Premiere 1.5 ja codecit

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi PaHa 22.04.2005.

1. PaHa

PaHa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moron!

Otin tuossa trial-käyttöön premiere 1.5:n mutta jäin miettimään kun huomasin että mukana olevat codecit ovat ehkä riittämättömät... kuten esim. Divx:ää ei ole...

Miten Premiere 1.5:een saa laitettua usempia codeccimahdollisuuksia?

Pelkkä DivX asentaminen koneelle ei näköjään riitä...

Muita vaihtoehtoja / softia?

Pitäisi siis tehdä digivideokameralla kuvatuista jutuista erilaatuista videotiedostoa ja mahdollisesti heittää myös DVD-levylle.. jolloin tilantarve viimeisessä kohdassa ei ole niin akuutti...

PaHa

2.  
  3. PaHa

PaHa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Heei.... Pakko vastata itse kun kukaan ei jeesaa... ja tuntuu viesti tippuvan alemmille sivuille...

Eikö kukaan todellakaan tiedä vastausta?

PaHa

4. Knave

Knave Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on sama ongelma. Siis se, että kukaan ei vastaa viestiini. En tiedä vastausta ongelmaasi, mutta yritän selvittää sitä. Katsopa sinä, tietäisitkö vastauksen arvoista juttua minun yksinäiselle viestilleni: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/206231

5. Juhanak

Juhanak Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kun olet asentanut divx-koodekin, se pitäisi löytyä projektin asetuksista.

Itse olen käyttänyt Adobe Premiere 6:tta, en ole vielä ehtinyt tutustuta Premiere 1.5:een, mutta oletan homma sujuu samalla tavalla.

Premiere idea on se että sillä editoidaan video:ta yhdistellä, leikataan turhat pois, lisätään mahdollinen ääniraita jne.

Premieressä lähdetään ensiksi projektin tekemisestä, eli määritelleen projektille ominaisuudet.

Valikkoriviltä Project->Project Settings->General->Editing Mode->Video for Windows. Video for Windows tarkoittaa Avia. Video for Windows täytyy olla valittuna muuten et voi ottaa projektiisi käyttöön divx-koodekkia.

Project->Project Settings->Video->Compressor (eli pakkaaja eli koodekki)sieltä valitset pudotusvalikosta divx:än ja Configuresta pääset divx:än asetuksiin. Mutta on ehkäpä järkevämpää käyttää muokkaamisvaiheessa jotain muuta koodekkia ja exportoimisvaiheessa vasta divx:ää.

Voit muuttaa vielä koodekkia exportoimisvaiheessa File->Export->from Timeline->Movie ja Options-painike

Juhana

Jaa tämä sivu