Joo eli olen koittanu asentaa XP:tä mutta asennus tyssää siihen kun olen formatoinut kovon ja sit pitäis bootata. Ja sit q se on bootanu ni se jää jumiin ja siinä lukee error loading operating system. Ja cd:ssä ei ole vikaa.
Orginaali Winukka ??????? se on niin v**un ihquu,kun avaudutaan oikein kunnolla ja kerotaan ongelmat ihan selvin sanoin.
joo olen yrittänyt asentaa sen bootista ja sitten kun se on formatoinut koneen se käynnistäää tietokoneen uusiks ja sit se tyssää siihen.
Koitas niin että biosista laitat boottaavaksi ainoastaan rompun. Sitte kun olet asentanut niin vaihdat kovon ekaksi
Sammuta kone tuon alkuasennuksen jälkeen ja ota romppuasema irti ja katso jatkuuko asennus pelkän kovalevyn kanssa.
Agent_007 ei auttanut. Joku sanos et mun kovossa on joku sektori virhe voisko olla mahdollista ? Ja joku on myös sanonut et muistissa vois olla jotain häikkää.
Aika outo juttu voin asentaa Win98 mutten XP:tä. Ja mun kovossa ei ole vikaa tota muistia en ole testanut viel. Olsikohan Linux voinut rikkoa jotain q tämä ongelma ilmeni heti sen jälkeen ? ;P
Onko tässä koneessa ollut aikaisemmin XP asennettuna? Jos ei, niin ongelma saattaisi korjautua emolevyn bios päivityksellä, jos kyseinen kone on useamman vuoden vanha. Vanhat emolevyt vaativat usein emolevyn bios päivityksen, jotta XP asentuisi.
Tarkista vaan muisti.Itsellä ME asentui ja XP ei ja tota kokeltiin monta kertaa.ME asentui mukisematta joka kerta XP:n asennus onnistui vasta kun muisti oli vaihdettu.Tiedä sitten miten toi on mahdollista.
Itselläni on ollut sama ongelma myöskin linuxin asennuksen jälkeen, se ilmeisesti jättää jotain roskaa MBR:ään (?). Ongelma korjaantui kun pyyhin kovon MBR:n tyhjäksi esim. "Ultimate Boot CD":n avulla. Sen jälkeen winukka asentui normisti. HUOM! MBR:n pyyhkiminen ilmeisesti tuhoaa osiotiedot (en ole varma), joten levyllä olevien osioiden menettämiseen kannattaa varautua. Itselläni ei ole kovolla muuta kuin windows niin asia ei haitannut. MBR:ää paremmin ymmärtävä voisi neuvoa enemmän...