1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

KAON KCF-N620 TWIN TUNER DVB-C + 160G HDD

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi vilzu82 11.09.2006.

  1. jouko80

    jouko80 Member

    Liittynyt:
    27.06.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kokeilin tuota projectX ohjelmaa mutta en saanut pelittämään. Boksissani on tuo uusin ohjelmistoversio mitä kaapelista on jaettu.
    Kun avaan tallenteesta PVR tiedoston niin streamtype näyttää olevan unknown ja tallenteen koko 0MB sekä previewkin on unavailable.
    Kun taas avaan TRP tiedoston niin preview on siinäkin unavailable.
     
    Viimeksi muokattu: 31.07.2007
  2.  
  3. ElefAntti

    ElefAntti Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2004
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä Kaon juttelee ihan nätisti Win Xp:n kanssa. Laitoin USB:illa kiinni ja näkyi ulkoisena kovalevynä. Ohjelmien siirto onnistui kivutta, ei kysellyt mistään alustamisista.

    mikodemus: jep, kupin kahvia kerkeää hakemaan ennen kuin kuvaa alkaa näkymään.
     
  4. Kuukke

    Kuukke Member

    Liittynyt:
    24.03.2005
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin juuri itsekkin kyseisen boksin. Oli sen verran uusi ohjelmisto jo boksissa valmiina niin päivitti itsensä verkon kautta. Onko mahdollista nauhoittaa ohjelmaa standby tilassa? Itse en ainakaan huomannut käyttöohjeissa mitään tuosta. Vai pitääkö pitää boksi vaan kokoajan päällä?
     
  5. Xetal

    Xetal Member

    Liittynyt:
    09.05.2007
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Laite kyllä käynnistää itse itsensä kun nauhoitettava ohjelma alkaa ja valinnan mukaan myös sammuttaa.
     
  6. Ural

    Ural Member

    Liittynyt:
    01.06.2007
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    USB päälle, näkyy ulkoisena levynä. Siitä sirrän tavarat pc:lle. (Koneessa viimeisin kaapelipuolen firmware 01.01.34) Tallenteet mpg-muodossa, ei tarvii muuntaa mihinkään, toimii suoraan tietsikalla. Project x:ää ja DVDAuthorGUI:ta peliin => siinä valmis DVD

    Mulla ainakin toimii hienosti
     
  7. matrix82

    matrix82 Regular member

    Liittynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    567
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eilen illalla mun Kaon piti ihmeellistä kitinää välillä, ihan kuin olisi joku roska ollu sisällä kiintolevyssä tai jotain, en tiedä.

    Nyt aamulla ei enää pidä mitään kitinää =)
     
  8. Timppatee

    Timppatee Member

    Liittynyt:
    23.07.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla ei edelleenkään näy Kaon ulkoisena vaan sisäisenä. Mut pääasia että näkyy.
    Huomasin tuossa että kummankin laitteen pitää olla päällä kun usb-johto kytketään, muuten Windows ei tunnista ja väittää alustamattomaksi. Alkuun tein niin että kytkin kaikki johdot (Kaon pitää kantaa työhuoneeseen tietokoneen viereen ja liittää 10m S-videopiuhalla telkkuun) ja sitten vasta virrat.
    Vielä kun osais polttaa dvd:lle niin että tekstitkin tulee mukaan.
     
  9. h65

    h65 Member

    Liittynyt:
    04.05.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen käyttänyt VLC-softaa MPEG TS => PS muunnoksessa jatkon DVD-polttoa varten. On toiminut hyvin muissa paitsi YLEn tallenteissa joissa pitäisi saada tekstit jotenkin mukaan.

    Tietääkö kukaan miten YLEn tekstit saisi DVD:lle, Win XP ympäristössä?
     
  10. Jonisti

    Jonisti Member

    Liittynyt:
    12.08.2005
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse sain juuri boxin, ja olen nyt muutamana aamuna serranot nauhalle, niin ei ole ilmeisesti onnistunut? Kiintolevytilaa on vajunut 149gb -> 139gb eikä serranoita löydy "Tv-ohjelmat" jne valikosta. Mihin ihmeeseen ne sitten menee? digiboksi tosin ollut kiinni, mutta luulisi että se osaa käynnistää aamuisin sen itsekseen.

    Olen välillä vahingossa nauhoittanut jotain.
     
  11. tthuhta

    tthuhta Member

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oliskohan moka ostaa tuo kyseinen Kaon, onko se liian buginen? Itseäni houkuttaa sen ilmeinen Linux-yhteensopivuus. Sehän ei kai vaadi erillisiä ohjelmia XP:henkään eli näkyy standardina USB-asemana.

