1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

AVI:sta DVD

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi alpha78 01.11.2004.

1. alpha78

alpha78 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mistä saisin helppokäyttöisen ohjelman(ilmainen/maksullinen) jolla tämä muunto avi->dvd onnistuu? mielellään yhden ohjelman avulla!

KIITOS auttajille!!!

2.  
  3. T.T

T.T Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    dvdsanta....

Löytyy tän sivuston tuolta dawnload.net:stä

4. nwind

nwind Regular member

Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
  5. R.a.m.p.e

R.a.m.p.e Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ulead DVD Moviefactory on helppokäytöinen ohjelma jolla ko muunnos onnistuu helposti. Lisäksi ohjelmalla saa poltettua dvd:t ja video / svideo ct:t. 30 päivän täysin toimiva trial versio löytyy osoitteesta

http://www.ulead.com/dmf/runme.htm

Ohjelma tekee ihan kohtuullista jälkeä (omat kokemukseni perustuvat edelliseen versioon, mutta tuskin uusi ainakaan huonompi on), mutta parempaan laatuun joskaan ei ihan niin helposti pääsee nwindin ehdottamalla TMPGenc:llä ja authorointi TMPGenc DVD author ohjelmalla, joka osaa myös polttaa levyt.

6. alpha78

alpha78 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    onko nää kaks eri ohjelmaa, (TMPGenc ja authorointi TMPGenc DVD author) jos niin tuleeko samalla latauksella molemmat? onko vaikeempi käyttää, kun ulead:ia tai dvdsantaa?
    kiitos paljon!

Viimeksi muokattu: 01.11.2004
  7. turska

turska Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  8. alpha78

alpha78 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    toi winavi on vissiin pakko maksaa, vai?

9. R.a.m.p.e

R.a.m.p.e Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo on kaks eri ohjelmaa eli ei tule samalla latauksella. TMPGenc DVD author löytyy esim tuolta

http://www.pegasys-inc.com/en/product/tda.html

Ei nuo mahdottomia ole käyttää. TMPGenc:ssä on mahdollista tehdä erilaisia säätöjä, joita ei esim Uleadissa ole ollenkaan. Perusasetuksillakin tulee ihan hyvää kuvaa. Pakkausnopeus on aikapaljon hitaampi TMPGenc:llä kuin Uleadilla. Parhailla asetuksilla pakkaamiseen menee helposti puoli vuorokautta (Athlon XP 2500+ prossulla). Authorointiohjelma on aika helppokäyttöinen.

10. R.a.m.p.e

R.a.m.p.e Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noilla ohjelmilla on itse tullut tehtyä digiboksilta kaapatulta kuvalta dvd levyjä. TMPGenc:llä olen pakannut kuvan 2-pass variable bitrate vaihtoehdolla. Ääni on yleensä ollut 224 kb/s ja kuvan keskimääräinen bittivirta on asetettu siten että elokuva mahtuu levylle. Kahden tunnin elokuvalla kuvan bittivirta on noin 4000 kb/s. Pidemmillä pätkillä voi esim kuvan resoluutiota pudottaa. Toisinaan pienempi resoluutio ja suurempi bittivirta tuottaa paremman tuloksen kuin suurempi resoluutio pienellä bittivirralla.
    Myös kuvan tai äänen "parannus" toimintoja voi käyttää, mutta taas pakkausaika kasvaa aika rajusti.

11. alpha78

alpha78 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    koetin päästä lataan tota ilmasta ulead:ia mutta se pyytää sähköpostiosoitteen ja salasanan, mistä nämä??? miten noille sivuille tapahtuu rekisteröiminen, en löytänyt paikkaa?

12. R.a.m.p.e

R.a.m.p.e Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eiköhän rekisteröityminen onnistu tolla sivulla.
    https://mall.ulead.com/webapp/wcs/stores/servlet/UserRegistrationForm

13. Kvaakku

Kvaakku Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro,

Mikähän mulla oikein on pielessä kun tuolla Ulead Moviefactoryllä yritän avista tehdä dvd:tä? Yrittäessäni lisätä avia ohjelmaan se ilmoittta, ettei voi avata kyseistä tiedostoa. Olen yrittänäyt ainakin 20 eri avia ja olen saanut listätyä kokonaista yhden!. Muilla tiedostoila saan virheilmoituksen. Voisiko johtua jostain kodekeista tms.?

14. n_r

n_r Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voipi hyvinkin johtua niistä kodekeista ja lisäksi sen avinn parametreista. AVI itsessään on vain tiedostoformaatti joka voi sisältää vähän mitä tahansa. On mjpeg-aveja, DV-aveja, mp4-aveja...

Ja vaikka kodekin puolesta homma toimisikin, niin jos avin sisältämän videon resoluutio ei ole oikea tms niin homma voi tyssätä. Yleensä nuo softat joilla avista väännetään DVD olettavat saavansa DVD standardin mukaista videota sisään, siis resoluutioltaan ja FPS:ltään....

Useammalla softalla olen itse kokeillut ja aina on AVI avautunut ja DVD (tai MPEG2 koodaus) saatu tehtyä. Näissä tapauksissa AVI on ollut aina DV-kodekilla pakattua ja resoluutio 720x576.

15. -maXell-

-maXell- Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen testannut Ulead Moviefactoryä 2:sta - kuvan sai nätisti kaapattua ja polttokin onnistui. Kuvanvanlaatu oli kuitenkin surkea - epämääräisiä säröjä ja häiriöraitoja, kirkkautta enemmän kuin laki sallii. Ja tämä siis katsottaessa 28" televisiosta. Koneen näytöllä kaikki näyttää ok.

Testasin myösn Pinnaclen Studio 9 -demoa - kuvanlaatu oli parempi vaikkakin joutui laittamaan pätkän VCD:ksi. Hieman suttuisuutta, mutta parani hieman muuttaessa tv:n kuvakoon 4:3.Pitääkö leffa authoroida erikseen saadakseen oikeat suhteet ja parempi kuvalaatu.?

Olen yrittänyt tutkia tuota Uleadia ja Pinnaclea enkä ole löytänyt sieltä sellaista kohtaa missä voitaisiin valita kuvakoko. Esim. voidaanko polttaa liikkuva kuva esim. 16:9 tai 4:3:ksi etc.

Niin ja onko näissä poltoissa vaihtoehtoina muitakin kuin VCD/SVCD/DVD? Uleadin DVD-laatu oli huono. Itsellä kävi mielessä authorointi esim. TMPEG:llä, mutta toisaalta jos on kerta editointiohjelma niin kyllähän sillä pitäisi saada tehtyä kaikki ilman mitään kikkailua?

Epäilyksen alla on myöskin se, että tämä Uleadin softa ei sovi Panasonicin NV-DS65 kameralle.

Viimeksi muokattu: 04.11.2004
  16. Kvaakku

Kvaakku Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mun pitää varmaan alkaa tutkimaan noita avin ominaisuuksia. Ne kyllä näkyvät koneella ihan ok, mutta ehkä niissä on sitten jotain juttuja, jotka estävät muunnon Uleadin softalla. Voisikohan niitä aveja jotenkin käsitellä sellaiseen muotoon, että MovieFactorykin ne ymmärtäisi?

Noilla Tmpgencin softilla en ilmeisesti ole kyllä myöskään onnnistumaan :(

17. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116

Jaa tämä sivu