1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miten poistan QPEL codecin leffasta?

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi razze 06.01.2005.

  1. razze

    razze Guest

    DivX soitin ei toista semmosta codecia joten miten poistan sen leffasta?
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  4. Gt100

    Gt100 Member

    Liittynyt:
    07.01.2004
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei selvinny tuolta linkistä mulle miten uudelleenpakkaus tapahtuu. Voisko joku selventää? Alkaa ottaan kupoliin ku ei leffat näy Philips DVD 737. Liian usein tulee vastaan "Codec not support Qpel".
     
  5. JullePuh

    JullePuh Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    303
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei taida tosiaankaan onnistu ilman uudelleen koodausta, Eli kannattasko samalla muuntaa suoraan. DVD:kees. tää ei ole mun erityisalaani. mutta noita ohjeita on vähän joka puolella. Tossa on yhdet http://www.mpegit.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=40 ja lisää löytyy jos vain vähän etsii.
     
  6. handeran

    handeran Regular member

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    uudelleenkoodaukseen voit soveltaa ohjetta ->
    http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/kopioi_dvd_divxksi.cfm
    tuosta virtualdub kohdasta alkaen,avaat tuon soittimessa toimimattoman avin ja koodaat sen uusiksi soittimellesi sopivilla arvoilla(mielestäni divx perusasetukset on ok),divx to divx ei pudota kuvan laatua kuin nimellisesti .
     
  7. Siku

    Siku Regular member

    Liittynyt:
    05.10.2002
    Viestejä:
    822
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  8. JullePuh

    JullePuh Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    303
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mietin vaan tossa sitä, että kun sen joutuu kumminkin uudelleen koodaan niin miksei siitä saman tien tee Suoraan DVD:ta tai SVCD:tä.

    Mun käsittäkseni se on aika turhaa koodata uudestaa DivX:äs´. Sillä ainakin varmistaa sen, että se näkyy kaikissa dvd soittimissa.

    Asia olisi toinen jos ton QPEL:in pystys poistaan ilman uudelleen koodausta. Silloinhan se olis paras vaihtoehto.

    Ainoa jolla tota DivX:äs uudellenkoodausta vois ehkä perustella olis levytilan säästö, mutta jos käytössä on DVD poltin niin en nää siinä mitään järkee.

    Aina kun sen pakkauksen joutuu avaan kärsii kuva kumminkin ja kun noita elokuvia kuitenkin katsotaan DVD soitimella niin tässä tapauksessa varmaankin kannattaa valita semmoinen formaatti joka toimii kaikissa soitimissa.
     
    Viimeksi muokattu: 06.02.2005
  9. NeFer

    NeFer Active member

    Liittynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    1,601
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Uskoisin että käyttäjä haluaa säilyttää sen tuossa formaatissa kun kirjoitti näin:


    Muuten olen kyllä samaa mieltä kanssasi @JullePuh
     
  10. JullePuh

    JullePuh Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    303
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo voi olla mulle pisti silmään toi kolmas kommentti ja aloin vasta sen peruusteella miettimään asiaa. Olin vähän huolimaton.
     
    Viimeksi muokattu: 06.02.2005
  11. NeFer

    NeFer Active member

    Liittynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    1,601
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No niimpäs joo, mä en taas siihen kiinnittänyt huomiota, sori.
    Tätä se on kun lukee hutiloiden... ;-)
     
  12. Gt100

    Gt100 Member

    Liittynyt:
    07.01.2004
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Avin kääntö DVD muotoon taitaa kestää aika kauan tosin en tiedä kauanko toi avin uudelleenpakkaus kestää. Luulen ainaki että oli nopeenpaa??
     
  13. JullePuh

    JullePuh Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    303
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Avin käätäminen ilmeisesti on todellakin nopeampaa, mutta kaikki varmaan lopultakin liityy siihen minkä laatuista jälkeä ja millä ohjelmilla homma tehdään.

    Huomasin jus äskettäin, kun käänsin XviD:ä kahden passin tekniikalla ja uusimmalla koodeksin versiolla niin ekaan passin meni alle puolet elokuvan kestosta ja toka passi kesti pikkaisen vähemmän kuin elokuvan kesto. Eli yhteensä elokuvan kääntöön meni vähän alle puolitoistakertaisesti elokuvan pituus. Xvid on ilmeisesti nopein noista koodekseista. Uutta DivX:ää en kylläkään ole täyspitkään juttuun kokeillut. Mutta esimerkiksi x264 koodeksi käytti kuusinkertaisesti tuon ajan samoin kuin RV10 (RealMedia) koodeksikin.

    Mulla on kääntökoneessa kolme giganen P4, joten ei tää enään kaikkein nopein kone oo, muttei hitainkaan.

    Vastaavasti aikoinaan törmäsin jollain keskustelupalstalla heppuun joka käänsi yhtä DVD:tä [bold]kaks´ vuorokautta[/bold]. Se käytti koodaamiseen Cinema Craft Encoderia ja [bold]kuuden passin tekniikkaa!!!!.[/bold] Kaveri ainakin itse kehu jäljen olevan aivan loistavaa (olis ollu kiva nähdä itse).

    Toi DVD:ees muunto ei oo mun vahvaa aluettani, mutta oon käsittänyt, että kohtuu jäljen aikaansaamiseks ei enään mee niin hirvittävän paljon aikaa. Kumminkin selvästi enemmän kuin tohon XivD muuntoon. Nää täydellisyyden tavoitelija on sitten asia erikseen. ja tassähän tapauksessa jo toi lähtökohtakin on sen verran huono, että mitään kuutta passia tuskin kannattaa käyttää.
     

Jaa tämä sivu