut tavaraa ja kaikki on toiminut hyvin.

    Kauppiaan palaute/sähköpostiosoite/muut kaupan olevat tavarat kannattaa tosiaan tarkistaa. Jos kauppialla on 0 kpl aikaisempia kauppoja ja ilmaisosoite, ei kannata mitään kallista ostaa.
     
  5. heiksi

    heiksi Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    840
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. turska

    turska Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    4,040
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Toi JBL:n pönttö itse tehty,eikä kovin kummoinen.Sinuna hankkisin erikseen elementin ja tekisin itse ton subbarin.
    Noi Sony:n skobet on aika peruskauraa,kyllähän noista ääntä tietenkin lähtee mutta miellyttääkö se korvaa on sitten toinen juttu.

    edit:toi kuvan ottaja tossa kotiteatterisarjassa on aikaansa edelle(tavarat ei) kun kuvakin oli otettu 07.04.2006
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2005
  7. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Huuto.netissä hintavarauksen ylittävä tarjous on juridisesti sitova ja näin ollen se ei ole pelkkä tarjous vaan se on oikea kauppa. Jos hintavarauksen ylittävän tarjouksen tekijä kieltäytyy ostamasta tuotetta ni asian voi vetää käräjille ja siinä on tarjouksen tekijä heikoilla.

    Samoin pätee myös myyjällä, eli jos hintavaraus ylittyy niin on hänen tällöin myytävä lain mukaan se tuote, muuten asian voi edelleen viedä sinne oikeuteen.

    Nämä kaikki lukee huuto.netin käyttöehdoissa joihin suosittelen tutustumaan ennen kauppojen tekemistä.
     
  8. handeran

    handeran Regular member

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ihan ok paikka,kyllä sieltä löytyy sama määrä huijareita,urpoja,juntteja,herrasmiehiä,perheenäitejä,harrastelijoita,spesialisteja, kuin muualtakin,katso aina kauppakumppaniesi palauteet ja käy siellä huuto,netin keskustelusivuilla niin tiedät kenen kanssa kauppoja teet,30 kaupaa olen siellä tehnyt,kerran saanut piraattisoftaa jonka palautin ja rahat sain takaisin.
     
  9. heiksi

    heiksi Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    840
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mä en tuota hintavaraus juttuu tajunnu...eli jos mä tarjoon vaikka tuosta sonyn jutusta 110euroo nii pitääkö mun maksaa enemmän?
     
  10. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Siis myyjä voi antaa myymälleen tuotteelle tietyn hintavarauksen joka on summa minkä se siitä haluaa saada vähintään. Eli oletetaan että myytävänä on auto josta myyjä haluaa saada välttämättä 1500 euroa, niin silloin hän asettaa hintavaraukseksi sen 1500 egee. Hän voi aloitushinnaksi laittaa 1000 euroa mutta jos joku tarjoaa tuon 1500 egee yli ni silloin myyjän on se tuote myytävä ja ostajan on se ostettava. Eli näin kauppa on sitova.

    Eli jos tarjoat sen 110 egee siitä vahvistimesta ja se tarjous ylittää hintavarauksen ni silloin sun pitää se ostaa sillä hintaa ja myyjän on pakko myydä se.

    Oliko tarpeeksi valaisevaa? Jos ei ni mene sinne huuto.netin sivuille ja lue käyttöehdot itse.
     
  11. heiksi

    heiksi Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    840
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo tajusin...mutta jos sen hintavaraus on 150e ja mä tarjoon 130e niin siloonko mä en saa sitä?
     
  12. V-kos

    V-kos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    1,345
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Saat sen jos myyjä haluaa sen tuohon hintaan myydä.
     
  13. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Ja tuolloin myyjän ei ole mikään pakko sitä myydä. :)
     
  14. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Mutta:
    Jotkut myyjät hankkivat itselleen useamman tunnuksen ja kehuvat sitten "kauppojaan" niiden takaa. Hintavarauksen sitovuuden tällainen myyjä kiertää tarjoamalla tarvittaessa enemmän toisella tunnuksellaan.
    Ja varmaan muutakin hauskaa joku aina keksii, eli varovaisuutta mukaan, niin paikka on ihan ok, muutama kaverini käyttää tuota paljonkin ostoon ja myyntiin, itsekin olen pari kertaa jotain ostanut.
     
  15. heiksi

    heiksi Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    840
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jaa..pitääs tuolta huuto netistä löytää kajarit ja vahvistimen
     
  16. kkuula

    kkuula Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2003
    Viestejä:
    785
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Suosittelen tunnistautumaan tuonne huutonettiin. se lisää hieman luotettavuutta, mutta ei vielä takaa mitään. varsinkin vähänkin isompien kauppojen kanssa kannattaa olla tarkkana. Ja sinne todellakin mahtuu monennäköistä kauppiasta/ostajaa... Yleensä pienissä kaupoissa homma toimii siten että rahat ensin ja tavara liikkuu vasta sitten. Ite olen mahdollisuuksien mukaan suosinut noutoa niin eipähän tule yllätyksiä.
     
  17. heiksi

    heiksi Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    840
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no tuo nouto juttu olis aika hankala ku kaikki asuu noin 300km pääs täältä
     
  18. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Toisaalta ei Huutonetissäkään hinnat yleensä kovin halvat ole, joten jos jotain kaiuttimia lähtee vielä postittelemaan, saattaa hinta nousta turhan kovaksi. Ja siihen riski viallisesta tai kokonaan tulematta jääneestä tavarasta vielä päälle.

    Kukin tietysti ostaa mistä parhaaksi näkee.
     
  19. heiksi

    heiksi Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    840
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo tuo asia muakin mietityttää...ku mitenkä kalliita kauttimia voidaan myidä 30eurolla?? epäilyttää ettei oo toimivia
     
  20. stauf

    stauf Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    571
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mahdoitkohan ymmärtää oikein tuon huutokaupan toimintaperiaatteet?

    Lähtöhinta 10.00 € Tästä on lähdetty huutamaan
    Hinta nyt 30.00 €
    (Hintavarausta ei ylitetty)
    Tällä hetkellä tarjottu hinta, joka ei kuitenkaan ylitä myyjän asettamaa vähimmäishintaa, eli tuskin hän luopuu tavarastaan tuohon hintaan.

    Minimikorotus 10.00 € Eli sun täytyy tarjota seuraavaksi 40€

    Eli ei tuo 30€ suinkaan ole se lopullinen hinta.

    Huutonettiin pitää myös rekisteröityä ennen kuin sieltä mitään voi huutaa, tee se ja tutustu paikan ohjeisiin.

    P.S. pkaksp kyllä selitti asian jo kerran, mutta kertaus on opintojen äiti.

     
  21. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Tuotteen lähtöhinta voi olla vaikka 1 euron jos myyjä niin haluaa. Niinkuin jo nimestäkin voisi päätellä että tuo paikka on huutokauppa jossa ostajat saavat sitten tarjota tuotteista mitä ikinä ovatkaan valmiita niistä maksamaan ja myyjä tietysti myy sen tuotteen sitten eniten tarjonneelle jos hinta ylittää hintavarauksen tai jos hinta ei ylitä varausta ni myyjä voi itse päättää myykö se sen tuotteen tarjottuun hintaan vai ei.

    Eli 30 euron kaiuttimet voivat olla ihan kelpo pelit vaikka niisä hinta noin alhainen onkin. Voi olla et niille on sit asetettu esim 150 euroa varaukseksi ja näin myyjän ei niitä kaiuttimia tarvi myydä jos ei hän saa niistä kaipaamaansa summaa.
     

Jaa tämä sivu