1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DualLayer ei näy kotiteatterissa

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Jopperi 13.03.2005.

1. Jopperi

Jopperi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä nerolla poltettu DualLayer ei näy kotiteatterissa.
    Toistolaite on mallia baier ec-105b.Tietokoneella toistaa
    moitteetta kyseiset levyt.Pitääkö näihin DualLayer levyihin olla toistolaaitteessajokin tuki,että toimisivat.Kuvittelin näiden näkyvän samalla millä näkyy normaalitkin DVD-Levyt.

2.  
  3. n_r

n_r Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niinhän sitä kuvittelisi. Mutta olen antanut itseni ymmärtää, että näiden DL levyjen toistossa on tosiaan pieniä hankaluuksia. Näinhän se oli DVD+R levyjenkin kanssa ensin... Mutta eiköhän kohta soittimet ala noita DL levyjäkin paremmin ymmärtämään.

Tämä nyt ei ole mitään faktaa vaan ihan mitä olen kuullut asiasta puhuttavan. Mitään testejä en ole nähnyt tms...

4. satajet2

satajet2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mutta eikös ne kaikki kaupasta ostetut tai jostain vuokratut oo niit dvd-9?! eli siis dl levyjä... sellasen käsityksen mä oon saanu. Eli sit on kyl jossain pahasti vikaa jos ei lue ja jos kerta vuokrattuja/ostettuja lukee.

edit: kirjootus virhe iski.

Viimeksi muokattu: 13.03.2005
  5. chopper

chopper Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei kaikki, suurin osa nykyään on DVD-9:jä.

Mutta poltettuja dvd9 aika harvat stand alonet lukevat moitteetta. Tuo tekniikka vielä lapsen kengissään joten näitä alkuvaiheen "tauteja" ilmenee vielä jonkin aikaa. Kuten n_r sanoikin jo, pikku hiljaa alkaa soittimet tukemaan moitteetta näitä poltettuja dl -levyjäkin.

Tietenkin voit vielä kokeilla parhalla mahdollisella medialla ja mahdollisimman hitaalla polttonopeudella joskos sillä olisi jotain apua asiaan.

6. ktorni

ktorni Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    +R DL-levyjen poltossa on äärimmäisen tärkeää, että booktype vaihdetaan poltossa muotoon DVD-ROM. Jos polttava asema ei tätä tue, voi +R DL videolevyjen polton unohtaa. Omien DL-kykyisten asemieni (LG GSA-4163B, BenQ DW1620) kanssa Nero tekee +R/+R DL levyistä automaattisesti booktypeltään ROM-muotoisia.

7. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    ktorni on todennäköisesti aika oikeassa tuossa kommentissaan. Ja omalle asemalle soveltuva levy merkki on kanssa valittava todella huolellisesti. Ja jos se oma asema ei tue tuota booktypen muutosta niin useille asemmille on saatavilla apuja hakkeroitujen firmwarejen avulla. Eli ellet tiedä tuosta book typestä niin laita asemasi merkki tänne. Kyllä joku varmaan osaa vastata :eek:)

8. Jopperi

Jopperi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu enhän minä tosta booktypestä mitään tiedä.Asemani on Samsung TS-H552.Asemankin ostin MB lehden testin perusteella,sillä saihan siinä kyseinen tallennin hyvät testiarvot.Olis kiva jos joku tietäis tästä ja kertois sillä olen asemani vasta äskettäin ostanut ja jos ei toimi DualLayer levyillä palautan myyjälle ja vaihdan sellaiseen jolla kyseisetlevyt onnistuu.Aseman ostin juuri sen takia että pystyisin polttaa DualLayer levyjä ja katselemaan kotiteatteri laitteella.

9. Jopperi

Jopperi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu löysin prosyyrin jossa sanotaan brooktypen asettaminen ei onnistu.Taitaa tulla kuluttaja-asiamiehelle ruuhkaa.Sillä enpä tota tiennyt eikä kyllä tiennyt myyjäkään.Kyllä olen vahvasti sitä mieltä että asiakas jos ei saa asiasta tietoo ja ostaa kyseisen laitteen siinä uskossa,että pystyy omia videoitaan kattoo kotiteatterista voi palauttaa aseman ja vaihtaa sellaiseen joka tukee booktybee.PS.Olisko kellään tietoo auttaisko firmwaren päivitys.Asemahan on toi Samsung TS-H552U

10. ktorni

ktorni Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Luotettavan testin mukaan asemalla poltetut DL-levyt toimivat vain harvoissa laitteissa (joskin käyttämänsä dvd-soittimet ovat kyseenalaisia). http://www.cdfreaks.com/article/163/7

11. Jopperi

Jopperi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä tämä Samsung TS-H552U on täysi susi.Eivätkä huoli edes ongelmajätteeksi.

12. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Enpä ainakaan pikaisella googletuksella löytänyt apua book-typen muuttoon... Ja jopperi törmäsi lujaa tähän ongelmaan jota suomessakin ikävä kyllä on. Luottaa "ammattilaisten" testeihin joiden tulokset olivat hyvin kyseenalaisia. Niin uudemmassa MB:n kuin vanhemmassa Tietokone lehden testissä. Olisi mukavaa kun saisi nuo testaajat vastuuseen teoistaan...

Jaa tämä sivu