1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mikä dashboard xboxiin?

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi dimmmu 09.12.2004.

  1. dimmmu

    dimmmu Member

    Liittynyt:
    04.11.2004
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli mitä dashboardia suosittelisitte xboxiin, onko muita suomenkielisiä kuin avalaunch? Entä onko toi evox hyvä? Kertokaa mielipiteitänne niin tietäsin minkä asentaa. Löysin tuollaisen "varmuuskopion" SlaYers EvoX Auto-Installer v2.6 FINAL (159Mt) Miks on noin suuri ja kelpaako toi?
     
  2.  
  3. turska

    turska Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    4,040
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 09.12.2004
  4. PotilasX

    PotilasX Guest

    Heh, itse en voi suositella mitään, sillä olen käyttänyt ainoastaan evoxia, mutta evoxin(kin) valikot saa helposti itse 'suomennettua' evox.ini-tiedostoa muokkaamalla. Toisaalta dashboard periaatteessa on 'vain' käyttöliittymä, alusta, jolla käynnistellään muita ohjelmia tai muutellaan Xboxin asetuksia. Erilaisia nahkoja (skinejä) saa joka dashboardiin ja niitä voi tehdä sopivalla ohjelmistolla myös itse.

    Slayer EvoX Auto-Installer kelpaa mainiosti ja on helppokäyttöinen. Slayer-paketin koko selittyy sillä, että se sisältää paljon muutakin kuin EvoX-dashin, kuten esimerkiksi Xbox MediaCenterin ja muita apuohjelmia, skinejä, bioseja jne..
     
  5. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Aikasempaan viestiketjuun kirjoittaneella "potilaalla" tuntuu toi sama meno jatkuvan täälläkin.

    Eli hyvin harva suosittelee loppujen lopuksi tuota auto-installeria.
    Vanhat versiot kuulemma saattoi bugisuutensa takia muokata dashien nimet niin, ettei koko masiina enään käyntiin lähtenyt.
    Lisäksi se uusin auto-installer useasti ilmestyessään sisältää jo vanhentunutta softaa.
    Näin ollen kannattaa heti vain opetella ftp-yhteyden käyttöä ja sitä kautta "asentamista".
    Tosin paljoa opeteltavaa siinä ei ole, kun kaikki asennukset ovat oikeastaan pelkkää tiedoston siirtoa. Ja jossain tapauksessa tiedostonimien vaihtamista.

    Lisäksi evox-dashi on "kulahtanut" eikä tuo tullessaan mitään sellaista mitä ei löytyisi muista dasheista. Vaan päin vastoin.
    Avalaunch esim päivittää niin itsensä kuin XBMC:n verkon läpi jos siihen on käyttäjällä mahdollisuus.
    Lisäksi Avalaunchin mukana tulee valmis Suomenkielinen käännös, jonka saa käyttöön vain paria nappia painamalla.

    Myöskin tuon SlaYers paketin imuttaminen muutenkin melko turhaa, koska se sisältää yleensä 95% tavaraa mitä ei käyttäjä tule koskaan ihan oikeasti tarvitsemaan.
    Kun esim Dashien koko on muutaman megan ja niin edespäin.
     
  6. PotilasX

    PotilasX Guest

    Saman menon jatkumisesta voin ohimennen mainita lueskelleeni useita aikaisempia viestiketjuja ja huomanneeni 'Shadown'-kirjoittajan aliarvioivan muita lukijoita samalla ala-arvoisella tyylillä aikaisemminkin. Ja vieläpä tuo kaupallinen kotisivumainos mukana.

    Lukeminen ja luetun ymmärtäminen on kaksi eri asiaa. Ensimmäisellä rivillä vastauksessani jo sanoin, että "en voi suositella mitään" ja vastauksessani pyrinkin esittämään alkuperäiseen kysymykseen vastausta oman mielipiteeni mukaan, enkä tyyliisi uskollisena nälvimään muiden vastauksia ja antamalla ymmärtää että, oma mielipiteesi on ainoa oikea ;)

    Auto-Installerin asentamiseen ei tarvita mitään FTP-yhteyksiä, kunhan paketti puretaan, poltetaan levylle ja asennetaan halutut ohjelmistot Xboxiin, kevyesti ohjaimen painalluksella.




     
  7. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin "nälvin" jos siihen aihetta. Itsellä kun on ihan oikeasti esim nyt tähän "auto-installer" hommaankin kokemusta. Ja tiedän, että se voi pahimmassa tapauksesa sekoittaa koneen.
    Tietysti se vaikuttaa helpolta homalta ja onkin jos se toimii.
    Mutta miksi imuttaa miltei 200megasen paketin, jos selviäisi esim 5 megan imutuksella?
    Ja edelleenkin Evox-dashi on aikansä jo elänyt.
    Ja TIEDÄN, ettei ftp-yhteyttä tarvita moisessa, mutta entä sitten?
    Kun tuo FTP yhteydenkin luominen periaatteessa on "parin kevyen napinpainalluksen" homma.

