1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

TV-out opas

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi Agent_007 20.06.2004.

  1. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Auttaako uudelleenkäynnistys kun tuo Force on valittuna ja ilmestyykö se sitten tuonne Display Properties lehdelle?
     
  2.  
  3. HypoC

    HypoC Member

    Liittynyt:
    02.07.2006
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mulla on ATI Radeon Club 3d 9600 XT 128 MB näyttis, tv:nä on philipsin 28" laajakuva tv, mallia 28PW6008/01. ostin vivancon pc - audio/video- kaapelin jotta saisin käytettyä tv-outia. kaapelin toinen pää joka menee telkkuun on tällainen:
    [​IMG]
    ja näyttikseen menee 7 pinninen pää:
    [​IMG]

    telkkuun meneväs johdonpääs on siis (ainakin niin luulen, en oikein tiedä näistä jutuista mitään..:) ) s-video-, rca:na video- ja äänipää. oon laittanu vain keltasen keltaseen (rca:na video) tuonne telkkuun kiinni, voi olla jotta se täs mättää :D mutta jos ei niin sitte täs on lisätekstiä.

    johdon paketis lukee lontooksi näin:
    Connection cable for connecting notebook or PC's with 7-pole AV-outlet to a video appliance and a digital amplifier. The signal direction runs from the 7-pole plug to the S-video plug, composite plug and digital audio (SPDIF)-plugs. Double-screened lines with correctly adjusted output resistance guarantee a perfect signal transmission.

    asetukset on tällaiset, control panelin kautta:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    näis asetuksis ei aina näy monitoris tuota 1024x768 ja 75Hz, eikä Masteria ja Clonea. ja telkus ei näy 1024x768 PAL-B eikä Masteria ja Clonea. sitte ku niitä aikansa räplää niin monitoriin yleensä tulee nuo, mutta telkkuun ei välttämättä.. mikähän siinä on vikana?
    [​IMG]
    [​IMG]

    niin, jos asetuksis on jotain vikaa (epäilen kuitenkin) niin agentti, etsäviitsisitsä kertoa mitä muutan. jos taas nuo kaikki johdonpäät pitää olla liitettynä telkkuun, niin sitte oon kyllä täys idiootti :D:D:D mutta täs on vielä kuvat tv:n liitännöistä.

    [​IMG]
    ylhäältä alas:
    video
    ääni
    ääni
    kuuloke
    [​IMG]
    eli s-videolle ei oo ollenkaa liitintä.. korjaiskohan tämä sen ongelman? :
    http://www.bulldog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0795000002641

    Scart Adapter In/Out, 3xRCA/S-Video/Scart
    [​IMG]

    kiitoksia jo etukäteen!!
     
    Viimeksi muokattu: 02.07.2006
  4. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Scart-adapterilla vain.

    Edit:
    Tai jos tv ei tue s-video singnaalia.
    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 02.07.2006
  5. HypoC

    HypoC Member

    Liittynyt:
    02.07.2006
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kiitti. mutta mistä tiedän tukeeko tuo mun tv s-videota?:D
     
  6. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ohje kirjasta, tai tv-asetuksista.
    Todennäköisesti tukee, jos tuon ohjeen alusta luit. Kokeilet sitten kumpaakin scart-liitäntää ja eri kanavia.
    Kova hinta tuolla Bulldog, 3€.n hujakoilla pitäs irrota.

    Edit: viellä toi 7-pin s-video>>rca.t audio/ s-video kuva.
     
    Viimeksi muokattu: 02.07.2006
  7. HypoC

    HypoC Member

    Liittynyt:
    02.07.2006
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no täs on mun tv..
    http://www.consumer.philips.com/con...&proxybuster=NWK3HXVDC30MZJ0RMRCSHQNHKFSESI5P
    ja näköjään liitäntä kohdas on että
    Ext 2 Scart : CVBS-tulo/-lähtö, S-video-tulo


    eli se tukee sitä? :)

    yhtäkkisesti en löytäny muuta paikkaa ku tuon bulldogin missä noita adaptereita on. mistä tuo irtoais jollain 3 eerolla?

    EDIT:
    "viellä toi 7-pin s-video>>rca.t audio/ s-video kuva."
    niin mitä??:D
     
    Viimeksi muokattu: 02.07.2006
  8. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  9. HypoC

    HypoC Member

    Liittynyt:
    02.07.2006
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    joo, kiitoksia vaan taas!:) mitenkäs muuten ku tuos adapteris on nuo vasen ja oikea äänijutut, ja tuos kaapelis on vain yks? kuuluuko se kuitenki oikeasta ja vasemmasta? vai oonko ymmärtäny väärin mitä ne päät on siinä kaapelis?
     
