1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Millä asetuksilla digikuva aviksi?

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi onkonäin? 01.04.2005.

1. onkonäin?

onkonäin? Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei!

Mulla on ulkoinen Hauppaugen digikortti koneessa ja oon tallentanu kuvaa koneelle Showshifterillä ja pakannut myöhemmin virtual dubilla. Ja käsittääkseni kuva kannattaa kaapata ensin jollain muulla codecilla eikä suoraan pakata aviksi?

Oon ite käyttäny alla olevia codecceja. En muista noita versio numeroita, kun en pääse niitä nyt kattoo.

Kaappaus: Morgan Codec
    Kuvan pakkaus: Divx Codec (2-pass)
    Äänen pakkaus: lame Codec

Mitä itse käytätte? Olisi myös kiva, jos joku kertoisi vähän millä asetuksilla.

PS. Yritin etsiä foorumeilta asiasta juttua, mutta ei tuntunu löytyvän vastausta. Asian vierestä löytyi viestejä kyllä paljonkin.

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Lennosta ei voi tehdä 2-pass tai nth-pass pakkausta joten kaappaus mahdollisimman pienellä pakkauksella ja sitten kaapattu materiaali pakataan lopulliseen muotoonsa.
    huffyuv on hyvä jos kovalevytilaa löytyy, mutta koska kyseessä on digitaalikortti niin kannattaa materiaali tallentaa sellaisenaan transport streamina ja ajaa se sitten vaikka autoGK:n läpi divx tai xvid muotoon.

Jaa tämä sivu