Minulla on muutama kasetti, jotka haluaisin CD:lle. Voiko äänikaapelin avulla siirtää ne tietokoneelle? Minulla on radionauhuri. Onnistuuko jos vedän kaapelin kuulokeliitännästä äänikortin Line in kohtaan? Jos ei,onko muita konsteja?
Jep. Kasetti pesää ja ääni kuulokeliitännän kautta äänikortin sisääntuloo. Sitte äänittelet Audacityllä raita kerrallaa.
Miksi suotta, tehdään suoraan ammattimaisesti. Eli nauhoitat yhden puolen kokonaa pötköksi. Ja miksei toisenkin puolen vielä perään. Sitten lataan CDWave nimisen softan, teet sillä kappalejaon ja tallennat cue-sheetin sen wavin rinnalle. Sitten lataan sen cue vaikka Neroon ja hobla sulla on näpsäkkä CD. Erityisesti jos on jotain liveäänityksiä niin tuo CDWave osaa leikata juuri oikealta kohdalta kappaleet ettei tule pieniä pätkähdyksiä tai muuta. Eli tuo siis leikkaa tasan CD:n blokkikoon mukaan. Jos kappaleissa on selkeät välit niin ei tuolla sitten merkitystä ole. Ja muutenkin vain harvoin tuosta kuuluvaa ongelmaa on.
Jeps, ehdottomasti kannattaa nauhoittaa koko puoli kerrallaan ja sitten pätkiä osiin. Paljon helpompi kuin nauhoittaa raita kerrallaan.
Kiitos vastanneille, Homma toimii. Olin kyllä melko varma asiasta, mutta eihän kysyvä tiellä pysy( tai jotenkin silleen). Audacity on kyllä hyvä ohjelma.