Mitkä toi meinaa? Vianmääritys kehottaa asentamaan uudestaan. Oon koittanu 4 kertaa asentaa tuloksetta ja biossista audio on disablella. xp service pack 2 on käytössä, mutta ääniä en saa millään toimiin. Sitten vielä se, että on ollu netti päällä ja se on ladannu päivityksiä ja virukset ja spyt on tarkastettu ja poistettu.
Ja kun teen diagnoosin niin se löytää vain Hardware detection. wave, midi mixer, DirectSound ym. on fail.
Yhellä kaverilla auttoi kun, poisti äänikortin ekaks koneesta. Buuttas ilman korttia(täs välis kannattaa poistaa kaikki kortia koskevat ohjelmat ja ajurit).Uudelleen käynnistys ja sen jälkeen asensi kortin paikalleen ja anto winukan löytää se uudestaan "uutena" laitteena. Sen jälkeen vaan ohjatun asennuksen mukaan eteenpäin....
Mistä noi uusimmat ajurit saa?Creativen sivuilla ei oo näköjään mitään ajureita , mutta löysin kyllä jonkunlaiset. Ihme kun ennen toiminut, mutta nyt en saa tota toimiin.
^Yritin tuota, mutta ei mitään vaikutusta tapahtunut. Päivitin, ymös ohjaaimet, eikä vaikutusta. Yritin koneessa kiinni olevilla AC97 kortilla ja asensin netisä uusimmat ajurit ja tuli sama virhe ilmoitus. Jos jollain mitään hajua mikä toi koodi 39 on niin kerro!
Voihan kökkö! Mulla sama ongelma ac97:n kanssa. Emossa (MSI K8N NEO2 Platinum) integroitu äänikortti mut ku ääniajuri on ajettu, niin tää ilmottaa näin: Tämän laitteen ohjaintiedostoa ei voi ladata. Ohjaintiedosto saattaa olla vahingoittunut. (Koodi 39) Mikä ihme auttaa ongelmaan? Mulla loppu nyt ideat kesken. Käyttiksenä on XP Pro SP2- päivityksellä...
On ihmeellisen ihmeellinen virhesanoma. Pit'isik; noi BIOS asetukset laittaa johonkin tiettyyn j'rjestykseen sielt' porttien kohdalta???
XP tunnistaa uutena laitteena ac97:n, muttei sitten pysty lataamaan lataamaan ohjaintiedostoa täydellisenä. - Voisko XP:n SP2 sotia tän ajurin kanssa? Ajuri on kuitenkin Microsoftin digitaalisesti allekirjoittama. - Täytyskö BIOS:in määrityksiä muuttaa jotenkin? AC97 on enablella. PnP on määritetty automaatille. Sijainniksi on määritetty: PCI-väylä 0, laite 6, funktio 0. - Täytyskö sijainnin olla joku muu kuin PCI-väylä 0?
Laitoin kaikki uusiksi partitionnista lähtien. XP:n jälkeen asensin AC97- ja laiteajurit ja sitten vasta SP2-päivityksen. Äänet toimivat nyt moitteetta. Oiskohan SP2 vaan ollut pulman syy. Tiedä sitä, mutta pääasia että äänet kuuluu...