1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Medion MDC 4400 PVR - PC

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi COBHC 06.08.2005.

  1. Flatti

    Flatti Member

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt loppuu ymmärrys ja vaihtoehdot mitä kokeilla?
    Eli kyseessä on MTV3:lta tallennetut Transformers ohjelmat 'a 30 min.
    Olen nyt pyöritellyt kahta ohjelmaa, kumpikin yksinään toimii ok.
    Eli PJX:n sisään -> strippaus, tulee .apes ja .vpes -> olen leikannut alu ja lopun pois sekä jättänyt leikkaamatta, ihan sama -> Demux, tulee m2v ja mp2 jotka sitten olen DVDAuthorGUI:lla Authoroinut, ja mikä tärkeintä playerit soittaa lopputuloksen OK.
    Mutta kun olen yhdistänyt nuo ohjelmat (copy /b -komennolla) niin tuon käsittely onkin sitten ongelma. PJX strippaa tuon yhdistetyn vielä ok. Tiedostokokokin on suhteessa ok noihin kahteen erilliseen tiedostoon. Mutta Demux ei toimi/ei tee haluamaani lopputulosta, warnings/errors määrä on 11260 vastaan 3 ja 5. Tiedostokoko jää vajaaksi ja jos tuon ajaa DVDauthorin läpi, lopputuloksessa on vain tuo ensimmäinen jakso.
    Minkä_teen_väärin?

    Tosin tuli mieleen että voiko noita PJX:n yksittäisiä apes/vpes tai m2v/mp2 "ohjelmia" ketjuttaa yhteen jollakin toisella ohjelmalla (tai peräti PJX:llä), olisiko Studio10plus tähän sopiva?
     
  2.  
  3. tigeli

    tigeli Member

    Liittynyt:
    27.07.2005
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt ohjelmistoversio 1.60 on virallisesti julkaistu. Noh.. paskan julkaisivat, kun äänetkin katoilee toslinkin kautta tallenteita kelattessa. Äänet saa takaisin mahdollisesti kun katselee toista pätkää siinä välissä ja koittaa jatkaa samasta kohtaa mihin jäi. Aika turhauttavaa.
     
  4. ackalin

    ackalin Member

    Liittynyt:
    14.09.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo parin viikon käytön jälkeen, ei mitään kunnollista parannusta. Yle:n tekstit tulee miten sattuu etuajassa tai pysähtyy välillä ja sitten tulee viiden lausetta rypäs. Vaihdoin takaisin edelliseen. En voi ainakaan suositella tota päivitystä, joten yhdyn edelliseen.
     
  5. ackalin

    ackalin Member

    Liittynyt:
    14.09.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    m2v/mp2 yhdistän tolla ”TMPGEnc MPEG Editor” joskus ollut ongelmia yhdistyksen kassa, niin silloin olen ensi tehnyt kaikista mpg ja sitten vasta yhdistänyt yhteen.
     
  6. mpk666

    mpk666 Regular member

    Liittynyt:
    09.04.2002
    Viestejä:
    264
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu, paskaa on. Olis hauska tietää mitä tohon on oikeasti parannettu/korjattu ja eihän tota saanutkaan odottaa muutakun varmaan vuoden. Varmaan joku päivässä väsätty räpellys. Tietääkö kukaan kuka älykääpiö noita päivityksiä tekee tai missä niitä tehdään?
     
  7. teuvo2

    teuvo2 Member

    Liittynyt:
    21.01.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen paistellut DVD:lle joitakin mielestäni tallentamisen arvoisia nauhoituksia ja aina olen toiminut samalla tavalla:
    -usbexplorerilla tallenukset levylle
    -usbexplorerilla konversion mpg tiedostoksi
    -videoredolla mainokset yms turha tauhka pois
    -videoredolla quickstream fixillä mahdolliset virheet pois
    -poltto dvd:lle ja soittimeni on aina toistanut kaiken hienosti.
    Nyt kuitenkin on tapahtunut jotain ja soitin ei toista enää uusia nauhoituksia. Jos paistan levyltä aiemmin fixaamani tiedoston ja uuden tiedoston vanha toistuu hyvin, uusi ei. Sattumalta huomasin että myös Windvd creator hylkii uusia tiedostoja muttei vanhoja. G-spot antaa kummastakin sukupolvelta täysin identtiset tiedot mutta uudemmat pc:lle siirretyt nauhoitukset eivät vain toimi.
    Kenelläkään mitään ideaa miten saisi homman korjattua?
    Thanks etukäteen
    T.
    edit:ainoa näkyvä ero vanhojen ja uusien 'editointien' välillä on kun painaa Videoredo:ssa ->tools->show video progran info->> vasemmalla toiseksi ylimpänä kohta 'Stream id:', vanhoissa xE0 ja uusissa xEA. edit2:Epätoivo alkaa olla todellista. Kaikki apu tervetullutta.
    Tohtisiko joku laittaa vanhan firmiksen sähköpostilla, lähinnä vois testaa johtuuko ongelma uudesta. ks7144@kolumbus.fi, kiitoos
    edit3:monologi jatkuu. lukuisten codekkien poistamisten ja uudelleenasennusten jälkeen asensin 'riisutun' version xp:stä videoiden editointia varten, xEA muuttui xE0:ksi ja videot toistuvat taas procasterissa ongelmitta.
     
