Mitenhän saisin videokamerallani (Sony DCR-HC30/HC40E) kuvaaman materiaalin suoraan dvd-levylle. Yritin erilaisilla ohjelmilla (Picture Package ja Power Producer2 Gold), mutta ne eivät tunnistaneet kameraa. Miten kamera tulisi liittää koneeseen?
Firewirellä eli Sonyn mielestä iLinkillä ;-) Siirretään esim Windows Movie Makerilla DV-AVIksi ja sitten jatketaan kohti DVD:tä.
Ja siihen sinulla on jo ainakin yksi sopiva jatkokäsittelyohjelma jolla saat DVD:n tehtyä ja poltettua, eli Power Producer2 Gold.;-) Itse asiassa pärjäät jopa ilman Movie Makeria jos materiaalia ei tarvitse kovin ihmeellisesti editoida koska Power Producerilla saat myös videon kaapattua firewirellä koneelle. Editointi siinä tosin on aika rajoitettua mutta levyn teko aivan asiallista. http://www.video-editing-software-r...ew.html?ttreng=1&ttrkey=power+producer+2+gold
Tossa jo näytettiinkin siitä firewallista kuvia, mutta millainen itse johto on. Olen yrittänyt usb-väylän kautta.
Eiköhän tuossakin kamerassa USB:n kautta voi siirtää vain muistikortilla (Memory Stick) olevat kuvat, video on siirrettävä tuota FW-piuhaa pitkin, eli myös tietokoneella pitää olla Firewire-kortti tai liitin emolla. Huomaa, että joskus PC:n kotelossa on FW-liitin, mutta sitä ei ole kytketty mihinkään, kun emolla ei olekaan paikkaa. No, Japsu1:n linkkihän kertookin oikeastaan kaiken.