Haluaisin tallentaa tietokoneesta tulevaa kuvaa normaalille videokasetille. Olen ennenkin kokeillut sitä, mutta ongelmaksi muodostuu sen kanavan nauhoittaminen, jolla tietokoneelta tuleva kuva näkyy telkkarissa. Tietokoneen näytönohjaimessa on s-video-ulostulo ja telkkariin menevässä päässä scart-adapteri. Onko ideoita miten telkkari ja videot pitäisi kytkeä toisiinsa? Vai voisiko tietokoneen kytkeä suoraan videoihin?
Jos ei löydy s-video sisääntuloa videoista niin on olemassa adapteri s-video & 3x rca -> scart. Maksoi 5e kun itse ostin sellaisen. Tällä tavalla sain itse nauhoitettua kasetille. Ja suoraan videoihin kiinni, adapterilla tai ilman.
Mites tää homma sit käytännössä tapahtuu? Pitääkö tehä ihan samat asetukset tietsikan puolelta ku telkkariin kytkettäessä? Videoista vain rec-nappia painetaan ja ei muuta?
Siis, ostat Scart-adapterin jossa on rca-audiot sisään ja se S-video sisääntulo. Äänikortilta äänet ja S-Video johto sieltä näytönohjaimesta scarttiin, ja scartti videoiden perseeseen. Sitten vaan näytönohjaimen control panelista säädät ulostulon kuvalle ja niin alkaa kuvaa näkyä! Tarkoitan siis tällaista palikkaa: http://www.pcsuperstore.fi/tuote.html?product_id=BEL-F8V3017&category_id=11_1 Tosin tuo on hirmu kallis mutta sain nyt sulle ainakin kuvan tuotteesta