    Viimeksi muokattu: 12.07.2007
  8. chippis

    chippis Member

    Liittynyt:
    29.07.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko kukaan keksinyt tähän Vista-ongelmaan mitään ratkaisua?

    Itse olen googlettanut ns. urakalla mutta tuloksetta.
     
  9. tolppis

    tolppis Member

    Liittynyt:
    20.11.2006
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kokeile ajaa se softa XP yhteensopivana.
     
  10. JLillia

    JLillia Member

    Liittynyt:
    25.08.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jeps, koitettu on. Eli vaikka mitä ruksis tuolta Compatibilitystä, niin sama lopputulos. Eli ei oikein onnaa. Koitin kaivella tuosta .INF-filestäkin uudenpaa versioo, mutta uusin oli tuo sama joka tulee noiden softien mukana, taisi olla päivitetty joskus 2003tms... Ja täsmälleen samalla tunnisteella ei löydy lainkaan.

    Eli kun hakee laitehallinta tuon piirin nimen ja sen perusteella koittaa löytyy mitä tahansa ajuria, niin tuollainen oli ainakin mun lopputulokseni. Toivotaan, että joku onnistuu löytämään ratkaisun. Onneks taloudessa on sentään yks läppäri, jossa vielä XP, sillä sentään pääsee siirtämään. Vaikka kivahan noita useampia gigoja on WLANilla siirrellä editointiin...
     
  11. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei tohon Vistaan ole toimivaa ratkaisua. Kysyin sitä joku aika Schneiderilta.
     
  12. Wilhe

    Wilhe Member

    Liittynyt:
    01.10.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Uutena käyttäjänä ihan aluksi terve vaan kaikille ja sitten asiaan.

    Yritin tuossa päivittää Medion 4400 boxiani uuteen 1.60 versioon, vanha oli 1.42. Päivitys lähti tietokoneelta ihan hyvin mutta nyt boxi on ollut jo n. 45min pimeänä, näytössä lukee 0050, kovalevykin taitaa raksuttaa mutta kuvaa ei tule eikä muutakaan tapahdu?
    Kuuluuko siinä kestää näin kauan? XO hajosi lauantaina joten digiboxinkin hajoaminen laittaisi kärsivällisyyden koetukselle...

    Wille
     
  13. teuvo2

    teuvo2 Member

    Liittynyt:
    21.01.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve vaan,
    Eipä siinä niin kauan ainakaan ittelläni ole mennyt. Mutta muistaakseni joka kerta olen joutunut power-resetin laitteelle päivityksen jälkeen tekemään.
    Lienet jo kokeillut, nythän on jo viestistäsi 7 tuntia?
     
  14. Wilhe

    Wilhe Member

    Liittynyt:
    01.10.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei siitä viestistä ihan niin kauan ole, taitaa olla kello pielessä forumilla. Tai sitten elän tulevaisuudessa. =) Nyt lähti toimimaan kun nappasin virtajohdon irti ja laitoin boxin uudestaan päälle. Kaikki näyttää nopeasti katsottuna toimivan.. Kiitos vastauksesta, en tiedä kauanko olisin odottanut.
     
  15. teuvo2

    teuvo2 Member

    Liittynyt:
    21.01.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taitaa kello tosiaan olla jollakin toisella aikavyöhykkeellä. Hienoa jos lähti toimimaan, kaiken kaikkiaan itselläni laite on toiminut vähintään tyydyttävästi. Laite ei ole ehkä hifistin unelma, mutta perushuttuun kelpaa.
     
  16. terohe

    terohe Member

    Liittynyt:
    28.10.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No oisko tähän mitään apua?

    1. tallenne ulos boxista (diVision 4400)
    2. 2 tiedostoa yhdistetään (copy /b ....)
    3. ProjectX:llä kahdeksi + tekstitys
    Tässä vaiheessa ProjectX antaa 48722 erroria: "missing next startcode @ 51348268 from 51344894 (PES-ID 0xC0), dropping packet.."

    Ääni ja kuva menevät tökkiviksi, muutaman sekunnin kymmenyksen palasia puuttuu. USBexplorerin convertterilla tulee ehjää kuvaa ja ääntä mutta tekstit on hukassa...
     