    Ja itse asiassa ketäköhän olen ali-arvioinut?
    Kun päin vastoin jankutan, että meitä on moneksi ja muiden tietotaito täytyy ottaa huomioon.
     
  8. wasx

    wasx Guest

    Itse käytän Evoxia ja Avalaunchia koska ne toimii käyttötarkoituksissaan.
    - oman maun ja säätöhalujen mukaan
    - kehityksen vuoksi joka tapauksessa ohjelmistoja pitää päivittää, evoxin kehitys on ollut hitaampaa, mutta jos se ei ole rikki, miksi korjata...

    Mitähän dimmu, tai muut dashboard suosituksista kiinnostuneet, nyt sitten voi ymmärtää näistä vastauksista?
    Turska ja Potilasx pääsivät heti asiaan, mutta shadown (Senior Member)jaksaa jaaritella ja potilas lähtee mukaan.
     
  9. YrjöPuska

    YrjöPuska Member

    Liittynyt:
    21.11.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minäpä autan kysyjää ja annan hänelle OIKEAN vastauksen.

    Dashboardit eroavat toisistaan monin tavoin, toiset käyttäjät painottavat käyttöliittymän helppoutta ja yksinkertaisuutta, toiset Dashboardin omaamia ominaisuuksia, toiset jotain muuta.

    On mahdotonta antaa kysymykseesi yleispätevää ja selvää vastausta, koska kyse on juuri kuten sanoin; Mieltymyksistä ja tarpeista.

    Lue matskua eri dasheista (oikeasti tästä aiheesta on melko vähän kaikenkattavaa informaatiota netissä) tai yksinkertaisesti; Kokeile eri vaihtoehtoja. Itse olen kokeillut ja nykyään käytän Avalaunchin dashia. Ja HUOM! En sano sen olevan paras, vaan se on MINUN käyttötarpeisiini sopivin. EvoX AutoInstalleria en minäkään suosittele, dissaus tuota "pakettia" kohtaan on aivan aiheellista.

    Perustelu: Kukaan muu ei mieltymyksiäsi ja tarpeitasi paremmin tiedä kuin sinä itse. Kokeile eri vaihtoehtoja, ja päättele itse.
     
  10. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin mitäköhän evoxissa on sellaista mitä ei olisi Avalaunchissa?
    Ainiin sillä ei kait pysty päivittämään modien biosseja.
    Hei mulla on ratkaisu!
    Tee Evoxissa levy satunnaisia biossin päivityksiä varten.

    Hei onko evoxissa Suomenkielisiä valikoita?
    On jos jaksat itse "kääntää" ne.
    Mutta Avalaunchissa on ne vakiona mukana.

    Ja eikös nämä ollut alkujaan ne tärkeimmät vastaukset?
    Oli kyllä.

    Ketäköhän on jaaritellut taas?
    Jaa-a.

    Huvittaa kyllä nuo narinan toisinaan...:D

     
  11. wasx

    wasx Guest

    Toivottavasti dimmulle on nyt selvinnyt se paras.

    Itse olen sen verran laiska että asennan slayers 2.5 cdltä ja sitten ftpllä poistan turhat ohjelmat, muutaman kuukauden välein tarkastan dashboard versiot, kokeilen ja käytän jos on edellistä parempi.

    Piiri on x-bit joten olen usbilla sitä päivittänyt ei väliä dashboardilla...

    JAARITTELU
    Olen myös harkitusti rajoittunut persoona eikä dashboardilla ole minulle kuin vähän käyttöä, backupin otto, pelin käynnistäminen levyltä, boxin sammutus. Usein jopa jaksan sammuttaa virtanäppäimestä! Vanhemmalla iällä joutuu jo etsimään fyysisiä haasteita pysyäkseen työkunnossa ;-)
     
  12. PotilasX

    PotilasX Guest

    Pientä jaarittelua taas.. ;)

    Ei kai tästä mikään Evox|Ava|Muu-paremmuuskisa ollut tarkoitus tulla..kunhan oman mielipiteeni kerroin :O

    Minä asensin muinaiseen 1.1-boxiini evolutionX:n koska varteenotettavia 'dash-kilpailijoita' ei tuolloin ollut, tai ainakaan ollut helposti saatavilla. Minulle siis evox toimii pääsääntösesti ainoastaan ponnahduslautana boxploreriin, mediacenteriin tai peleihin. Evoxin skiniä vaihtamalla tulee vaihtelua ruutuun ja omat suomennokset on koomisia (esim minulla reboot = puuttaa ;)

    ..ja todellakin, turhaa kireyttä ilmassa.. *löysää omaa pipoansa*
     
  13. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Potilas tälläkertaa oikeassa!

    Eiköhän se "jaarittelija" ole joku muu?
     

Jaa tämä sivu