Parempi kuvanlaatu?

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi zinedine 21.02.2005.

1. zinedine

zinedine Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli onko joitakin erityisesti kuvanlaadun parantamiseen keskittyneitä ohjelmia? Olen kuullut että contextCovert olisi tällainen ohjelma?

2.  
  3. RAMPPA2

RAMPPA2 Guest

Ota selevää netistä KEHE KEHE KEHE!
    Tahi osta kossu! KEHE KEHE KEHE!

4. jpekkam

jpekkam Guest

FFdshow :)
    Muita en tiiä ja eihän tuokaan taida paljoa parantaa, mutta on siinä sellainen ominaisuus... tjsp...

5. chopper

chopper Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    hei hei ramppa, jos et lue ohjeita, et käytä foorumia..

6. gerbiili

gerbiili Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Missä merkityksessä tarkoitat? ymmärtääkseeni ei ole, joko sitten katsot, tai koodaat uudestaan (huom. uudestaan). Jos katsot koodattua leffaa, kuvanlaatu on mitä on. jos yrität koodata uudestaan, niin kuvan laatu huononee AINA uudestaankoodauksissa..
    Vois tietysti, kuten aina, olla väärässä, mutta näin ymmärtäisin.

7. n_r

n_r Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin ja jos kyse on vaikkapa itsekuvatun videon kohinan poistosta pakkausta varten, niin mm. virtualdubille on olemassa filttereitä tuota varten. Olen noita itse kokeillutkin ja ihan OK jälkeä niillä sa aikaan. Kuvahan siinä vähän tavallaan kärsii mutta toisalta paranee koska MPEG2 pakattavuus paranee eikä välttämättä yhtä pahoja artifakteja synny kuin "raakavideossa" syntyisi.

Ja onhan noita muitakin kuvaa "parantavia" filttereitä, terävöitys ja jopa keinusvasta kuvasta saa stabiilia.

Jaa tämä sivu