1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DTS vai AC3?

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi tagge 06.02.2005.

1. tagge

tagge Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kumman ääniraidan säästän? DTS vai AC3? Mulla ei ole mitään 5.1-systeemiä olkkarissa, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa olisi. Kumpi on parempi äänenlaadullisesti? Entä koon puolesta?

2.  
  3. ceecee

ceecee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jostain olen kuullut, että tuo DTS on aikalailla pelkkä markkinointi kikka ja että DD:en panostettais enemmän äänenlaadun kannalta. Kyllähän tuo DTS silti jotenkin muhkeammalta kuullostaa. Itse valitsen lähes poikkeuksetta pelkän DD:n, paitsi niissä tapauksissa jossa ei kuvaa tarvitse pakata ollenkaan, niin valitsen molemmat:)

4. jartn0

jartn0 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pojat postilla kerto: että tuo dts on ihan jees juttu mutta vaatii paljon tarkempaa kaiuttimien sijoittelua ja jotain sellaista.. kooltaan se yleensä on aina isompi kuin dd..

5. jukra

jukra Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Melkein suosittelisin DD äänen jättämistä. DTS antaa paljon muhkeamman äänikuvan se on totta mutta jos sinulla ei vielä ole tietoa millaisen järjestelmän ehkä hankit on DD varmempi. DTS kun ei toimi ihan kaikissa järjestelmissä, pitää olla sitä tukeva DVD soitin sekä vahvistin jossa DTS tuki. Lisäksi DTS hyöty menee ihan hukkaan jos kaiuttimet ei ole edes pikkuisen paremmat kuin ne halppissarjojen mukana tulevat muovipöntöt.
    DD sen sijaan on sellainen standardi että kotiteatterijärjestelmässä on melkein pakko olla sille tuki, muuten se ei ole kotiteatterijärjestelmä. Ainakin jos nykyaikaisen systeemin ostaa. Aikaisemmin oli Dolby Pro Logic sun muut mutta ne on juttu erikseen.

Jaa tämä sivu