1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Videoiden korvaaja?

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi Pesukarhu 20.01.2005.

  1. Pesukarhu

    Pesukarhu Member

    Liittynyt:
    22.11.2004
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Normaaliin antenniverkkoon olen ajatellut videoiden korvaajaa ja mitä olen kuullut niin DVD-tallentavat / muut laitteet, joista mahdollisuus siirtää ohjelmat PC:lle eivät siirrä kuvaa ilman analogimuunnosta, eivätkä omaa kahta viritintä. Jos olen väärässä, niin kertokaa toki.

    Olenkin katsellut Medion MDT4200PVR -boksia. Onkohan se hiljainen, luotettava, muuten vaan hyvä jne.?
    - Kaikki tekstitykset pitää tietysti toimia, myös tallenteissa.
    - Laatu pitää olla hyvää.
    - Ajastus pitää toimia vain parilla napin painalluksella ohjelmaoppaasta.
    - Ajastuksen pitää osata käynnistää ja sammuttaa boksi.
    - Automaattinen 5/10 min pidennys ajastukseen plussaa.
    - Pitää olla hiljainen, eikä mikään nokialainen. :)

    Siinä varmaan ne tärkeimmät. Kaksi viritintä pitäisi löytyä ja myös mahdollisuus kovon vaihtoon voisi olla hyvä. Onko noissa mitään koko- tai muita rajoituksia kovon suhteen?

    Digi-TV-kortti voisi olla muuten hyvä, mutta pitäisi jättää äänekäs PC päälle jos esim. nauhottaa ajastuksella öisin sekä noiden laatu ja luotettavuus on ollut kuulemma aika heikkoa. Itsekin yhden digi-tv-kortin palauttaneena tiedän kyllä, siitä kun sammutti ohjelman niin meni samantein koneestakin virrat. :D
     
  2.  
  3. SF100

    SF100 Regular member

    Liittynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hiljaiseksi rakennettu PC + hyvä DigiTV-kortti ja oikeat ohjelmat on ratkaisu. En muista että esim. Nova T Philips/ProgDVB tai Nebula olisi aikoihin jotain jättänyt ajastimella tallentamatta. Ja tekstitykset toimivat molemmilla paketeilla myös YLE:n kanavilla.
    Ja vastaavasti esim. DVBViewer Pro/SkyStar 2 tallentaa luotettavasti satelliitista.
     
  4. danke

    danke Member

    Liittynyt:
    12.01.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Kuinka olette saaneet teletextin toimimaan Progdvb ohjelmassa, minulla kun tektitys nakyy omalla tekstitv sivulla eika videovirrassa mukana.
     
  5. SF100

    SF100 Regular member

    Liittynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarkoitatko siis satelliittilähetyksessä olevaa tekstitv-tekstitystä?
     
  6. Pesukarhu

    Pesukarhu Member

    Liittynyt:
    22.11.2004
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo vain vaatisi 3-5 metrisen antennijohdon ympäri huonetta, eikä oikein taida onnistua että PC käynnistyy samalla kun nauhoitus alkaa. :D Ja entäpä se käytettävyys? Joopa joo...

    EDIT: Jos tarkoitat Hauppauge WinTV Nova-T (dvb-t, pci) -korttia, niin juuri se minulla joskus oli ja bugasi niin maan perkuleesti. Mikään ei toiminut hyvin.
     
    Viimeksi muokattu: 20.01.2005
  7. danke

    danke Member

    Liittynyt:
    12.01.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Juuri sita.Satelliittipuolelle nimenomaan tarvitsisin tekstitykset
     
  8. SF100

    SF100 Regular member

    Liittynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En käytä ProgDVB:tä satelliittipuolella. Käytän DVBViewer Prota ja SkyViewiä. Molemmissa tekstitys toimii ilman ongelmia eli ensimmäisellä kerralla annetaan sen tekstitv-sivun numero jolla haluttu tekstitys on. Toiminee samalla periaatteella myös ProgDVB:llä. Siinä mennään kanavan päälle ja painetaan oikeanpuolista näppäintä ja sieltä pääsee kanavan propertieseihin. Enempää en ulkoa muista.
     

Jaa tämä sivu