1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Anysee kaapeliverkkoon (Anysee E30 C Plus)

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi yogee 18.10.2006.

  1. Korski

    Korski Member

    Liittynyt:
    16.12.2004
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eiköhän tämä ihan KPY ole kun Kuopiossa asustelen kerrostalossa? En viitsi tuota vaimenninta ostaa, turha ostos kumminkin.
     
  2.  
  3. yogee

    yogee Member

    Liittynyt:
    01.08.2006
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No ostasit nyt vaan :) Lue esim. tämän topikin sivu 5 ja sano ettei sulla ole samat ongelmat kun siinä kirjoittaneeilla Kuopiolaislla (ja muilla). Huomaa että ko. vaimennin korjaa ongelmat niillä tyypeillä joilla kotimaiset pätkii KPY:n verkossa.
     
  4. ipronin

    ipronin Member

    Liittynyt:
    03.11.2006
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse havaitsin anysee e30 C Plussalla (viimeisin 1.3.2 versio + Vista) muutaman jutun:

    1) Kun syyskuu vaihtui jäi osa aiemmin näkyneistä kaapelikanavista näkymättä. Syyksi paljastuikin antennijohdon jakorasia. Ilmeisesti signaali muuttui sen verran kuun vaihteessa kaapelissakin, että jakorasia oli syy vikaan. Sekin vika on dokumentoitu anyseen FAQ osiossa.

    2) Asensin nyt syyskuussa uusimman Vista Codec Packin ja huomasin sen jälkeen lukuisia ongelmia, kuvan ja äänen kanssa, pätkimistä, jumittumista yms. Poistin koko Codec Packin (+siivosin rekistereitä yms). Nyt toimii yllättävän hyvin.

    3) Kun nyt syyskuussa on ilmaiseksi noita HD kanaviakin nähtävissäniin huomasin, että Discovery HD näkyi hyvin, mutta muut HD kanavat eivät. Onkohan noissä HD kanavissa jotain eroja, ainakin siltä vaikuttaa.

    Mutta Discovery HD:n tallennus ei toiminut. Olisiko syynä jotenkin ettei softassa ole MPEG-4 tukea. Joltain sellaiselta tuntuu. Anyseen manuaali on tässä suhteessa aika aneeminen. EHkä täällä joku tietää.

    4) Anyseellä nauhoitettuja tavallisia salaamattomia kanavia jos katson VLC:llä (6.6c versio) pätkii kuva kun se se anyseellä katsottuna on moitteeton.
     
  5. ipronin

    ipronin Member

    Liittynyt:
    03.11.2006
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    VLC:n versionumeron piti tietenkin olla 8.6c.
     
  6. Korski

    Korski Member

    Liittynyt:
    16.12.2004
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Käväsimpä sen signaalin vaimentimen hakemassa siitä niiralankadun elektroniikkapuljusta ja mitäs vittua, sehän toimi. Mutta kyllä tämä on jumalauta säätämistä, jos haluan käyttää nettiä, mun täytyy vaihdella noita haarottimia ties miten päin että netti toimii, jos haluan kahtoo telkkaria niin kaikki haarottimet vittuun ja Jebsee kiinni anyseen persuksiin ja johan pelittää, hyvä vaan olis ku kaikki toimis kerralla ilman että pitäs aina vaihtaa piuhojen järjestystä mutta käy tämä näinkin :) pääasia että toimii, pistin Jebseen vaimentamaan 80% asti ja sillä toimi loistavasti, kai tuo sitten ihan hyvä asetus on.

    Elikkäs ongelma korjattu mikä on tietysti tärkeintä.
     
  7. htwt

    htwt Member

    Liittynyt:
    12.05.2006
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kuinka todennäköisenä pidätte sitä, että kaukosäädin tulee jossain vaiheessa toimimaan myös DVBViewer-ohjelmalla? (Anysee julkaisi SDK:n 23.8.2007)

    Olen lukenut paljon käyttäjien kirjoituksia/kokemuksia ja tullut siihen tulokseen, että laite lähtee heti tilaukseen kun kaukosäädin saadaan toimimaan DVBViewer:ssa. Salatut kanavathan toimii jo...
     
  8. ArtHill

    ArtHill Member

    Liittynyt:
    20.03.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miten olet saanut salatut kanavat toimimaan DVBviewerissä?
     
  9. htwt

    htwt Member

    Liittynyt:
    12.05.2006
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei ne taidakkaan toimia (itse en ole päässyt vielä testailemaan).

    Väärä käsitykseni taisi johtua tuosta viestistä http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/16/408777#3377342
    Anysee on joka tapauksessa julkaissut 23.8.2007 SDK:n kaukosäätimelle ja salauskortille. Eli plugin on varmaan tulossa molempiin lähiaikoina.
    http://lyhytlinkki.net/?frs2lhqb
     
    Viimeksi muokattu: 16.09.2007
  10. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni ainakin toimii hyvin salatut kanavat uusimmassa versiossa, ei siis mikä on nyt julkaisussa, vaan beta 1.3.2
     
  11. uffee

    uffee Member

    Liittynyt:
    17.09.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pistetääs vielä lähemmäs omaa aluetta..

    Itse ostin tänään omani, enkä ole saanut kaukosäädintä pelaamaan. Softa pyörii mallikkaasti XP prolla ja kanavat näkyvät, mutta säätimestä ei tapahdu yhtikäs mitään. Olen kyllä laittanut configurationista kaukosäätimen päälle.

