What is DVD-RAM? - A Word Definition From the Webopedia Computer... http://www.webopedia.com/TERM/D/DVD_RAM.html
Siis mulla on pansun DVD-tallentava josta tallenan pääasiassa RAM levylle myt kuitenkin haluan säilöä muutamia ohjelmia DVD-R levylle, koska ovat huomattavasti halvempia ja yhteensopivampia.
Eli tarkoitat että haluat kopsata levyn tietsikalla dvd-r:ksi? Tarvit silloin aseman, joka lukee myös RAM-levyjä. Lg:n useimmat lukevat.
Jep, kaikki kailleet mulla on, mutta RAM on eri formaatti kuin tavan DVD (sub, ifo yms..). Pitäs saada siis convertoitua jotenkin tiedostot, että levy toimii tavan DVD soittimessa joka ei toista RAM formaattia.
Eihän se Pana sattumoisin tallenna ram-levyille -VR formaattiin? Esim. Nero vision express lukee tuota suoraan.
Voi! Itse taistelin 2 viikkoa asian kanssa, kunnes vihdoin sain homman onnistumaan NeroVisionilla. Ei muutaku tekemään uutta projektia ja voit vaikka hieman muokkaillakin materiaalia ja lopuksi NeroVision authorisoi matskun DVD muotoon!
Nero VE:ssa valitset Make disk / DVD-video ja siellä sitten Import disk (NVE 3)tai Import VR-disk (NVE 2). Nero tuo kaikki levyllä olevat pätkät koneelle johonkin omaan hakemistoonsa .mpg tiedostoiksi. Sitten valitset haluamasi leikkeet, teet valikot jos haluat ja poltat dvd:n. Editoidakin voi, kuten Nokkonen tuossa sanoi, ainakin täydessä versiossa. Itsellä on Sonyn tallennin ja muokkailen VR-tallennukset noin. En nyt muista, pitääkö levy finalisoida vai lukeeko se Nero VE finalisoimattomatkin levyt. Nerolla värkkäämisessä menee aikaa, kun se koodaa ja tarkistelee kaiken moneen kertaan, harvemmin tulee näitä tehtyä. Hitaudesta huolimatta tai ehkä siitä johtuen valmis levy toimii hyvin pöytäsoittimissa.