Millaisia lituskoita teillä on? Onko ollut hyvä ostos vai olisitko ostanut jälkikäteen jonkun toisen? Entä minkä näytön ostaisit nyt jos olisi vara valita (muista olla kituppiikki - hinta-laatusuhde). Minkälainen tulevaisuus nyt lituskan ostavalla kuluttajalla tulee olemaan? Ajattelen sitä, että olisiko sittenkin kannattanut odottaa puolisen vuotta kauemmin uudempaa tekniikkaa ja olla hajoamatta tilanteeseen, jossa huomaa oman näyttönsä maksaneen mansiokoita ja samalla rahalla saisikin nyt näytön jonka suuruus on jotain uskomatonta. EDIT: miten olen tämän tänne laittanut? anteeksi.
Itse olen ollut tyytyväinen hinta/laatu suhteeltaan LG1730B 17" näyttööni. 12ms viive + DVI liitäntä! Mukavasti säätömahdollisuutta korkeus/sivu ja kallistussuunnassa ...(johdot mukavasti piilossa rungon takana). Alin hinta haitari lienee n.330 Euroa. Ihan riittävä kotikäyttöön...Mukava hopea/musta design ulkonäkö. Pelit ei ainakaan ole tullut vielä ongelmana vastaan......nopeutta riittää.
Pari päivää sitten tilasin ensimmäisen tft:n ja nyt innolla odotetaan sitä ja katsotaan miltä näyttää. Mallina on siis 17" Viewsonicin VP171S-2. Eli uusi versio lukuisia testejä voittaneesta mallista jonka suurimpana uudistuksena on 8ms paneeli. Hintaa tuolla on hieman alle 400 euroa jota pidän kohtuullisena. Ja kyllä ainakin itse uskon että ainakin tuolla näytöllä on tulevaisuutta koska se on ensimmäisiä 8ms paneeleja. Ja onhan nuo hinnat jo tulleet niin paljon alaspäin että en usko että kovin isoja hinnan alennuksia enää voi tulla mutta eihän sitä koskaan tiedä. Esimerkiksi tuo VP171S malli maksoi vuosi sitten n. 600 euroa ja nyt saa siitä parannetun version alle 400 euroon! Hinta tippunut siis yli 200 euroa laadun parantuessa. Mutta kehityksen puolesta ei kannata olla niin huolissaan kun näyttöä ostaa. Kyllähän yleensä yritetään antaa kuvaa että näytöt kehittyy huimasti ja vuodessa saadaan markkinoille jo ihan eri tason vehkeet. Esimerkkinä toi Viewsonicin malli oli testivoittaja MikroPC 9/2003 testissä ja Enter-lehti 6/2003 sekä Mikrobitti 9/2004 lehdessä. Eli aika pitkällä aikavälillä ollut taistoissa hyvin mukana.
tuo kuulostaa jartar todella hyvätlä. en tiennytkään että 8ms vasteajalla on vielä lituskoita ja varsinkaan alle 400e. nyt alkaa itelläkin raha polttaa taskuihin reikää...
Moi! Omani on 17" LG Flatron 1730B ja hyvät liitännät, säädöt ja desing. Ei turhia kaiuttimia näytön reunoja pilaamassa ja kokoa suurentamassa. Ja ei vielä unohdeta 36kk onsite takuuta! Ei valittamista! Kontrasti: 550:1 Valovoima cd/m2: 250 Vasteaika ms: 12 Liitäntä analoginen: 15-pin mini D-sub Liitäntä digitaalinen: DVI-D Vaihtotakuu: 3
LGL1730B SNT 17 TFT, 1280*1024@75, DVI-D onko tuo fastboy sama mitä itelläsi on? (mbnetin hintaseurannasta katoin)
Mulla on LG 1730B SNH. En tiedä mitä on eroa noilla merkinnöillä SNH ja SNT. SNH on ainakin kalliimpi. Olisiko että SNH:ssa on näytön jalan koekeus säätö, ainakin itselläni on. Ja SNH:ssa ei olisi, sen käsityksen sain yhdestä nettikaupasta kun siellä oli molemmilla merkinnöollä myynnissä.
Itselläni on sekä Hyundai L70+ että samsungin 910T. Molemmat ovat erittäin hyviä näyttöjä, mutta myös kohtalaisen kalliita.