Tässä aloittelijana olen etsinyt monipuolista ja helppoa editointiohjelmaa. Olen kokeillut mm. Pinnacle studio 9.0 trial versiota. Tuntui ihan hyvältä.. Mitä mieltä olette ko ohjelmasta? Tarkoituksenani on muutta VHS-kamaa digi muotoon sekä editoida uutta digitavaraa. Muita ohjelmia? Pinnaclehan maksaa noin 65e. Nimimerkillä samalla rahalla enemmän.
Käytän ko. ohjelmaa digivideoiden editointiin, ja olen tyytyväinen. Sinulla on kai jo olemassa video-in ominaisuudella oleva näytönohjain, tai muu kortti? Tuossa 65€ paketissa tulee muistaakseni ohjelmasta le(limited edition)-versio. Itse ostin sen, koska tarvitsin firewire-liitännän vanhaan koneeseeni, ja kaapelin kameralle. Nämä siis kuuluivat pakettiin. Ohjelmaa on pakattu erilaajuisina versioina ja erilaisten lisäkorttien kera erihintaisiin paketteihin. Mikäli et tarvitse video-in korttia, katsele sellainen paketti, missä on ohjelmasta vähän laajempi versio, kuin limited. Tämä limited on nimittäin ERITTÄIN limited ominaisuuksiensa puolesta. Vajaaominaisuuksisen ohjelmaversion saa tosin luottokortilla päivitettyä kattavammaksi myöhemminkin.
Nonniin! Tuli sitten ostettua tuo Pinnacle studio 9. Tämä on 9 version ihan koko hoito, ei mikään limited-versio. Hyvältä näyttää. Täytyy alkaa opiskelemaan lisää. ATI Vivo-näytönohjaimeni toimii ohjelman kanssa yksiin hyvin. Edessä olisi useiden kymmenien tuntien VHS-materiaalin convertointi ja editointi DVD:lle, joukossa kaitafilmimateriaalia 50-luvulta asti. Pala kerrallaan, sano... Kiitos vinkeistä!
Kyllä 65 eurolla saa Studio 9:stä jo täysversion eikä tarvitse mitään "Limited" versioita ostella. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.asp?TID=19773 Sitäpaitsi LE-nimitykseen törmää harvemmin Studion kohdalla, yleisempi "ansa" on eri laitteiden mukana toimitettavat SE (Special Edition) versiot jossa suurin osa tärkeitä toimintoja puuttuu. Jos ohjelman lisäksi tarvitsee kameraa varten firewirekorttia ja kaapelia niin näitäkin paketteja saa Studion täysversiolla varustettuna jopa alle 80 euron. Erikseen ostettuna kortti ja kaapeli saattaa tulla paljon kalliimmaksi. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.asp?TID=19779 Mutta varokaa ostamasta mitään Studio Clip tai vastaavaa tuotetta koska näiden mukana tulee sitten tuo surkea SE-versio softasta.