Olen opiskeli jolla on rajattu määrä rahaa...en hae mitään mega vehkeitä vaan siedettäviä...keskitason mutta että hinta olisi kuitenkin matala...esim. Creativen 5.1 5100 kuulostavat minun korviin houkuttelevilta...? Äänikortti: Audigy 1 & 2...? kannattako kakkonen ostaa kun se maksaa vaan 40 euroa enemmän...onko se sitten paljonki parempi ku ykkönen...? Vai olisko joku muu hinta/laatu harkittava ratkaisu? Mitä platiniumeissa on parempaa? liittimet ammiti käyttöön vai...? TV: Mikä ois hinta/laatu suhteeltaan hyvä, omistan vanhan haupagen mut ei suostu toimimaan enää muutamaan vuoteen. Digi-tv taitaa olla jo melkeen kannattava hankita TV-korttiin Kaiuttimet: Logitechin Z sarjan vai Creativen Inspire? Hinta/luuta suhteelta paras mielestäsi? Onko 5.1 5100 vielä toimiva peli vaiko uudempaa...vai sitten riittäisikö 5.1 Z-640 Kumpi 4.1 vai 5.1???? Vai onko muita mainittavia? Tässä olis kysyttävää siis vähäksi aikaa...!!! Kiitos jo vastausista ennakkoon...!
No jos tietokone on samassa huoneessa television kanssa, ja aikomus on katsoa tietokoneella olevia leffoja televisioruudun kanssa, paras vaihtoehto on mielestäni digitaalisella sisäänmenolla oleva vahvistin. Tietokoneelle äänikortti jossa on digi-out, ja valokaapelilla ääni vahvistimelle. Ei varmasti tule häiriöääniä. Vahvistin maksaa jonkin verran, mutta se käy muuhunkin käyttöön kuin pelkkään tietokoneeseen. Siihen voi kytkeä videot/tv:n ja dvd-soittimenkin. Ja kaiuttimia ei tule nököttämään huoneeseen niin monia kun kaikki hoituu samalla laitteella. Muutenkin äänentoisto edullisellakin kaiutin/digivahvistin -paketilla on varmasti parempi kuin tietokoneeseen kytkettävissä "kotiteatterisarjoissa". Mutta taasen, tämä nyt on vain minun mielipiteeni
Itse rakensin Dolby 5.1 kotiteatterin tietokoneelle. Äänikorttina on Philips Acoustic Edge 5.1 Dolby Digital/EAX/A3D äänikortti PCI-väylään n. 80 € ja kaiuttimina Juster DHT-510 (http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=173700005697) hinta 170€ Justereissa on 5.1 vahvari , johon olen liittänyt myös KotiCD:een ja TV+ videot + tietsikan. Vielä on vapaana yksi sisääntulo jollekin laitteelle. Lisäksi kaiuttimet ovat kaikki puukoteloisia eivätkä mitään muovirompetta. Perus muusiikin ja elokuvan katsomiseen minusta hyvä paketti, Bassot on hyvät ja niitä voi säätää. Kovaa huudastusta varten on sitten omat vehkeensä oltava.
kuulostaa ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta...hintakin on justiinsa siinä kohalla, mitä tällä hetkellä on valmis maksamaan... ...
Nii...tota voisko joku kertoo kokemuksia noista Justerin kaiuttimista jos on kokemusta...ja sit tosta philipsin äänikortista...miks päädyit just siihen etkä esim. näihin tunnetumpiin kortteihin kuten creativen kortit?
Ni sitten tos äsken huomasin tän kortin HERCULES GAME THEATER XP 7.1 ....oiskos siinä mitään ainesta ku siinä on toi ulkoinen liitin boksi...hinta on 120 euron paikkeilla...
Justerin valintaan vaikutti: puukotelot väri oli pyökki ja kotelot siistin näköisiä mitään äänivertailua en päässyt tekemään. Enkä usko että oikeen missään pääseekään. Muissa vaihtoehdoissa oli mielestäni muoviset rungot, joten puukotelo ( siis kaikki kajarit puisia) oli tärkeä syy. Lisäksi sisääntulojen määrä. eli voi tuoda digitaalisesti tai kanavat erikseen. Lisäksi tähän saa muita laitteita ja bassolle, keskikajarille ja etu/taka äänille on säätö. Lisäksi kaukoohjaimella ääni ja virta. uudessa Mikrobitissä on vertailussa noita kajareita kanssa, mutta ei justereita! Kuten vertailussakin sanottiin niin kannattaa olla tarkkana millaisen äänikortin kajarit vaatii, on myös sellaisia kajareita jotka eivät hyväksy kuin 5.1 äänen sisääntulon. Justerit sopii mielestäni minun käyttöön mainiosti. Katselen leffoja ja kuuntelen musiikkia. Musiikkia en kuuntele kovin kovaa (eli ei ihan kuulu naapurin pihalle) joten basson teho riittää minulle. Mikään hifi mies en ole joten vaikea sanoa mitään tarkempaa. äänikortin valintaan meinasi paljon mikrobitin vanhempi esittely. Korttia ja liitäntöjen määrää kehuttiin eikä ole valittamista. Sounblastereihin en mielelläni puutu vaikkakin ovat varmaan ihan ok laitteita. Äänikorteissa ei varmaankaan ole eroja hirveesti muuta kuin pelien suhteen ja liitäntöjen suhteen. Jos ei pelaaminen ole päätarkoitus niin kannattaa kiinnittää huomio liitäntöihin, kaukosäätimeen sun muuhun. philipsillä ei ole kaukosäädintä !