    Kaonmedia.netistä poimittua:
    - USB 2.0/1.1 is supported. When connected to PC, there is no need for separate USB Driver Software since they are recognized as an external HDD.
    - OS
    Microsoft Windows ME/2000/XP/2003
    Linux Kernel Version 2.4.XX or above
    Mac OS 9.1 or above.

    Pätee kai tähän KCF-N620nkin?
     
  12. MadMaxMel

    MadMaxMel Regular member

    Liittynyt:
    20.12.2004
    Viestejä:
    238
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oletko päivittänyt boksin, 01.01.34 tai 01.01.35-versioon riippuen siitä onko sinulla kaapeli ja antenni.
    Aiemmissa versiossa oli ongelmia tallennuksessa kun boksi oli sammutettu,
    nuo uudet päivitykset korjaavat ongelman.
    Itselläni toiminut oikein päivittämisen jälkeen, nuo uusimmat päivitykset ovat ehdottoman tärkeitä bugien korjauksessa, ohjeet päivityksestä http://www.hedoy.fi/kaon_paivitys
     
  13. Aisman

    Aisman Member

    Liittynyt:
    18.08.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei tietääkö kukaan miten pystyy katsoa tallennettavaa ohjelmaa saman aikaisesti
     
  14. Salter

    Salter Member

    Liittynyt:
    08.11.2004
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei mitenkään, koska kyseistä ominaisuutta ei ole Kaonissa.
     
  15. Aisman

    Aisman Member

    Liittynyt:
    18.08.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eikö. Ku mä ostin kaonin maanantaina ja myyjä sano et muka pysytyis
     
  16. Salter

    Salter Member

    Liittynyt:
    08.11.2004
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Se on myyjän ammattitaidottomuutta, jos on sellaista mennyt sanomaan.

    DVD Plazan keskustelu foorumilla on samaa asiaa koskeva maininta, jossa toivotaan firmikseen toimintoja joilla tallennettavana olevan ohjelman katselu alusta onnistuisi, sekä kelaus mahdollisuutta tallennuksen aikana. Tässä on linkki http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=52830&page=5 josta löytyy maininta kyseisestä asiasta sivun loppuosasta toiseksi viimeisenä.
     
  17. Jonisti

    Jonisti Member

    Liittynyt:
    12.08.2005
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Ok, kiitokset! Ollut ihan hyviä kokemuksia nuilla vanhemmilla päivityksillä, tosin tallensi serranoja taas kaksi minuuttia, vaikka jätin boxin aamulla päälle. Mutta esim Mulholland driven ja Duudsonit nauhoitti vaikka boxi oli kiinni. (Päivitin johonkin versioon kaapeliverkon kautta)
     
  18. jaska551

    jaska551 Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2007
    Viestejä:
    106
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eli kertoisiko joku kuinka saan ne nauhoitetut videot .trf
    pakauttua esim. .ogg tai avi (siis ohjelma)
     
  19. HerbertG

    HerbertG Member

    Liittynyt:
    21.08.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minusta tämä Kaon vaikuttaa 'ihan kivalta' - selkeät valikot tosin ihan ihan surkea käyttöopas ,mutta äänekäs VINKUMINEN alkoi vi**ttamaan heti eka iltana (vinkuu >10kHz taajuudella kuin hajoamispistessä oleva kuvaputki-TV).
    Eihän se varmaa desibeleinä hirveä meteli ole, mutta koko ajan häiritsee. Onko muiden vinkuvia vai onko minulla vuan maanantai-kappale?

    tattis vaan kommenteista!

    ...niin ja vielä tiedostojen koodaamisesta TRP -> Divx. Kokeilin hommaa ilmaisella Dr.Divx:llä. Ohjelma tunnisti Yleltä tallennetun pätkän TEKSTITYKSINEEN. En ole vielä koodannut tiedostoa DIVX muotoon, mutta sellainen kutina jäi että voisi onnistu DR.DIVX:llä! (YLE-tekstitysten kera) [kommentoin asiaa huomenissa]


     
  20. HerbertG

    HerbertG Member

    Liittynyt:
    21.08.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei onnistunut yle-talletusten Divx
    -muunnos tekstityksillä. Teksteistä ei ollu hajuakaan output divx-tiedossa vaikka Dr.Divx ne lähteestä tunnistikin. Niin ja äänikin oli osaksi epäsynkassa. Kuvan laatu oli vähintään tyydyttävä vaikka tiedoston koko pieneni 1/5 osaan.
     
  21. matrix82

    matrix82 Regular member

    Liittynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    567
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä se mulla ainakin pientä vinkunaa pitää myös, jollain keskustelupalstalla luki et pieni boksin siirtäminen voi pienentää sen ääntä.
     

Jaa tämä sivu