mulla on kuukauden vanha levy joka ei enää näy, mikä ois toimivat dvd-levyt kuukauden tai vuoden jälkeen!!!! kiitos..
??? Watta f... Kyllä nuo omat halpis ritekit on kestäneet jo vuoden hyvinkin ja useamman katselukerran? Ettei olisi koneessa (dvd-poltin) jotain vikaa? Tai enhän minä tiedä tarkoititko, että edes pöytäsoittimessa ei enää toimi? Itsellä tuli vanhaan DVD tallentimeen vikaa, eli se ei enää tunnista levyjä - se kyllä polttaa aivan hyvin - mutta ei tunnista polttamiaan levjä.
tuntuisi aika turhalta ostaa paljon levyjä ja tehdä varmuuskopioita ja sen jälkeen levy kestää n. 2 katselukertaa.
Mitä mahtaa porukka selittää? Kyllä mullakin ihan noi dvd:t toimii, ei mitään ongelmaa ole ollut. Erittäin monta kertaa olen katsonut mun poltettuja dvd:eitä. Taitaa olla kyllä poikien soittimissa vikaa xD
Hmm. ketjussa ainoastaan n_r osasi kertoa mitään alkuperäiseen kysymykseen, vaikka ilmeisesti muillakin on poltettuja dvd:tä. Mielenkiintoista.
Siis häh!? oonko mää nyt ymmärtäny ihan oikein...porukka väittää että DVD-levyä vois kattoo pari kertaa ja sit se on paskana!? No mää oon kattonu jotain parhaimpia ja vanhimpia varmaan sata kertaa eikä niissä oo mitään vikana. VHS:siäkin voi kattoo ihan sikana ja varmaan on dvd levy kestävämpi ku joku vhs.
taitaa riippua levyn käyttäjästä tuo katselukertojen kesto.. joillain ei kestä kattoa kertaakaan ;-] ja kyllä itellä on kestäny kaikki katselukerrat. ei o kesken katkennu vielä.
Onko levy jäänyt valoisaan paikkaan pitkäksi aikaa ylösalaisin? Ja mitä halvempi aihio, sitä huonompi kestävyys yleensä. Jotkut aihiot kuulemma hävittävät tietonsa oikeinkin varastoituna melko nopeasti.
itsestäänhaihtuvat princot eivät kestä yli ½ vuotta,tdk kiekot ovat keskitasoa parempia(ei koske printable malleja,imho.)
Mielestäni turha puhua kuinka monta katselukertaa data pysyy levyllä, vaan kuinka monta kuukautta se siellä pysyy. Todellakin joissain huonoissa mediossa pysyy vain puolivuotta data tallella, kun taas paremmissa vuosia. En usko että katselukerrat vaikuttaa mitenkään tähän, tai sitten on soittimessa aikamoinen lasersäde. Aurinkoon jättäminen on pahavirhe, tuhoaa levyn jopa minuuteissa. Suosittelenkin siis tuollaisia mustia dvd-koteloita levyjen säilyttämiseen. t. Jami
no eihän ne varmasti näy jos ne on ihan naarmuilla joten säilykäkää niitä huolellisesti kotelossa jos haluatte vielä katella niitä leffojanne...