  17. Samileim

    Samileim Member

    Liittynyt:
    18.11.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hyvä boksi on ollut, tosin harmittaa kun en saa noita ylen tekstejä toimiaan kun ohjelma on tietokoneella. Pistin sähköpostia schneiderille ja kysyin olisiko ongelmaan mitään ratkaisua!
     
  18. Paistikal

    Paistikal Member

    Liittynyt:
    20.04.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olet selvästi amatööri tämän purkin kanssa. Boksi on ehkä huonoin mitä on koskaan valmistettu ja sen myynnin olisi pitänyt olla laitonta. Onko se sitten niin hyvä boksi jos tekstit ei toimi? En tiedä yhtäkään muuta merkkiä millä ei tekstit enää nykyään toimisi kuin Medion/Vision. Itse asiassa koneella ne tekstit SAA toimimaan, boksilla ei täysin. Boksilla parin minuutin päästä kun on aloittanut katsoa ohjelmaa, tekstit menevät jopa synkkaan (ikäänkuin olisi hyväksyttävää odotella jotain tekstisynkkaa minuuttikaupalla), mutta n. 10-20% teksteistä jää pois vähän tuurista riippuen.

    Ihan turhaan otat mitään yhteyttä valmistajaan, niitä ei ole enää pitkään aikaan kiinnostanut pätkääkään tämä vekotin tai asiakkaat, päivityksiäkin tulee ehkä puolen vuoden tai vuoden välein eikä ne oleellisesti mitään korjaa. Vision ei edes toimittanut boksiaan Mikrobitin testiin koska tiesi, että se jää testien hännille. Virallinen syy oli, että boksia "ei ehditty" toimittaa testiin.
     
  19. Hobbymat

    Hobbymat Member

    Liittynyt:
    10.03.2006
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jännä juttu, minä taasen en ole havainnut mitään tekstiongelmia omassa 4400-koneessani. Tekstit tulevat erittäin täsmällisesti. Viimeiset puoli vuotta laite on itse asiassa toiminut varmasti kuin vanhanaikaisen junan mukavuuslaitos. Ainoa havaitsemani ongelma on ollut kiintolevyn taannoinen kuolema, mutta sekin limppu oli Western Digitalin eikä Medionin/Visionin/Finnsatin/Finluxin/Opentechin valmistama. Kiintolevyjen ja virtalähteiden elinikähän ei varsinaisesti kasva tuulettimella varustamattomien digiboksien korkeissa lämpötiloissa, ja sen seikan tietää jokainen elektroniikan luotettavuuteen perehtynyt inssi. Kunpa boksien suunnittelijatkin olisivat sellaisia!

    Kaverini kertoili tänään tuohtuneena havainneensa YLEn kanavilla silloin tällöin poisjääneitä tekstejä, ja hänellä sentään on Topfieldin boksi. Tekstitysongelma syntynee ennemminkin siis jossain päin lähetyspään tienoilla. Esimerkiksi bittivirheryöppy juuri sopivassa paikassa voi ymmärtääkseni saada simppelinä grafiikkana lähetetyn tekstiplanssin hukkumaan, vaikka itse kuvassa ei juuri mitään virheitä näkyisikään.

    Mitä sotaversiota käytät boksissa? Itse olen käyttänyt versiota 1.52, koska se uudempi 1.60 toimi huonosti ja sen käyttöliittymä oli susiruma. Toinen kysymys: koska olet viimeksi tehnyt "töpseliresetin" eli käyttänyt virtajohtoa irti seinästä? Oma 4400-boksini tekee sen kerran päivässä viiden euron kellokytkimen avustuksella, ja siitä tosiaankin näyttää olevan apua! Kellokytkinkikka on (pienen alkumussutuksen jälkeen) otettu innolla vastaan myös Topfield- ja Procaster-merkkisiä bokseja omistavien tuttujeni keskuudessa, eli eivät muutkaan merkit IHAN täydellisiä ole.

    Jos näin perushyvän ja sellaisena myös sangen edullisen boksin myyminen on laitonta, on maailman meno lopullisesti poskellaan. :)

    Peace.
     
  20. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sama homma minullakin. Tarkka malli tosin 4040. Ainoa ero, että 4040 on antenniverkkoon. Hyvin on toiminut.

    Tuohon päivityksien julkaisutiheyteen voisi vain sanoa: Miksi toimivaa päivittää?

    Ainoa sanomisen arvoinen juttu on, että USB:n kautta ei taida olla tällä hetkellä mitään keinoa siirtää tallennuksia/dataa Vistalla?
     
  21. make55

    make55 Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2001
    Viestejä:
    414
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tee niin kuin minä. Asenna se XP takaisin toiselle kovolle/osiolle. Hae EasyBCD, jolla teet valikon boottiin.Alkaa noi Medionin ohjelmatkin toimimaan.
     

Jaa tämä sivu