  10. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Lukee tarkkaan joo, sori 7-pin>>komposiitti>>S/pdif"digitaali audio">>s-video.
    Kuvanhan pitäisi näkyä kyllä tuolla komposiittilla "keltainen". Kuten tuolla olit koittanut.
    Äänet tietysti ääni kortista.
    Päivittänyt ajureita...
    http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293

    Viellä edittiä: Ohjeesta tuo kohta eteenpäin.
    [bold]Jos näyttö ei tunnistu, voi sen pakottaa käyttöö.......[/bold]
     
    Viimeksi muokattu: 02.07.2006
  11. HypoC

    HypoC Member

    Liittynyt:
    02.07.2006
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jees. vielä tuo yks ongelma minkä mainittin, eli:

    [​IMG]
    näis asetuksis ei aina näy monitoris tuota 1024x768 ja 75Hz, eikä Masteria ja Clonea. ja telkus ei näy 1024x768 PAL-B eikä Masteria ja Clonea. sitte ku niitä aikansa räplää niin monitoriin yleensä tulee nuo, mutta telkkuun ei välttämättä.. mikähän siinä on vikana?

    nyt pitää hetken odottaa jotta saan tuon adapterin, jos sitte sais kuvan näkymään. ja vielä sellanen asia, ku oon todellaki vasta-alkajanuupi näis tälläsis asiois, niin mitä nuo johdon päät tekee?
    s-video = tuo kuvan?
    rca-video = tuo kuvan??
    ja se toinen rca = äänet?

    *EDIT*
    niin, ja VIELÄ tästä kuvasta
    [​IMG]
    pitäiskö tuos kakkosnäytön kohdas lukea tv:n nimi, vai onko tuo tuos oikein, eli
    2. Oletusnäyttö, ohjain RADEON 9600 SERIES - Secondary
     
    Viimeksi muokattu: 03.07.2006
  12. shifty-

    shifty- Guest

    Hei,

    Olen yhdistänyt koneen ja kuvaputki-tv:n komposiittijohdolla ja säätänyt asetuksia, mutta en saa kuvaa näkyviin telkkarissa. Näytönohjain on Geforce 6600gt. Vika taitaa olla siinä, että nview-näyttöasetukset -kohdassa toissijainen näyttö on jostain syystä hdtv. Mitenhän tuon saisi vaihdettua normaaliksi tv:ksi?
     
  13. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    HypoC: Voi tosiaan olla ettei tuo vivanco kaapeli toimi, ja näytönohjaimesta ei ääniä saa ulos, ne otetaan äänikortista.
    Ja S-video ja komposiitti liittimillä ei näy näytön nimeä, nekun eivät kuljeta tuollaisia tietoja eikä TV osaa niitä muutenkaan luovuttaa kummallakaan noista tavoista.

    shifty: oletko koittanut painaa oikeaa hiirtä sen TV:n päällä siinä NVIEW välilehdellä ja TV format kohdasta valita normaalia PAL tilaa?
     
    Viimeksi muokattu: 04.07.2006
  14. HypoC

    HypoC Member

    Liittynyt:
    02.07.2006
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    eli kuvan olis pitäny näkyä jo pelkästään sillä että laitoin johdosta keltasen keltaseen? jos näin niin sitte tuo johto on kai paskana...
     
  15. shifty-

    shifty- Guest

    Agent_007: Oon koittanu. Edelleen lukee "hdtv" tuossa nview kohdassa.. Asensin pari päivää sitten uusimmat nvidian ajurit, ja ne ei oikeen toimi kunnolla, kun liitäntäasetustakaan ei pysty muuttamaan.

    kuva:
    http://img149.imageshack.us/my.php?image=controlpanel6uo.jpg

    Pitää vissiin odotella toimivia ajureita..

    edit: Tai sitten liitännöissä on jotain pielessä, tai johdoissa jotain vikaa. Mulla on sen mallinen scart-liitin, että siinä ei ole tuota input/output -säätöä. Vaikuttaakohan se jotain..

     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.07.2006
  16. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @HypoC kyllä Ke./Ke. ei välttämättä sökö, ei vain ehkä sovi tuolle n.ohjaimelle. Ei tuon ohjaimen/ koneen mukana tullut mitään kaapelia missä s-video päitä..

    Edit:
    Tuohon n.ohj. saattaa käydä suoraan normaali 4pin s-video johto, kannattaa testata jos mahdollista. "Ei murjoen kuitenkaan".
    S-video>>scart-adap.tv.
     
