Minulla on ollut suunnitelmissa ostaa uusi dvd-kirjoittava-asema. Dvd-kirjoittava tulisi kotikäyttöön ja tarkoitukseni olisi polttaa vanhoja VHS-videoita dvd-muotoon, että ne säilyisi vanhoille päiville. Dvd-kirjoittava tulisi siis ihan kotikäyttöön.. Raha ratkaisee, mutta olen valmis maksamaan enemmän, jos siitä oikeasti on jotain hyötyä. Nopeudella ei ole niin hirveästi väliä, mutta polton laatu ratkaisee. Postatkaa tänne omia/suosittelemianne dvd-kirjoittavia, entä onko kannattavaa tilata dvd-kirjoittava Saksasta, vai saako noita kirjoittavia yleensäkään Saksasta halvemmalla ?
Suosittelen lämpimästi LG-GSA 4163B:tä. Kyllä muutkin merkit osaavat polttaa, mutta tuo LG on osoittautunut monilla cd/dvd-polttamisen osa-alueilla vähintään hyväksi, ja kokonaisuutena jopa kiitettäväksi. Saksan hintatilanteesta en tiedä, mutta oletettavasti jos sieltä olisi tilailtu olisi sitä täällä jo hehkutettu. =)
Itse ostin LiteOn 16x IDE DVD+/-RW Dual Layer (SOHW-1673S) poltettu ~50 dvd ja toiminut moitteettomasti ja monia eri levy merkkejä kokeilu ja kaikki toiminut dvd soittimessa.... http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.asp?TID=25012
LG GSA-4163B on hyvä asema. Polttojälki on erinomaista ("skannattu" Pioneerilla ja BenQ:lla) ainakin Verbatimin 8x +/-R ja 4x +RW -levyillä ja Datawriten Fujifilm03 (8x) ja MCC 003 (8x) -levyillä (noista mitkään eivät ole printattavia). Lisäksi ko asema lukee hyvin naarmuisia audiocd-levyjä (kirjastosta löytää moisia). Plussana on tuki backup-käytössä luotettavalle DVD-RAM formaatille. BenQ DW1620 tarjoaa myös erinomaisen polttolaadun +R levyillä, mutta -R puolella on paljon parannettavaa. Lisäksi ko asema on naarmuisten audiolevyjen kanssa käyttökelvoton ainakin Exact Audio Copyn kanssa. Plussana on kyky "skannata" virheitä levyistä Nero CdSpeedin "Levyn laadun testissä". Lisäys: Liteonit ja Samsungit kannattaa unohtaa silkkana kuluttajien huijauksena ja roskana. Nuo uudetkin "16x"-Liteonit ovat samaa vanhaa 8x-rautaa uudella firmwarella eikä polttolaatu ole kelvollista yli 8x-nopeuksilla (joidenkin mielestä 6x on maksimi niille). Samsungit tarjoavat myös äärimmäisen huonoa polttojälkeä lähes jokaiselle medialle, eikä edes Taiyo Yudenin levyt tuota muilla asemilla nähtyä vähäistä virhemäärää. Lisäksi Samsungin asemat eivät tue lainkaan booktypen vaihtoa, joten dual layer levyt eivät toimi käytännössä missään pöytäsoittimessa. Mikrobitti (Samsungin) ja Tietokone (Liteon) pitäisi haastaa oikeuteen kuluttajien harhauttamisesta epäpätevien testien vuoksi.
Terve Tässä oma mielipide asemista ostin itse tuon samsuming ts-h552:n ja huomasin ettei halpalevyt aluksi toimineet lainkaa mutta homma ratkesi päivittämällä uuden firmiksen niin johan toimii kaikki 5 eri levyämerkkiä jotka kaikki halpalevyjä. Pitää todeta että monelta vaivalta säästyy jos ostaa suoraan laatulevyjä jotka ensin tarkistaa aseman valmistajalta tai tuolta www.cdrinfo.com Jos nyt ostaisin vasta uuden aseman ostaisin ilman muuta tuon LG:n GSA-4163B:n
Mun mielipide on että jos ostat tuon LG:n mitä tääl on mainostettu sulle, ni sitte suosittelen että sul on joku toinen asema millä pystyt vanhoja poltettuja levyjäs lukee.. itellä on tullu se ongelma kyseisessä asemassa että asema ei luekkaan kaikkia aikaisemmalla polttimella poltettuja levyjä.. Asemassa on erittäin huono virheensietokyky.. muuten asema on kyllä täydellinen.. Polttojälki hipoo täydellisyyttä =) Toinen hyvä poltin on NEC ND-3520A jos et mitään suoranaista rippausta harrasta..
Oon varmaan ens viikolla ostamassa polttavaa dvd-asemaa. Onko kaikki nyt täällä sitä mieltä, että toi LG:n GSA-4163B on paras markkinoilla oleva polttava? Toisena vaihtoehtona mulla on Lite-On SOHW 1673S tai mahdollisesti Samsungin TS-H552.
Pioneerin DVR-108 omistajana voisin suositella DVR-109:ä, koska ainakaan minulle ei ole ollut mitään onkelmia kyseisen laitteen kanssa. Polttojälki on todella hyvää ja kaiken merkkiset levyt toimii. Hinta on ainoa miinus Pioneereissä, mutta laatuhan maksaa?
Unohda Liteon ja Samsung. Tee valintasi joukosta LG, Nec ja Pioneer. Noista Pioneer on paras lukemaan naarmuisia levyjä, LG kopiosuojattuja audio-levyjä. LG ja Pioneer lienevät aika tasoissa polttojäljessä, kun Nec on epätasaisempi. Necille on tulossa virallinen "laatuskannaustuki" Nero CD-DVD Speediin sekä DvdInfoPro:hon, Pioneerille moinen on DvdInfoPro:ssa (luotettavuudesta on ristiriitaista tietoa). LG:n etuna muihin on tuki DVD-RAM levyjen kirjoitukselle (joita Pioneer osaa sentään lukea), sillä RAM-levyt ovat tiedostojen varmuuskopiokäytössä ylivoimaisia verrattuna esim. RW-levyihin, sekä tuki booktypen manuaaliselle/automaattiselle valinnalle +R/+R DL-levyillä. LG taitaa olla yhä CdFreaksin ja CDRinfon editor's choice, jos se mitään merkitsee.
Joo LG on noista paras. mul on se itelläni ja se on toiminu tosi hyvin... aluks oli vähän äänekäs mut niinhän ne kaikki uudet asemat