Mistäs johtuu, että kaikkean tehtävienhallinnassa näytettävien prossessien muistivaraus lasekettuna yhteen on pienempi kuin mitä muistinkäyttö on kokonaisuudessaan? Prosessien mukaan käytettävänä muistia pitäisi olla alle 300 Mt, mutta muistin käyttö systeminfon ja suorityskyvyn mukaan on yli 600 Mt. Onkos tätä mahdollista korjata jotenkin. Vai jättääkö tuo prosessien listaus laskematta kaikki prosessin aloittamien säikeiden muistintarpeen. Tuskin se sellaista voi mun mielestä tehdä. Ei osannut laittaa < merkkiä otsikkoon.
se nyt johtuu siitä, että kun joku prosessi sammuu, jää yleensä muistiin turhaa kamaa. esimerkiksi freeramxp ohjelmalla saa turhat muistin varaukset pois.
Aivan. RAMbooster ja RAMmedic on ihan jees. RAMmedic vieläpä osaa säännöstellä muistin käyttöä. Eli sanot sille, että muistia saa käyttää 60% ja niin käy. Sitte siinä on joku nappula, jossa lukee jotaa tällasta "Free RAM" tjsp. Siinä se repii kaiken ylimääräsen muistia vievän prosessin pois listoilta.
Myös MaxMem on hyvä... lisää kuvakkeen kellon luo jossa liikkuu nauha ja väri kertoo paljo menny sit vaa painaa sitä nii tyhjentää... pitää ite lisätä pikakuvake Käynnistys kansioon et käynnistyy wintoosan käynnistyessä...
Itse suhtaudun hieman skeptisesti noihin muistiohjelmiin ...eivät ainakaan minulla ole tuoneet muuta muutosta kuin yhden ohjelman lisää muistia syömään.
Noh, skeptikon kannattaa ensin testata ohjelma, ennenku tuomitsee. Katos ku mulla on muisti kortilla: 256 muistia eikä rahaa ostaa uutta. Kuukausrahaa 10 eskoo/kk. Menee sitä rahaa muuhunki eikä tollee pääse rikastumaa. Pakko oottaa kesää, et pääsee kesätöihi. EDIT: Älysin juuri viestini irrationaalisuuden. Muisti kortti on vähä niiku muistikortti! HAHHAH! Vasen suupieleni nousi lähes millin ylöspäin huomatessani tämän hassun jutun! Ähähähähä!!!!
Heh... Erkkimon, on hienoa että osaa nauraa itselleen, mutta ole kuitenkin varovainen ettei suupielet repee Niijja, taidat olla tuhlailevainenkin.