    Viimeksi muokattu: 03.07.2006
  17. HypoC

    HypoC Member

    Liittynyt:
    02.07.2006
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mistä tiedän mikä johto sopii tuolle näyttikselle?

    ostin tuon näyttiksen kaverilta, siinä tuli mukana tälläset johdot
    kuva 1
    [​IMG]
    kuva 2
    [​IMG]
    kuva 3
    [​IMG]

    tuon kuva 3 johdon oon antanu kaverille ku se oli lyhyt. ja mitä virkaa tuolla kuvan 2 johdolla on?

    niin joo, ja sitte sielä oli tällänen
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    mikäs tuo sitte on? :D

    ja te asiantuntijat, mitä mun nyt pitäis tehdä jotta saan tuon tv-outin näkymään? oon menny jo vähä sekasin..:D
     
  18. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    1.= S-video muunto RCA "komposiitti". Tähän piuha 3. niin toimisi se keltainen liitäntä tv.stä.

    2.= S-video.

    3.= RCA "komposiitti".

    4.= Dvi-i>>Vga adapteri. Tällä muunnetaan näytön digitaalinen sinnaali analogiseksi.

    Hommaat sen scart-adapterin kytket tuon "2." s-video johdon näytönohjaimeen toisen pään scart-adapteriin ja se tv.seen.
    Sitten seurailet tuota tv-out ohjetta.

    Äänet saat kytkemällä line-out"vaalean vihreä" 3,5mm sterooplugi 2XRCA --> TV Liitännät takana/sivulla : Äänitulo v/o.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Tämä oletuksena ettei erillistä äänikorttia.
     
    Viimeksi muokattu: 01.11.2006
  19. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    shifty: oletko kokeillut tuota TV-outin pakottamista? Kirjoittelen tuosta NVIDIA:n uudesta paneelista tuon oppaan jahka saan television jostain käyttöön, siinä on kuulemma vielä muutama bugi, mutta en tiedä liittyvätkö ne TV-out:iin.

    Nuo SCART adapterit ovat yleensä oikeita eli S-video -> SCART tai komposiitti -> SCART tyyppisiä. Onko käytössä tuo NVIDIA:n dongeli josta löytyy tuo komposiitti ulostulo?
     
  20. Wermine

    Wermine Member

    Liittynyt:
    04.07.2006
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pöytäkoneessani on ATI Radeon 9800 pro ja ulostulona 7-pinninen liitin. Muutan sen adapterilla komposiitiksi ja vien sen televisiooni (Samsung, 24", sisäänmenona videolle vain komposiitti tai scart). Kaikki toimii hyvin, eli tulee värillinen kuva.

    Läppärillä on Nvidian geforce 6800 go ja ulostulona 4-pinninen liitin. Olen ladannut suhteellisen uudet ajurit. Muutan myös tämän adapterilla komposiitiksi ja vien sen televisiolle. Kuva pysyy sitkeästi mustavalkoisena, vaikka koetan säätää näytönohjaimesta mitä (PAL/NTSC, S-video/komposiitti/automaattinen, jne). Onko ainoa vaihtoehto kolvata itse ensimmäisen sivujen ohjeiden seassa olevan linkin ohjeissa oleva adapteri?

    Edit:
    Haluan käyttää komposiittikaapelia välttämättä, koska kavereille mennessä en halua römytä television takana scart-liittimen kanssa, jotka vieläpä hajoavat helposti.

    Lisäksi kun pakotan tv-outin s-videosta komposiittitilaan, kuva välkähtää sekunnin ajaksi värilliseksi ja sen jälkeen täysin mustaksi. Eli TV toimii yhden sekunnin ajan niin kuin pitäisikin, eli TV pystyy näyttämään värit tuolla kaapelilla. Eli s-videona tv toimii mustavalkoisena kaikilla NTSC- ja PAL-asetuksilla, mutta on aina täysin musta kaikilla komposiitin NTSC- ja PAL-asetuksilla.
     
    Viimeksi muokattu: 05.07.2006
  21. skorpioni

    skorpioni Member

    Liittynyt:
    04.07.2006
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    HEI!
    Tämä on tärkeä kysymys: mitkä ATI:n mallit tukevat tätä TVOUT-juttua? Mulla on ATI X1300 Series-näytönohjain. Saanko tällä ohjaimella onnistumaan mitään TVOUT-liitännästä? Voinko muuntaa mukana tulleella kaapelilla S-Video signaalin RCA-liittimeen? (välijohto)Onko tämä näytönohjain malliltaan liian uusi? En löydä (ennen tai päivityksen jälkeen) ihan samoja valikoita, mitä on tuossa ohjeessa...
    Suuret kiitokset, jos joku tietää tähän vastauksen!
     

Jaa tämä sivu