1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ffdshow

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Gambito 10.04.2005.

1. Gambito

Gambito Guest

Olen yrittänyt saada dvd:lle tekstejä ja silmään sattui tämmöinen ladatessani VSO DivXtoDVD v0.5.2 ohjelmaa --> Ohjelman suurin ongelma suomalaisten kannalta lienee se, että se ei tue tekstitysten muuttamista DVDR-formaattiin, joten mikäli tekstit halutaan mukaan lopulliseen DVD:hen, on pakko käyttää joko jotain muuta metodia kuin DivXtoDVD:tä tai vaihtoehtoisesti luoda kiinteillä teksteillä varustettu versio elokuvasta (esim. pakottamalla elokuvan purku FFDSHOW:n läpi tekstitysten päällä ollessa). Osaisiko joku pitkäpinnainen vähän valaista että miten kyseinen toiminto toimii?

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Eli kun FFDshow on asennettuna ja käytössä olevana codec:ina voi sen asetuksista laittaa subtitle option päälle (asetuksiin pääsee start/käynnistä->programs/ohjelmat->ffdshow kautta). Sitten vain tektistys samannimiseksi kuin elokuva esim.
    [bold]minun_leffa.avi[/bold] ja
    [bold]minun_leffa.sub[/bold] (tai srt, ssa tai ...)
    toimivuuden voi vielä varmistaa avaamalla kyseisen leffan mediasoittimella jolloin tekstien pitäisi näkyä.

Jaa tämä sivu