Eli onko joitakin erityisesti kuvanlaadun parantamiseen keskittyneitä ohjelmia? Olen kuullut että contextCovert olisi tällainen ohjelma?
FFdshow Muita en tiiä ja eihän tuokaan taida paljoa parantaa, mutta on siinä sellainen ominaisuus... tjsp...
Missä merkityksessä tarkoitat? ymmärtääkseeni ei ole, joko sitten katsot, tai koodaat uudestaan (huom. uudestaan). Jos katsot koodattua leffaa, kuvanlaatu on mitä on. jos yrität koodata uudestaan, niin kuvan laatu huononee AINA uudestaankoodauksissa.. Vois tietysti, kuten aina, olla väärässä, mutta näin ymmärtäisin.
Niin ja jos kyse on vaikkapa itsekuvatun videon kohinan poistosta pakkausta varten, niin mm. virtualdubille on olemassa filttereitä tuota varten. Olen noita itse kokeillutkin ja ihan OK jälkeä niillä sa aikaan. Kuvahan siinä vähän tavallaan kärsii mutta toisalta paranee koska MPEG2 pakattavuus paranee eikä välttämättä yhtä pahoja artifakteja synny kuin "raakavideossa" syntyisi. Ja onhan noita muitakin kuvaa "parantavia" filttereitä, terävöitys ja jopa keinusvasta kuvasta saa stabiilia.