Mikä alla olevista ilmaisista ohjelmista on mielestänne paras ilmainen virustorjuntaohjelma HITAAMPIIN/NOPEISIIN koneisiin? - Antivir - Avast - AVG (onko tässä Free AVG 7.0 käytönaikaista tarkistusta...ei älähtänyt Eicar-testiinkään) - ClamAv Haluaisin vielä saada teiltä perusteltua, miksi ohjelma on hyvä!? P.S! Tarkoitukseni on kartoittaa sitä oikeata ohjelmaa omaani melko "hitaaseen" koneeseen. Maksullisiin en aio turvautua, koska ne vievät julmasti tehoja koneeltani ja niistä vanhenee aina lisenssi vuoden kuluttua.
Itselläni ei ole kokemusta kuin Antivir:stä. Antivir oli ainakin kevyt ja päivittyikin usein ilmaisohjelmaksi. Eikä kyllä vaadi tehoja, on tälläkin hetkellä siskon 5- vuotta vanhassa koneessa ja hyvin toimii.
Avast oli mun mielestä aivan loistava, tosin syö ehkäpä eniten muistia noista torjuntaohjelmista! Kaverilla on toi Antivir ja se on ollu tyytyväinen.
Olen kokeillut noista kahta: Antivir sekä AVG. Tällä hetkellä asennettuna AVG molempiin koneisiin; peli/nettikone. AVG on toiminut tässa tehottomassakin nettikoneessa aika hyvin. Antivir taasen oli vaikea päivittää(uninstallointi/installointi joka päivityksessä!), käyttöliittymä oli amatöörimäinen ja muutenkin koko ohjelma tuntui "harrastelijoiden viikonloppu puuhastelulta".
Zack, harmi että olet tuota mieltä Antiviristä, sillä ulkoasu ei aina anna sitä samaa mitä se ohjelman sisin. Olen itse liikuttunut tuohon Antivirin virusohjelmasoftaan sen tehokkuuden vuoksi. Sen moottori on mielestäni kaikkein tehokkain noista A:lta alkavista ohjelmista ja H+BEDV tekee 1-2 päivitystä joka arkipäivä. Joskus on tullut jopa sunnuntaisinkin.
ACG on paras. olen myös kokeillut antiviria.. MUTTA minkä helv. takia sen pitää nykyään olla aina not loaded, miten sen saa aktviikiseks.. muuten ihan ok.
Avast on saatavissa myös suomeksi, mikäli kieli painaa vaakakupissa. http://www.avast.com/eng/programs.html
no ei koko viruksentorjunta/palomuuri ees travii tällä koneella millä olen nyt ei oo ollu palomuuria ikinä ja ADSl on ollut vuoden ^^ ja oli norman mutta siitäki loppus päivitys aika kans nopeest. ja kyllä vieläki pelittää
Olen käyttänyt Antiviri:ä, Avastia ja AVG:tä... Kaikki ajavat hyvin asiaansa mutta avast on erittäin raskas pyörittää. Paras vanhaan koneeseen omasta mielestäni on Antivir joka pyörii tälläkin hetkellä vaimon koneessa (233mhz, 96mb, Win 98) Päivittyy hyvin eikä ole pöpöjä näkynyt koneella ja toimii ilman ongelmaa zone alarmin kanssa...
Ääni Avast:lle. Hyviä ominaisuuksia: - toimintavarma - päivitykset tapahtuvat nopeasti ja mutkattomasti - selkeä käyttöliittymä - saa myös suomeksi Huonoja ominaisuuksia: - syö runsaasti koneen muistia
http://www.norman.com/ Tuli koneen mukana 1 vuoden ajaksi. Ei kuluta liikaa resursseja, kevyt ja toimiva. F-secure lensi saman tien pois, koska piti aina pelaamisen ajaksi sammuttaa...
Tänään laitoin AVG:n koneelle, poistin AntiVirin, teen sellaisen muutaman viikon-kuukauden testin. Olin AntiViriin erittäin tyytyväinen, mutta ajattelin tätäkin testata. avastista en osaa mitään sanoa.
Kaikkia noita kokeillut. AntiVir tehokkain virustenetsimisessä. AntiVir ja AVG kevyimmät. AVG parhaiten toimivin. Avast parhaimman näköinen. AntiVirillä on joskus ollut ongelmia päivityksen kanssa. Kaikki ihan hyviä. Tällä hetkellä AntiVir.
Näin päivän testillä tekisi mieli sanoa että palaan takaisin Antiviriin avg:stä :/ kone muuttunut raskaammaksi pyöriä :/ ja tälläsellä matolaatikolla on tärkiää niitten pientenkin resurssien säilyttäminen