1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Lite-On SOHW 1653S firmwaret

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi iec 02.03.2005.

1. iec

iec Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Millaisia kokemuksia löytyy Lite-On SOHW 1653S :n eri firmiksistä.Oletteko käyttäneet ihan virallisia firmiksiä vai onko joku testaillut jotakin epävirallisiakin? Mikä on tällä hetkellä paras firmis jos polttelee max 8x DVD-R-levyjä?

2.  
  3. marchi

marchi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kertokaapas minullekin!

4. iec

iec Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Päivitin itselleni sitten tuon CS0G -firmiksen ja hyvin tuntuu pelaavan. Uusin virallinen firmis on tällä hetkellä CS0K. Tästä aiheesta löysin itse lisää juttua sivulta: http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=44

Tulin itse siihen tulokseen että pitäydyn toistaiseksi näissä virallisissa firmiksissä kun kerran näyttää toimivan. Enkä taida päivittää uudempaan ellei tule jotakin ongelmia. Vaikuttais siltä että SOHW 1653S on aika kriittinen levyn laadun suhteen. Tuo kai on kuitenkin tällä hetkellä (tilanne 6.4.2005 Oulussa 49,90 euroa) eräs halvimmista polttavista DVD-asemista Suomessa, joten se on myös ihan harkitsemisen arvoinen ostos varsinkin jos malttaa ostaa parempilaatuisia DVD-aihioita.

5. ktorni

ktorni Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toisaalta ko. asema on oikeasti niin huono, että edes parempilaatuiset (esim. Verbatim) levyt eivät takaa hyvää lopputulosta. Kannattaa kiertää kaukaa.

6. marchi

marchi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko toi muka huono? Hyvälaatusta asemaa olin ostamassa, kun ton otin!

7. jokke78

jokke78 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No ei tuo nyt ihan huonokaan asema ole. Kaikki levyt eivät vaan tässä toimi, on ehkä vähän keskimääräistä tarkempi levyjen suhteen. Toisaalta itse olen polttanut kymmeniä halpislevyjä tällä 1653:sellani onnistuneesti.

Olen käyttänyt mm. Mirror platinum 4x dvd-r ja The one/leaddata01 dvd-r ja hyvin ovat toimineet. Esim. Mirroreilla pi avg.22 ja pif avg. 0.22. Ja todellisia halpalevyjä siis. Firmware CSOK. Plussalevyt toimivat näissä Liteoneissa ilmeisesti todella hyvin, eli jos haluaa pelata varman päälle niin niitä sitten kaupasta.

Noita kalliita levyjä (Verbatim) en ole kokeillut, juuri tilasin 50 Mirroria lisää hintaan 13.98eur :)

8. jokke78

jokke78 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

Viimeksi muokattu: 11.04.2005
  9. marchi

marchi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Näkeekö jostakin, että onko dvd levyt kuinka "laadukkaita" vai pitääkö se vain tietää? Itsellä on traxdatoja sekä samsungi pleomaxeja ja semmone fiilis ois, et jopa traxdatat ois parempia, mut se on vaan mun joku hallusinaatio varmaan.

Johtuuko semmoiset ongelmat, et dvd:ssä on parin minsan välein semmosia sekunnin pysähdyksiä, joissa kuva ja ääni pysähtyvät hetkeksi ja jatkavat taas, dvd polttavastani, vai alk. per. vob tiedostoista?
    (tällaisia tapauksia joskus tulee)

10. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vai on huono, tuolle väitteelle olisi kiva kuulla hieman perustelujakin. Itse olen kyseisellä asemalla polttanut jo muutamia erimerkkisiä levyjä ja tähän asti kaikki ovat toimineet moitteettomasti.

Tietysti on mahdollista ja todennäköistäkin, että jotain tiettyä levymerkkiä tuo asema ei välttämättä polta oikein, mutta se taitaa olla tilanne melkeinpä joka aseman kohdalla. Jollakin toimii Ritekit parhaiten, jollakin ne eivät suostu toimimaan ollenkaan. Sama juttu Verbatimien kanssa, vaikka ovatkin kalliita niin joka paikassa eivät välttämättä toimi oikein.

11. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mille levyille olet polttanut? Tuo kuuloistaisi hieman siltä, että aihiot eivät ole niitä parhaita mahdollisia. Kokeile esim. Ritekin levyjä, ne on itsellä toimineet moitteettomasti.

Viimeksi muokattu: 11.04.2005
  12. ktorni

ktorni Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.cdfreaks.com/article/174
    http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Specific.aspx?ArticleId=12496
    http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=44

Itsekin tuon aseman testasin, ja surkeaksi totesin, vaikka toki on parempi kuin Samsungit. Se on aika säälittävä esitys asemalta, jos Verbatimit eivät toimi oikein (kalleuskin on suhteellista, levyjen hinnat ovat romahtaneet niin totaalisesti).

13. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noiden arvostelujen perusteella en kyllä vielä surkeaksi tätä asemaa nimittäisi. Se ei ehkä ole markkinoiden paras, mutta huono se ei kyllä ole missään tapauksessa.