    Onkohan vastaavanlaisia ongelmia muilla/ratkaisua? Ei viitsis heti kiikuttaa huoltoon, mutta jos ei mikään auta, niin pakkohan se on. :(
     
  12. htwt

    htwt Member

    Liittynyt:
    12.05.2006
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkoititko, että kaukosäädin ei toimi Anysee:n omalla katseluohjelmalla vai DVBviewer:illä?
     
  13. uffee

    uffee Member

    Liittynyt:
    17.09.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Anyseen Viewerillä ei toimi kake. Huomaako sitä jostain (vilkkuvia valoja tms.), jos käyttää toimivalla säätimellä? Tässä ei ainakaan mitään tapahdu vaikka mitä painelisi.
     
  14. mananas

    mananas Member

    Liittynyt:
    09.01.2007
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onhan sulla tuolta configuration sivulta enabloitu tuo kauko-ohjaimen käyttö?
    Default Setting
    Option
    x Use Remote Control
     
  15. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jos anyseewiever ottaa komentoja kaukolla, niin se päästä clicksauksen kajareista, mikäli use remote sounds = on
     
  16. uffee

    uffee Member

    Liittynyt:
    17.09.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä näytä mitään tapahtuvan vaikka tuonkin laittoi. Tänään testaan laitetta toisella koneella, että katsotaan toimisiko sillä. Sitten kyllä varmaan pitää kiikuttaa huoltoon jos ei. :/
     
  17. kapina

    kapina Member

    Liittynyt:
    23.07.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oon tästä aiheesta jo kysellyt, mutta luulin ongelmani ratkenneen vaan eipä. Ongelma on siis nuo nauhoitteet, joiden kesto on jotain kymmeniätuhansia tunteja (MPG), näkyvät esim. Media Player Classicilla, mutta en saa muokattua niitä oikein mitenkään, koska ainoa ohjelma (jota osaan käyttää) on juuri tuo Windows movie maker. ProjectX yritin oppaan avulla käyttää, mutta tuntuu melko monimutkaiselta.

    Tietääkö siis kukaan yksinkertaista ratkaisua tuohon elokuvan kesto -ongelmaan, onko sitä kenelläkään muulla, auttaako videoformaatin vaihto, millä ohjelmalla on toiminut?
     
  18. nörttiisi

    nörttiisi Member

    Liittynyt:
    19.11.2003
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itellä on Anysee E30C Plus jolla nauhoittelen ja sen jälkeen siivoan turhat pois projectX:llä ja niputan kasaan muxmanilla. Mielestäni hyvät ja helpot ohjelmat käyttää. Parin ja puolen tunnin kuvan mainoksineen päivineen saa tipahtaan tuolta 5-6megasta aina 1.5-2.5:een megaan. Saa mainokset kuvan tarkkuudella pois. Muista että vaatii javan.
     
  19. muppis

    muppis Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2007
    Viestejä:
    224
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Kokeile AutoGK:ta, joskin siinä on ensin alkuu arpominen niiden äänen ja kuvan PID:n kanssa, mutta kun ne löytää oikeat, niin sitten on suhteellisen helpoo. Itse siirryin sen käyttöön, vaikkakaan ei osaa tekstityksiä ottaa oikein/ollenkaan sieltä. Tekstitykset otan ProjectX:llä.

    Tarkoitat varmaan gigoja?
     
    Viimeksi muokattu: 20.09.2007
  20. iMiksu

    iMiksu Member

    Liittynyt:
    18.09.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itellä on ollu ärsyttäviä virheilmotuksia. On tullu jotain user32.dll erroreita sillon ku selaa nauhotteita ja sillon tällön ei suostu sulkemaan ja näyttää jotain ihmeellistä erroria jossa on jotain koodia...

    Sen lisäksi myös Ylen tekstit ei toimi ja jumittaa jotkut kanavat mutta siihen löytynee se säädettävä vaimennin...

    Osaako joku kertoa, mitä eroa on kun "Use one CPU" on raksi päällä?

    Käytössäni on Vista, Intel Core Duo E6850 3Ghz, 2Gt, GF 8600GTS...
     
  21. Krisse73

    Krisse73 Member

    Liittynyt:
    20.09.2007
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oon tässä kaavaillut tän tyyppisen 'kortin' hommaamista täysn erilliseen multimeediopc:hen, ja speksien perusteella (kaapeli+conax) tää kyseinen laite on suurinpiirtein ainoa joka noi vaatimukset täyttää ja tän johdosta olen näitä threadeja lueskellut.

    Mä en oo vielä oikein perillä tämän alan hommista joten on pieni epäselvyys. Tarkoitus on laittaa Win XP Media Center siihen koneeseen ja käyttää siihen sisältyviä ohjelmia telkkarin katsomiseen, nauhottamiseen, mp3 soittoon ja sen sellaiseen.

    Mutta miten toi softakuvio nyt menee, riittääkö Media Center sisäänrakennettuine toimintoineen plus ajurit tälle Anyseelle vai pitääkö munkin välttämättä taistella näiden ohjelmistojen kanssa mitä tämä(kin) threadi on täynnä? Mä en hae mitään uusimpia fiitsöreitä, en mitään ehdottomasti parasta käyttölogiikka eikä huonompi kuvanlaatukaan ole niin huono etteikö se mulle piisaisi.

    Eniten arvostaisin kaikkien toimintojen (tv, nauhoitukset, divx, dvd leffat, mp3, jpg) käytön yhdenmukaisuutta jonka Media Center käsittääkseni tarjoaisi mutta tämän yhdenmukaisuuden luulisi pirstoutuvan jos tv/nauhoitus/toisto vaatiikin sitten ulkopuolisen ohjelman käyttöä.
     

Jaa tämä sivu