1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

mikä kaapelikortissa maksaa??

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi allegori 23.02.2005.

  1. allegori

    allegori Member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on ollut analoginen tv-kortti tietokoneessa jo useamman vuoden ajan ja mieleni tekisi vaihtaa kortti jossain vaiheessa digitaaliseen. Taloyhtiössämme on kaapeliverkko, joten luontevinta ilmeisesti olisi ostaa kaapeliverkkoon tarkoitettu kortti - vai onko? Lähinnä minua ihmettää kaapelivastaanotinten korkea hinta verrattuna antennivastaanottimiin. Mikäli jollakulla viestiketjuja selaavalla sattuisi olemaan valistunutta "sisäpiirin" tietoa, siitä mikä kaapalikorteissa oikein maksaa ja onko niiden hintoihn odotettavissa merkittävää muutosta lähitulevaisuudessa, niin ilolla otan tiedot vastaan. ilmeisesti terrateciltä löytyy jo joku kaapeliympäristössä toimiva halpiskortti, jonka voi saada toimimaan, mikäli ostajalta löytyy extrapaljon viitselijäisyyttä ja aikaa kortin parissa puuhasteluun.
    toiseksi, mikäli ostaja menee kauppaa ja ostaa esimerkiksi Hauppauge WinTV Nova-t:n sijasta Nova C:n ja maksaa tästä ilosta 3 - 4 kertaa suuremman tukun euroja, niin mitä vastinetta ostaja rahoilleen saa? onko esimerkiksi ohjelmistopuolella jotain oleellisia eroavaisuuksia, vai onko ainut ero se, että kaapelikortilla näkyy muutama lisäkanava??


     
  2.  
  3. Saloraman

    Saloraman Member

    Liittynyt:
    27.12.2003
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eiköhän Novan tapauksessa ns. hardware-mpeg purku ole se hintaa lisäävä tekijä. Eli kun kortti itse hoitaa sen jää pc:lle aikaa tehdä jotain muutakin tai heikkotehoinenkin pc riittää katseluun tai tallennukseen.
     

Jaa tämä sivu