Noita arvosteluja silmäillessäni minulle jäi sellainen mielikuva, että polttojälki ei olisi aivan paras mahdollinen SOHW-1653S -asemalla. Tämä on kuitenkin juuri se asia mitä noilla viimeisimmillä firmware päivityksillä pystytään korjaamaan. Nuo testithän oli tehty "vanhoilla" firmwareille ja asemaan on nyt ilmestynyt jo useita korjaavia päivityksiä.

Ja kuten tuossa jo sanoinkin, kaikki levyt mitä itse olen kyseisellä asemalla päässyt polttamaan, ovat toimineet oikein. Ja koska minulla ei ole pahaa sanaa tästä asemasta sanottavanani (ainakaan vielä), niin ymmärtänet etten voi mitenkään yhtyä näkemykseesi aseman surkeudesta ktorni.

Voihan se olla että jonakin päivänä satun ostamaan levyn jota tuo vehje ei suostu polttamaan/toistamaan, mutta siihen päivään asti tuo asema on minun silmissäni vähintäänkin tyydyttävä esitys. Hintakin on sitäpaitsi niin naurettavan edullinen, etten oikein näe mitään perusteltua syytä jättää tätä asemaa ainakaan hinnan takia ostamatta.

Sanottakoon tähän loppuun vielä selvyyden vuoksi, etten itse omista kyseistä asemaa, mutta olen sitä kuitenkin päässyt useamman kerran testaamaan.

14. marchi

marchi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ihme juttu, kun tän aseman piti olla PARAS. :/

Pitäs varmaan hankkii sitte firmikset uudet (itsellä ei juuri valitettavaa asemasta ainakaan vielä) mutta en oikein uskalla latailal mtn noin mullistavia juttuja, tai kohta ei poltellakaan mtn sillä asemalla.

15. vervex

vervex Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se firmware -päivitys on aika yksinkertainen juttu, kun vaan seuraa niiden ohjeita.
    Tekee vaikka safe modessa päivityksen, ko. asema masterina yksin secondary ideen kytkettynä ja käyttää virallisia firmiksiä.
    Mielestäni menee jo ylivarovaiseksi ja ne ohjeetkin on sitä yleensä, mutta tietysti sillä säästytään joissain tapauksissa turhilta asemien korjauksilta, kun tehdään varmanpäälle.

16. jokke78

jokke78 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Liteonin asemilla toimii hyvä testaussofta nimeltään Kprobe2. Löytynee Googlella. Sillä voi "skannata" levyn. Eli poltat levyn ja sitten skannaat tuolla ohjelmalla (BLER-testi). Levy on sitä parempi, mitä vähemmän virheitä tulee. Kprobe2:ssa C1-virheet ovat lievempiä ja C2-virheet sitten niitä pahempia. Levyä voidaan joidenkin arvioiden mukaan silloin pitää riittävän hyvänä kun C1 virheiden keskiarvo on alle 200 ja C2:sten keskiarvo alle 20.

Tässä joitain tuloksia käyttämistäni levyistä. Nämä siis liteonin 1653s:llä ja CSOK (unofficial ledfixed) firmwarella.

Mirror platinum 4x dvd-r : 22/0.3
    The One (leaddata01) : 131/1.2
    Lidlin Octron dvd+r : 3/0.6
    ja White label by bulkpaq dvd-r: 1000/500

Tuo viimeinen on todella huono levy tälle asemalle, jotenkin vielä uutena pystyy lukemaan, mutta toimiikohan enää puolen vuoden päästä.

17. marchi

marchi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tämmöstä kamaa pukkas, kun yritin tehdä tolla bler-testillä ton jutun...
    Menikö vituilleen?

Date : 13.4.2005 20:39:10
    Model : 1-0-1-0 LITE-ON DVDRW SOHW-1653S CS02
    Disc : DVD-R , OPTODISCR008 [Opto Disc]
    Speed : Max
    ECC blocks sum (PI/PIF) : 8/1
    Scanned range : 0 - 1743217
    Sampling count : 11208
    Errors : 1422
    PI Max : 314
    PI Average : 18,07
    PI Total : 30896
    PIF Max : 207
    PIF Average : 2,30
    PIF Total : 3942

18. ktorni

ktorni Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuon tuloksen perusteella levy on hyvinkin pitkälti susi. Kokeilepa tehdä varmuuden vuoksi Nero CD-DVD Speedin "Levyn laadun testi".

19. marchi

marchi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mit vit... se on sentään samsungin pleomaksi... wtf... en ole kyllä edes koko dvd:tä vielä pöytäsoittimessani lukenut, eli saattaa olla ihan schaissea sielläkin. Mistä sen schaissiuden näkee noista luvuista?

20. ktorni

ktorni Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    PI Max ei saisi olla yli 280, PIF Max ei saisi olla yli 4 (jos nuo korkeat luvut ovat vain yksi piikki, niin ei välttämättä näy missään). Erroreita ei saisi olla yhtään. Noita erroreita vaan tuppaa aina välillä tulemaan Liteonin asemilla testatessa syyttä, joten kannattaa tehdä ko. testi pari kertaa peräjälkeen.

21. vervex

vervex Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikä nuo samsungin levyt mitään parhaimpia mahdollisia edes ole.

Jaa tämä sivu