Jep. Hankin sitten tuon DVD Shrinkin ja yritin kopioida ensimmäistä DVD-leffaa varmuuskopioksi. Luulen, että olen toiminut oikein, mutta leffa vaan ei pelitä. Kokeilin sekä full disc kopiointia, että reauthorointia, poistin ylimääräisiä tekstejä. Kun painoin Backupia ja aloitin enkoodauksen kovalevylle, kaikki näytti menevän ihan ok. Kovolle ilmestyivät video_ts ja audio_ts kansiot. Jälkimmäinen jäi tyhjäksi. Kun sitten kopioin Pinnaclen Instant Copyllä tidostoja, tuli ensimmäinen ongelma. Millä näistä IC:n osista tämä pitää tehdä? Noh, sain kuitenkin kopioiduksi tidostot dvd:lle, mutta se ei pyöri. Kun koneella avaan levy, saan sieltä klikkaamalla yhtä tiedostoa (en muista mikä) leffan päälle, mutta soittimessa se ei toimi eikä tietokoneessakaan millään katseluohjelmalla. Esim. Power DVD ilmoittaa, ettei pysty toistamaan. Teenkö jotain väärin?? Miten itse teette tämän Instant Copylla? Olisin kiitollinen hyvistä neuvoista. Neroa en koneeseeni laita, sillä sitten ei Pinnaclen ohjelmat pelitä kunnolla. Pitääkö noille tiedostoille tehdä vielä jotain vai missä lienee vika?
Rippaa ne levyt aluksi esim dvddecrypter:illä http://www.nefernetti.com/dvdecrypter.htm sitten shrinkkaat sen ja teet imagen ja poltat sen tai poltat video_ts kansion DVD-video:na. http://www.mrbass.org/instantcopy/ tuossa ohjeita instantcopy:lle.
Tänks! Ja minä kun luulin, että nuo DVD Shrinkin jälkeiset tiedostot saa tuoraan poltella. Siis ensin Decrypter-ajo ja ilmeisesti joko file-mode tai iso-mode (read ohjeen mukaan) ja kun nuo tiedostot ovat kovolla ja liian suurina, ajetaan ne DVD Shrinkin läpi? Ymmärsinkö oikein?
Tuota dvd-decrypteriä ei tarvitse välttämättä. Aina vaan Shrink ei osaa purkaa koodausta ja tarvitset silloin sitä.
Niin ja Shrinkillä teet kaikki, myös polton. Et tarvitse mitään muita kuin pelkän Shrinkin. Loistava softa!
Yritin polttaakin sillä, kun en saanut Instant CD/DVD:tä toimimaan, mutta ei onnistunut Shrinkilläkään. Ilmoitti, että käyttö estetty?!
Häh? Käyttö estetty? Mikä käyttis sulla on? Onko useampia poltto-ohjelmia, jos menee jotenkin sekaisin kun polttaa.
Käyttis on XP ja kuten edellä on mainittu, poltto-ohjelmana on Pinnaclen Instant CD/DVD. Nerokin oli joskus, mutta eivät toimineet yhdessä tuon kanssa samassa koneessa. Olisiko tässä samaa vikaa?
Jos ei ole kauheen vaivaanloista, ota se Pinnacle pois ja yritä uudemman kerran. Mulla nimittäin on ollut joskus nuo kaikki Pinnaclet (kesällä), myös tuo polttosofta ja muutama muukin poltto-ohjelma, ja poltot alkoivat olla enemmän tai vähemmän ongelmallisia.
Eihän se toki vaivalloista ole, mutta en tule tuosta polttosoftasta luopumaan. Koneella kun on myös Pinnaclen Studio 9 editointiohjelma ja sen kanssa ei toimi mikään muut kunnolla kuin tuo Instant Copy. Ovat osanneet peijakkaat valmistaa sellaiset ohjelmat, että ongelmia kertyy, jos käytät muiden valmistajien sofita. Markkinointia kai tuokin, joskin kieroa. Pitäisi nyt löytyä keino saada homma toimimaan siten, että Instant Copy pysyy koneessa tai sitten heivaan Shrinkin pois ja luovun koko hommasta, mitä en toki haluaisi tehdä.
Mutta kait voit shrinkiä käyttää kun poltat vaan jollain muulla softalla. Vai eikö Nerokaan toimi? Mites onko tuossa pinaclen softassa imagen polttotukea tai Video-DVD poltto ominaisuutta.
Noniin. Tein kuten käskettiin. Kaikki menee hyvin siihen saakka, kunnes avaan Instant Copyn ja valitsen lähdetiedostoksi kovalevyltä VIDEO_TS.IFO tiedoston ja klikkaan avaa. Tällöin tulee virheilmoitus "Access violation on address 00000000. Read of address 00000000." Löytyykö hyviä neuvoja?
No nyt valitsin Instant Disc:n ja lähdetiedostoksi DVDVOLUME (ISO tiedosto) ja aloin polttamaan. Tuleekohan tästä nyt sitten oikeaa jälkeä? Sen näen parinkymmenen minuutin kuluttua.